Post by dfeenstra75 » Sat May 25, 2013 11:02 pm

Goedendag,
Ik ben momenteel aan het bekijken of Opencart een oplossing zou zijn voor mijn groothandels webshop.

Belangrijk probleem wat ik echter tegen kom is dat wat ik zo zie Opencart niet echt vriendelijk gebouwd is voor shops die producten met varianten hebben.

Belangrijk deel van mijn assortiment zijn producten die in meerdere kleuren en/of maten beschikbaar zijn.

B.v. lingerie in diverse maten of andere producten in verschillende kleuren of met verschillende hoeveelheid inhoud.
Wat is zo zie moet je daarvoor dan 1 product aanmaken en dan voor dat product opties zoals kleur en/of maat toevoegen aan dat product.

Probleem daarbij voor mij is dat we momenteel in huidige systeem voor elke variant gewoon een uniek product in het systeem aanmaken, eigen product met unieke id, unieke SKU, unieke eigenschappen, eigen foto's, eigen prijs en vooral ook eigen voorraad.
Als er dan 6 producten zijn koppelen we dat product via een apart nieuw product weer allemaal aan elkaar en maken we enkel dat koppel product in de shop zichtbaar.

Dit is ook hoe we de productfeeds vanaf onze leveranciers aangeleverd krijgen en willen kunnen importeren.
Maar in Opencart lijkt het zo te zijn dat dat niet als aparte producten met een eigen voorraad en SKU bijgehouden kan worden.
Klopt dit?
Of zie ik iets over het hoofd waardoor dat wel mogelijk is?
Groet

Daniël

New member