Post by Tippi » Tue Jan 22, 2019 7:34 pm

Hallo allemaal,

Op dit moment hebben wij 3 websites en 3 administraties, je begrijpt dat dit een hoop werk is.
Nu heb ik begrepen dat het mogelijk is om 1 admin te hebben en daaraan alle drie de websites te koppen!
Dat is dus wat ik wil gaan doen. Bij het lezen van de handleidingen kom ik alleen tegen hoe dit werkt op een subdomein.
Ik zit dus met de volgende vragen:

1. Is er een Nederlandse handleiding voor het installeren van een multistore voor verschillende domeinen? (dus geen subdomeinen)
2. Moet ik een gewone opencart 3.0 installatie installeren met 1 database en is de rest in te stellen in de shop?
- En als dit zo is hoe koppel ik dan mijn twee andere domeinnamen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want dit zou wel gaaf zijn als dit werkt :)

New member

Posts

Joined
Sat Apr 28, 2012 12:35 am

Post by Tippi » Thu Jan 24, 2019 3:29 am

Er is vast iemand die hier meer van weet...

New member

Posts

Joined
Sat Apr 28, 2012 12:35 am

Post by wrick0 » Fri Jan 25, 2019 5:28 pm

Je moet in je DNS records voor je extra domein gewoon een A Record aanmaken die verwijst naar je server ip, vervolgens kun je via de opencart admin gewoon de 2e store aanmaken. Dit is hoe ik het heb gedaan in ieder geval :)

Active Member

Posts

Joined
Fri Jan 18, 2019 10:00 pm
Location - 127.0.0.1 @ The Netherlands

Post by k2tec » Fri Jan 25, 2019 5:54 pm

Sterk afhankelijk van controle panel.
"Er is vast iemand die hier meer van weet..."
Heb je zelf al op het form gezocht?

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Mon Apr 12, 2010 8:06 pm

Post by victorj » Sun Jan 27, 2019 10:05 pm

Een multistore opzetten gaat eigenlijk alleen als je op hosting zit met cpanel en dat zit je niet.
Met cpanel hosting kun je oneindig veel domeinnamen en of subdomeinen aan een multistore koppelen.
blijf voorlopig wel om max 2.3.0.2 zitten, oc 3 geeft veel te veel ellende.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by Tippi » Sun Feb 10, 2019 9:09 pm

Deze berichten lees ik nu pa omdat ik geen melding had gekregen dat er een nieuwe melding was.

Dan ga ik dus overstappen naar een hosting met cpanel :) En bedankt voor de tip, dan begin ik gewoon met versie 2.3.0.2.!
Ik heb 3 websites, heb ik dan voor alle drie de websites hosting met cpanel nodig of kan ik gewoon één website daar hosten en de rest verwijzen?
Of kan het wellicht alleen met de domeinnaam?

Het is voor mij nog niet helemaal duidelijk hoe het precies werkt met die multistore. Ik wil dus eigenlijk 3 shops maken met 1
backend zodat ik alle zendingen vanuit 1 administratie kan beheren, dat zou echt top zijn.

Is het ook mogelijk om te starten op 1 domein en die winkel in te richten en pas later een store toe te voegen?
Ben heel benieuwd, bedankt voor jullie antwoorden.

Ik zit overigens bij hosting2go en op de website staat:
"Na inschakeling van het volledige DNS-beheer maak je een A-record aan met in het eerste veld een * en in het tweede veld het IP-adres of doel-domein." Dat zou betekenen dat het wellicht wel mogelijk is?

New member

Posts

Joined
Sat Apr 28, 2012 12:35 am

Post by victorj » Sun Feb 10, 2019 10:29 pm

Je hebt 1 cpanel nodig, 1 shop en 1 database.
Vanuit die ene admin kun je dan oneindig veel winkels maken en beheren.

Als je overgaat naar cpanel hosting, voor een multistore, neem dan maar even contact op.
Help ik je wel om het op te zetten.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by paulprins » Thu Nov 21, 2019 4:36 pm

Je hoeft echt niet beslist cpanel te hebben.
Zelf gebruik ik al jaren direct admin voor een multi shop installatie met 3 verschillende domeinen en daar heb ik absoluut geen problemen mee.
Is vrij simpel te regelen, de extra domeinen stel je in als domain pointer bij je hoofd domein waar je installatie staat.
Het enige waar ik vorig jaar mee zat was met wat problemen bij de installatie van het https verhaal.
Dat was uiteindelijk een aanpassing in de htaccess die ik heb laten doen door iemand op freelancer.com iets met rewrite regels.
Heb de afgelopen week de overstap gemaakt van 2.1.0.2 naar 3.0.3.1 zonder problemen en met direct admin!

Newbie

Posts

Joined
Sat Aug 02, 2014 3:37 am

Post by nexus85 » Sat Dec 28, 2019 3:53 am

Met de multi-store, is het ook mogelijk de front-ends een andere uitstraling, logo etc te geven op de verschillende domeinen? Dus dat ik alleen gebruik maak van één backend en verschillende front-ends?

