Mijn dochter en ik zijn bezig een webshop te maken en we zijn bijna zover dat het klaar is maar net het laatste stukje lukt ons niet.
Dit zijn de laatste dingetjes waar wij tegenaan lopen:
- Als we een kortingscode aanmaken met gratis verzending, is het dan mogelijk stap 4 van het afrekenproces (verzendmethode) over te slaan? en zo ja, hoe?
- Als we een kortingscode aan willen maken met alleen gratis verzending, werkt die code niet. We moeten een bedrag of percentage korting op het product geven om geen verzendkosten te laten berekenen. Nu hebben we maar 1 verzendmethode dus kunnen gewoon dat bedrag als korting geven, maar dat is niet wat we willen want het kan zijn dat we in de toekomst met meerdere verzendmethodes gaan werken.
- Na een betaling via paypal of ideal (via mollie) krijgen wij bij terugkomst in de webshop de melding dat de betaling niet voltooid en mislukt is maar het bedrag wordt wel afgeschreven. Ook wordt het product wel degelijk van de voorraad afgehaald. Het is dus volgens ons puur de melding die verkeerd is. Waar kunnen we dit aanpassen want dit is natuurlijk aardig misleidend.
- Het winkelmandje wordt niet automatisch leeggemaakt na een bestelling.
- De kortingscode wordt "vastgehouden" waardoor we, als we weer een nieuwe bestelling plaatsen, automatisch wederom korting krijgen.
Het kan natuurlijk zijn dat de laatste twee dingen te maken hebben met het feit dat volgens het systeem de betaling niet goed gaat maar dat kan ik nu dus niet controleren.
Overigens werken we nu met het standaard thema en de standaard checkout maar we hebben deze al aangekocht, moet alleen nog geinstalleerd worden.
Indien nodig is de webshop zelf hier te vinden