Post by Marqasa » Sat Oct 02, 2021 7:05 pm

Goedemiddag
Ik ben al een tijdje bezig maar het gaat nog niet helemaal goed dus ik vraag wat meer hulp.
Ik heb intussen met succes een Multi Store opgezet waarbij ik mijn hoofd site heb en een 2de ernaast doorgestuurd via Domain Pointer.
Beide stores werken goed en ze zijn allebei goed benaderbaar maar nu google.
Ik probeer de 2de store aan google te koppelen maar dat lukt niet.
Ik heb inmiddels de site doorgegeven bij google maar zodra hij moet gaan indexeren gaat het niet.
Ik heb inmiddels aanpassingen gedaan aan mijn robots.txt bestand aan mijn .htaccess bestand en ik heb 2 sitemaps elk website heeft zijn eigen sitemap, maar als ik bij Search Console een Rotots.txt test doe dan vind hij alleen de robots.txt van mijn hoofd website en bij de 2de komt de veld leeg terug alleen als ik op live.robots.txt druk komt de text naar voren maar ook als ik de sitemap direct wil invullen bij Seach Console krijg ik bij status ( Kan niet ophalen ) en werkt het niet naar behoren.
Wie heeft met succes een Multistore opgezet en ook bij google kunnen laten doorzoeken ?
Bij voorbaat mijn dank
Last edited by Marqasa on Fri Oct 08, 2021 1:44 am, edited 1 time in total.

New member

Posts

Joined
Sat Feb 03, 2018 12:33 pm

Post by k2tec » Tue Oct 05, 2021 3:48 pm

Vaak met de standaard sitemap generator duurt het te lang voordat hij er een gemaakt heeft en geeft google het op.
Ik gebruik deze https://extensions.imakeitwork.net/bett ... -extension en gekopieerd voor elke shop.
Kan via cronjob of handmatig in admin om de sitemap te vernieuwen.

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Mon Apr 12, 2010 8:06 pm

Post by Marqasa » Wed Oct 06, 2021 1:08 am

k2tec wrote:
Tue Oct 05, 2021 3:48 pm
Vaak met de standaard sitemap generator duurt het te lang voordat hij er een gemaakt heeft en geeft google het op.
Ik gebruik deze https://extensions.imakeitwork.net/bett ... -extension en gekopieerd voor elke shop.
Kan via cronjob of handmatig in admin om de sitemap te vernieuwen.
Bedankt maar het is inmiddels gelukt, ik had gewoon teveel op mijn site staan en met de jaren en ongemerkte aanpassingen van mijn .htaccess bestand liep het dus vast.
Alles wat betreft robots.txt en sitemaps en zelfs .htaccess van de root af gegooit en vervolgens de standaard extensie van Opencart feed gebruikt en een default .htaccess van het internet af gehaald en google opnieuw mijn site laten indexeren en nu werkt het.
Bedankt voor je tip, wie weet misschien als het te langzaam wordt.

New member

Posts

Joined
Sat Feb 03, 2018 12:33 pm

Post by k2tec » Wed Oct 06, 2021 2:27 pm

bedankt voor je reply. Ik zag idd dat je ook op het engelse deel je vraag had gesteld.

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Mon Apr 12, 2010 8:06 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 38 guests