Post by Eveline » Mon Sep 13, 2010 1:43 am

Ik vind OpenCart erg goede software. Ik wil dit dan ook voor mijn 2e webwinkel gaan gebruiken.

Echter ik heb gewacht op de 'edit order' feature die steeds wordt uitgesteld. Ook heb ik begrepen dat het Template systeem flink wordt aangepast en dat er enkele grote wijzigingen aan de core komen. Maar nu met de feestdagen in aantocht, en geen zicht op wanneer de nieuwe versie er is wil ik eigenlijk niet langer wachten.

Aan de andere kant wil ik een professionele template laten ontwikkelen en heb weinig zin dit met een paar weken weer helemaal aan de nieuwe 'core' te laten aanpassen.

Toch een beetje jammer dit. Features worden uitgesteld zonder nieuwe datum te geven. Waar wacht ik nu nog op?

Wat vinden jullie? Nog even wachten op een stabiele versie waar je voorlopig even mee vooruit kan, en dus de feestdagen missen, of nu de shop neerzetten en over een tijdje een hoop extra geld kwijtzijn aan template aanpassingen, upgrade perikelen en alle mods moeten upgraden...

New member

Posts

Joined
Sat May 01, 2010 12:05 am

Post by i2Paq » Mon Sep 13, 2010 1:51 am

De Order Edit die momenteel aanwezig is voldoet voor nu.

Wachten op de 1.5 kan, maar vergeet niet dat "we" nog niet weten wat er allemaal wel en niet in zal zitten, een "nieuw" template systeem is ook nog helemaal niet zeker.
Stel dat 1.5 er met 1 maand is, dan is het nog BUG-testen, fixen etc. Dit is een te groot risico om op te wachten.

Mijn eigen shop gaat ook over op OpenCart, het wachten is op 1.4.9.2

Beding bij je template maker een upgrade naar 1.5.x, het template systeem wordt er namelijk makkelijker op dus dat moet geen probleem zijn.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by Eveline » Mon Sep 13, 2010 1:59 am

i2Paq wrote:De Order Edit die momenteel aanwezig is voldoet voor nu.

Wachten op de 1.5 kan, maar vergeet niet dat "we" nog niet weten wat er allemaal wel en niet in zal zitten, een "nieuw" template systeem is ook nog helemaal niet zeker.
En dat is dus wat ik zo jammer vind. Verder is Opencart en de community helemaal top. Ik denk dat meer mensen hierdoor een 'afwachtende' houding innemen. Het is natuurlijk ook nog erg nieuw allemaal. Alles gaat erg snel en vooral voor de wat minder technische mensen onder ons is 'even afwachten totdat de versie waarin alles zit wat ik wil helemaal klaar is'.

New member

Posts

Joined
Sat May 01, 2010 12:05 am

Post by Eveline » Mon Sep 13, 2010 2:01 am

i2Paq wrote: Mijn eigen shop gaat ook over op OpenCart, het wachten is op 1.4.9.2

Beding bij je template maker een upgrade naar 1.5.x, het template systeem wordt er namelijk makkelijker op dus dat moet geen probleem zijn.
Wanneer komt 1.4.9.2 uit?

Denk je dat ik, bij de volgende grote upgrade (Dat zal 1.5 zijn denk ik?) mijn template weer moet aanpassen of denk je dat dat wel mee zal vallen?

New member

Posts

Joined
Sat May 01, 2010 12:05 am

Post by i2Paq » Mon Sep 13, 2010 2:06 am

Eveline wrote:
i2Paq wrote:De Order Edit die momenteel aanwezig is voldoet voor nu.

Wachten op de 1.5 kan, maar vergeet niet dat "we" nog niet weten wat er allemaal wel en niet in zal zitten, een "nieuw" template systeem is ook nog helemaal niet zeker.
En dat is dus wat ik zo jammer vind. Verder is Opencart en de community helemaal top. Ik denk dat meer mensen hierdoor een 'afwachtende' houding innemen. Het is natuurlijk ook nog erg nieuw allemaal. Alles gaat erg snel en vooral voor de wat minder technische mensen onder ons is 'even afwachten totdat de versie waarin alles zit wat ik wil helemaal klaar is'.
Denk Windows, denk Windows 95, of toch wachten op Windows ME, nee, wachten op Windows 98, of toch Windows 2000, nee joh, Windows XP, maar Windows Vista is in de maak, neem dan Windows 7 ;)

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by i2Paq » Mon Sep 13, 2010 2:08 am

Eveline wrote:
i2Paq wrote: Mijn eigen shop gaat ook over op OpenCart, het wachten is op 1.4.9.2

Beding bij je template maker een upgrade naar 1.5.x, het template systeem wordt er namelijk makkelijker op dus dat moet geen probleem zijn.
Wanneer komt 1.4.9.2 uit?

Denk je dat ik, bij de volgende grote upgrade (Dat zal 1.5 zijn denk ik?) mijn template weer moet aanpassen of denk je dat dat wel mee zal vallen?
Versie 1.4.9.2 is er met 2 weken verwacht ik.
Dat zal, hopelijk, de laatste zijn in de 1.4.9 reeks.

Van wat ik weet van het nieuwe template systeem, wat eigenlijk oud moet zijn omdat het zat in de versies 1.3.x, is dat je wel wat moet aanpassen.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by zrxraver » Wed Sep 15, 2010 9:39 pm

Kan het nieuwe template systeem ergens bekeken worden via SVN ofzo, of heb je een voorbeeld om te laten zien ?
Voor developers is het wel handig om dit soort dingen alvast even te zien en er rekening mee te houden.

Active Member

Posts

Joined
Fri Oct 30, 2009 5:36 am

Post by i2Paq » Thu Sep 16, 2010 12:29 am

zrxraver wrote:Kan het nieuwe template systeem ergens bekeken worden via SVN ofzo, of heb je een voorbeeld om te laten zien ?
Voor developers is het wel handig om dit soort dingen alvast even te zien en er rekening mee te houden.
Nee, helaas.

Er is alleen een screenshot of het nieuwe template.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by i2Paq » Thu Sep 16, 2010 1:16 am

Heet van de naald: We blijven bij het huidige template systeem.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by zrxraver » Thu Sep 16, 2010 4:08 am

Ok, thnx voor de info. 8)

Active Member

Posts

Joined
Fri Oct 30, 2009 5:36 am

Post by Eveline » Thu Sep 16, 2010 9:24 pm

Ah. Nou dan wachten we zeker niet. Bedankt!

New member

Posts

Joined
Sat May 01, 2010 12:05 am
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests