Post by Frederik-Dewanckele » Mon May 01, 2023 1:45 pm

Tot verleden week werkten we met Opencart 2.x en hebben deze dit weekend geupgrade naar 3.0.3.2. Dit omdat we problemen kregen met de betallingen via mollie (de eindklanten kregen altijd te melding dat de betaling mislukt was maar die was wel gelukt). En ook omdat we geen mail meer kregen als er een verkoop geweest is.
Nu is de upgrade redelijk gelukt alleen krijgen we mollie niet meer in gang. We hebben de extensie versie 12 van mollie geïnstalleerd maar Mollie geeft allemaal foutmeldingen in de backoffice… Als ik dan in OC admin ga naar de payments extensie dan raak ik ook niet op de opties van mollie (wit beeld).

Ik vroeg mij nu af of de versie 4.x van OpenCart ondertussen al stabiel is? en dat er een mogelijkheid is om volgende goed te kunnen doen:
- Een mail krijgen bij een verkoop via ons google mail adres (SSL en/of andere moet kunnen aan staan), volgens m'n collega zouden we deze extensie nodig hebben voor die mail probleem maar die werkt dan ook niet op de 4.x:
https://www.opencart.com/index.php?rout ... n_id=41751
- Nu werk ik met de extensie paycharge plus om de kosten van visa en paypal te kunnen door rekenen, maar die werkt blijkbaar niet op de versie 4.x
- De Mollie extensie moet uiteraard perfect werken
- Het moet ook makkelijk over te zetten zijn naar OC 4.x zodat ik niet al mijn items kwijt ben.
- Welke versie in de range 4.x kies ik dan best?
- Volgens m'n collega moet PHP dan ook upgegrade worden en zijn er daardoor dan veel problemen

Hopelijk kan iemand ons wat helpen, ik denk eerlijk gezegd dat het wel perfect moet kunnen wat ik wil maar dat wij gewoon niet goed weten hoe we het kunnen oplossen.


Posts

Joined
Fri Sep 02, 2022 10:52 pm

Post by Frens » Mon May 01, 2023 8:37 pm

Versie 4 schijnt nog niet stabiel te zijn. , wordt over het algemeen afgeraden.

Waarom update gedaan naar naar v3.0.3.2 waarom niet gelijk naar v3.0.3.8.?


Heb je wel de goede Mollie versie geïnstalleerd?

Use OC -3.0.3.8 and 4.0.1.1 & default theme


Active Member

Posts

Joined
Sat Apr 20, 2013 10:48 pm

Post by Frederik-Dewanckele » Wed May 03, 2023 3:37 am

Dat was eigenlijk omdat de extensie Paycharge plus alleen maar werkt op die versie van 3.x (die 3.0.3.2). Maar ik vraag me wel af waarom dit nu zo moeilijk moet zijn met al die verschillende versies. Waarom kunnen ze de extensies niet maken dat ze voor de volledige range 3.x werken? en niet alleen voor vb. 3.0.3.2 of voor 3.0.3.8 dat is toch om problemen vragen?

Op heden hebben we de webshop via onze backup teruggezet naar de 2.3.0.2, zodat hij terug werkend online staat.
De problemen dat we hebben met die 2.x en waarvoor we de upgrade zouden doen is:
- Soms krijgen de klanten dat de betaling via mollie niet zou gelukt zijn maar dat ze toch gelukt is (volgens mollie is dit omdat we een oude versie van OC gebruiken).
- We krijgen geen mail meer van de webshop als er een bestelling is gebeurt (wat uiteraard voor ons zeer belangrijk is, dat we weten dat er een bestelling is gebeurt).

Nu zou ik deze toch graag updaten naar de 3.x alleen is dit blijkbaar zo'n probleem. M'n collega verteld met dat er bestanden moeten overschreven worden en dat dit dan in conflict komt met andere bestanden zodat het een gehele warboel wordt.

Misschien is er ook een oplossing om deze 2 problemen op te kunnen lossen zonder die upgrade uit te voeren?


Posts

Joined
Fri Sep 02, 2022 10:52 pm

Post by Frens » Thu May 04, 2023 1:35 am

Ik ben er een hele tijd uit geweest wat Opencart betereft en ben het nu weer aan het herontdekken.


Van PayCharge geeft het nog een Pro versie die zou wel moeten werken met
3.0.3.8, 2.3.0.2, 2.0.3.1, 2.1.0.2, 2.2.0.0, 1.5.6.4
https://www.opencart.com/index.php?rout ... rge%20plus

Kost je alleen weer geld , maar dat is een keuze van de maker.

Wat mail betreft , je zou eens kunnen testen met andere mail accounts.

In admin/sijsteem/instellingen Tab > e mail als deze op SMTP staat zou je eens voor mail kunnen kiezen , dit wil nogal eens helpen bij oudere software.
vraag eventueel je hoster naar de juiste instellingen.

Beetje vreemd van Mollie
Er is een versie die zou moeten werken voor:
2.3.0.0, 2.3.0.1, 2.3.0.2, 3.0.0.0, 3.0.1.1, 3.0.1.2, 3.0.2.0, 4.x.x.x, 3.0.3.0, 3.0.3.1, 3.0.3.2, 3.0.3.3, 3.0.3.5, 3.0.3.6, 3.0.3.7, 3.0.3.8
https://www.opencart.com/index.php?rout ... 516a3ff542

Wellicht moet je Mollie eens verwijderen voor de update en deze dan na installatie opnieuw instaleren.



Uiteraard altijd Back-up van bestanden mappen en DB!

Use OC -3.0.3.8 and 4.0.1.1 & default theme


Active Member

Posts

Joined
Sat Apr 20, 2013 10:48 pm

Post by k2tec » Wed May 10, 2023 3:37 pm

Mollie gaf voor mijn klanten ook veel problemen. Met tevredenheid verhuisd naar Pay.nl
2.1 en 4 shop op 3.3.7

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Mon Apr 12, 2010 8:06 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 167 guests