Post by jordischut » Wed Apr 09, 2014 2:53 pm

Beste allemaal,

Ik ben op het moment bezig met het maken van video handleidingen voor OpenCart. Hierin bespreek ik allerlei onderdelen, van installatie tot configuratie tot maatwerk aanpassingen.

Om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van wat voor video's ik allemaal wil gaan maken, vroeg ik me af of jullie wellicht is kunnen vertellen waar je het meest tegen aan loopt bij het gebruik van OpenCart. Wat is lastig, waar kom je vaak niet uit, waar zou je is wat meer over willen weten etc.

Als jullie vragen, opmerkingen of suggesties hebben dan hoor ik dat graag :)

Groet,
Jordi

Officieel OpenCart partner, ontwikkelaar van Beslist, Bol.com (nieuwe API V3!), Exact, Twinfield & E-boekhouden koppelingen. Vragen? Stel ze gerust!
http://www.internetbureauschut.nl/

New member

Location - Hardinxveld-Giessendam

Post by psxgamer » Thu Apr 10, 2014 3:27 am

Multishop. Wordt door niet zo veel mensen gebruikt. De info die je online vindt is zeer beperkt.

Ben zelf van plan om binnenkort die functie te gaan gebruiken. Zou bv. willen weten hoe ik mijn huidige items in één keer zichtbaar kan maken in de 2de shop zonder dat ik dat één voor één manueel moet gaan aanvinken bij iedere produkt.

Active Member

Post by jordischut » Thu Apr 10, 2014 2:18 pm

psxgamer wrote:Multishop. Wordt door niet zo veel mensen gebruikt. De info die je online vindt is zeer beperkt.

Ben zelf van plan om binnenkort die functie te gaan gebruiken. Zou bv. willen weten hoe ik mijn huidige items in één keer zichtbaar kan maken in de 2de shop zonder dat ik dat één voor één manueel moet gaan aanvinken bij iedere produkt.
Bedankt voor je reactie! Video's omtrent een multi-store (zoals ik ze noem) zijn zeker een goed idee, staat genoteerd.

Je vraag om hoe je je huidige producten in 1x voor de 2e winkel kan aanzetten; het lijkt me het slimst (en makkelijkst) om hiervoor een database query te draaien, waarin je alle producten selecteert en die toevoegt aan de product_to_store tabel met het nieuwe store_id. Mocht je niet weten hoe dit moet, stuur me dan even een PM!

Officieel OpenCart partner, ontwikkelaar van Beslist, Bol.com (nieuwe API V3!), Exact, Twinfield & E-boekhouden koppelingen. Vragen? Stel ze gerust!

New member

Post by Flet » Sat Apr 12, 2014 9:27 pm

Ik heb (nog) geen idee. Ik loop wel tegen wat kleinigheidjes aan maar die zijn te pietluttig om in een video te verwerken.

Ik wil wel laten weten dat ik het een fantastisch idee vind. ;D
Succes! :good:

OC 2.3.0.2.
https://postcrosscollectief.com

Active Member

Post by jordischut » Mon Apr 14, 2014 3:31 pm

Flet wrote:Ik heb (nog) geen idee. Ik loop wel tegen wat kleinigheidjes aan maar die zijn te pietluttig om in een video te verwerken.

Ik wil wel laten weten dat ik het een fantastisch idee vind. ;D
Succes! :good:
Leuk om te horen! Kleinigheidjes kunnen misschien wel verzameld worden als het om een zelfde onderwerp gaat, wellicht wil je wat dingen aangeven waar je tegen aan loopt?

New member

Post by Flet » Wed Apr 23, 2014 6:43 pm

Wat natuurlijk best handig is:
Waar vindt je het goede TPL-bestand om iets aan te passen?
Opencart heeft een mooie structuur maar in het begin is het lastig om te ontdekken waar je iets aan kunt passen.
Ik heb onlangs het checkout formulier aan willen passen. Ik wilde enkele onnodige velden verwijderd hebben.
Een eenvoudige handeling (bleek later) maar je moet wel weten waar je zoiets moet doen zodat het goed verloopt.

Kortom. Iets over de structuur van Opencart en wat de gevolgen zijn als je iets in het verkeerde bestand veranderd.
Het is maar een idee.

OC 2.3.0.2.
https://postcrosscollectief.com

Active Member

Post by tjsystems » Thu Apr 24, 2014 12:13 am

jordischut wrote:
psxgamer wrote:Multishop. Wordt door niet zo veel mensen gebruikt. De info die je online vindt is zeer beperkt.

Bedankt voor je reactie! Video's omtrent een multi-store (zoals ik ze noem) zijn zeker een goed idee, staat genoteerd.

Je vraag om hoe je je huidige producten in 1x voor de 2e winkel kan aanzetten; het lijkt me het slimst (en makkelijkst) om hiervoor een database query te draaien, waarin je alle producten selecteert en die toevoegt aan de product_to_store tabel met het nieuwe store_id. Mocht je niet weten hoe dit moet, stuur me dan even een PM!
Ja, MultiShop!!!
En idd ook om in-1-keer alle producten toe te voegen aan de multi-shop(s).

Ik zou ook willen voorstellen om naast de video's ook erbij een simpele handleiding te hebben. Vaak toch even handig.

Nog wat onderwerpen;
-seo (url, htaccess, etc)
-btw
-geo zone
-verzend modules
-betaal modules
-korting
-attributen
-tips en tricks... altijd handig

wil je niet aan het werk zetten hoor ;)

Live with 2.2.0.0 fully SSL.

Active Member