Ontwikkeld de site Kluizen Discount


New member

Posts

Joined
Wed Jan 27, 2010 4:40 pm

Post by victorj » Sat Dec 28, 2019 4:54 am

nexus85 wrote:
Sat Dec 28, 2019 3:53 am
Met de multi-store, is het ook mogelijk de front-ends een andere uitstraling, logo etc te geven op de verschillende domeinen? Dus dat ik alleen gebruik maak van één backend en verschillende front-ends?
Correct, je kunt met multistore met 1 admin oneindig veel verschillende shops bouwen,ieder met een eigen domein, eigen uiterlijk, eigen producten eigen infopaginas enz.
Houd er wel rekening mee dat eider domein zijn eigen ssl certificaat heeft, dus dat je hosting meerdere certificaten toelaat.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by Jaap » Fri Feb 21, 2020 2:46 am

Aansluitend heb ik ook een vraag over multi store.
Ik begrijp dat je een product actief kunt zetten in meerdere winkels.
Maar is het mogelijk, eventueel met een extensie, om bij iedere shop in ieder geval de volgende zaken uniek te maken:
1)Meta Tag Titel
2)Custom Image Alt
3)Custom Image Title Tag
4)Meta Tag Omschrijving

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Fri Apr 15, 2011 12:10 am
Location - the Netherlands

Post by Jaap » Fri Feb 21, 2020 3:09 am

Ondertussen een extensie gevonden.
Iemand ervaring met de volgende, of kent wellicht een betere?

https://www.opencart.com/index.php?rout ... n_id=34312

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Fri Apr 15, 2011 12:10 am
Location - the Netherlands

Post by victorj » Fri Feb 21, 2020 4:56 am


Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by nexus85 » Sun Mar 22, 2020 2:11 am

Momenteel wil ik overstappen van server, maar hier zit ik waarschijnlijk met directadmin. Overal lees ik dat met directadmin mulitstore niet werkt. Met een shared server heb ik hier zelf inderdaad slechte ervaring mee. Bij het openen van het 2e domein dan laad deze, bij het doorklikken kom je terug op het 1e domein. Het server bedrijf geeft aan dat dit wel mogelijk is met directadmin op een VPS, iemand ervaring mee?

Ontwikkeld de site Kluizen Discount


New member

Posts

Joined
Wed Jan 27, 2010 4:40 pm

Post by victorj » Sun Mar 22, 2020 5:41 am

Als je wilt overstappen, ga dan niet voor een vps, maar voor cloudhosting, bij voorkeur met cpanel.
Cloudhosting is tov een vps schaalbaar dus heb je meer nodig, dan vergroot je de cloud, heb je minder nodig, dan verklein je de cloud.
Cpanel maakt multistore heel eenvoudig om aan te maken, daarnast vindt ik cpanel vele malen beter en uitgebreider als direct admin.
In veel cpanel hosting zit de mogelijkheid om gratis ssl certificaten aan te maken, ook voor multistore, dat kan aardig wat kosten schelen.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by nexus85 » Sun Mar 22, 2020 3:10 pm

victorj wrote:
Sun Mar 22, 2020 5:41 am
Als je wilt overstappen, ga dan niet voor een vps, maar voor cloudhosting, bij voorkeur met cpanel.
Cloudhosting is tov een vps schaalbaar dus heb je meer nodig, dan vergroot je de cloud, heb je minder nodig, dan verklein je de cloud.
Cpanel maakt multistore heel eenvoudig om aan te maken, daarnast vindt ik cpanel vele malen beter en uitgebreider als direct admin.
In veel cpanel hosting zit de mogelijkheid om gratis ssl certificaten aan te maken, ook voor multistore, dat kan aardig wat kosten schelen.
Bedankt voor je reactie, kan je me dan ook een hoster aanbevelen die ook goede service heeft. Nu heb ik een account bij Godaddy maar hier contact mee krijgen is lastig.

Ontwikkeld de site Kluizen Discount


New member

Posts

Joined
Wed Jan 27, 2010 4:40 pm

Post by victorj » Thu Mar 26, 2020 5:24 am

PM gestuurd met info

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by ErisPost » Sun Apr 19, 2020 8:24 pm

paulprins wrote:
Thu Nov 21, 2019 4:36 pm
Je hoeft echt niet beslist cpanel te hebben.
Zelf gebruik ik al jaren direct admin voor een multi shop installatie met 3 verschillende domeinen en daar heb ik absoluut geen problemen mee.
Is vrij simpel te regelen, de extra domeinen stel je in als domain pointer bij je hoofd domein waar je installatie staat.
Het enige waar ik vorig jaar mee zat was met wat problemen bij de installatie van het https verhaal.
Dat was uiteindelijk een aanpassing in de htaccess die ik heb laten doen door iemand op freelancer.com iets met rewrite regels.
Heb de afgelopen week de overstap gemaakt van 2.1.0.2 naar 3.0.3.1 zonder problemen en met direct admin!
Ben overgestapt naar OC, maar door een één of andere reden werkt bovenstaande niet bij mij. Zal wel wat fout doen.
Ik heb hoofdwinkel A, en daar wil ik een winkel aan toevoegen, Winkel B
Als ik in DA een domainpointer op hoofdwinkel aanmaakt, zegt het systeem, kan niet, domein bestaat al op de server. Betekent dit dus dat iedere extra winkel op een ander ipadres / webhosting dient te staan?

Newbie

Posts

Joined
Wed Jun 26, 2019 12:26 am
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 38 guests