Post by wout611 » Tue May 25, 2010 8:07 pm

Dag allemaal,

Ik ben bezig om een OpenCart winkel op te zetten en hij is bijna klaar. OpenCart vind ik echt een fantastisch pakket, maar ik kom wel iets vreemds tegen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om "Rembours" te kiezen als je "Afhalen" hebt geselecteerd. Daarom ben ik bezig om uit te zoeken of ik de volgende modificaties kan maken.

Dit is wat ik uiteindelijk wil. Ik wil graag betaalmethoden aan verzendmethoden koppelen, zodat je de volgende opties krijgt in het checkout proces:

Afhalen:
- Contant
- iDeal €1,-

Verzenden: €5,-
- Rembours €5,-
- iDeal €1,-

Weet iemand of hier al een bekende modifcatie voor is of moet ik dit zelf gaan uitvinden. Ik ben al bezig om de "Afhaal" module aan te passen zodat je daar een betaalmethode aan kan koppelen. Dit is stap 1. Daarna komt nog dat ik per betaalmodule ook een "Fee" wil rekenen..

Heeft iemand tips over hoe ik dit bovenstaande kan bereiken? Alle tips zijn welkom!!

Gr. Wout

Newbie

Post by i2Paq » Tue May 25, 2010 8:19 pm

In osCommerce staat dit bekend als Ship2Pay.

In OpenCart is het er (nog) niet, maar wel: Ship 2 Pay(?)

Ik heb een hekel aan webshops die extra geld rekenen omdat ik wil/moet betalen, verwerk dat gewoon in je verzendkosten of in je verkoopsprijs.
Staat veel klantvriendelijker.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.

Global Moderator

Location - Winkel - The Netherlands

Post by wout611 » Tue May 25, 2010 9:16 pm

Daar kom ik wel mee uit de voeten!! Bedankt!

Voor iDeal betalingen ga ik uiteindelijk ook niks rekenen. Maar voor rembours komt wel een extra toeslag, betekend dus wel dat ik voor Verzenden (shipping method) en voor Rembours (Payment method) allebei een bedrag in moet kunnen vullen.

Newbie

Post by i2Paq » Tue May 25, 2010 9:41 pm

Voor de rembours-kosten (let op: Rembours is een betaalmethode) is er de COD (Cash On Delivery) fee for opencart.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.

Global Moderator

Location - Winkel - The Netherlands

Post by wout611 » Tue May 25, 2010 11:32 pm

Ja die heb ik gevonden, maar die laat de extra toeslag pas zien op de confirmation pagina, en dat is niet wat ik wil. Ik vind dat de kosten direct duidelijk moeten zijn. Geen verrassingen op het eind.

Ik heb daarom de Verzend en Betaal pagina ook samengevoegd.

Newbie

Post by Gerrit » Wed May 26, 2010 3:50 pm

Ik ben al bezig om de "Afhaal" module aan te passen zodat je daar een betaalmethode aan kan koppelen.
Als je bij Afhalen in de Winkel direct door wilt zodat je geen betaal methode hoeft in te geven kan je deze code gebruiken in catalog/model/payment/pay_in_store.php

Code: Select all

if ($status) {
              $method_data = array(
                'id'         => 'pay_in_store',
                'title'      => $this->language->get('text_title'),
                'sort_order' => $this->config->get('pay_in_store_sort_order')
              );

//Q: If this shipping is selected, override all other payment modules and force this one.
            if ($this->session->data['shipping_method']['id'] == 'pickup.pickup') {
                $this->session->data['payment_method'] = $method_data;
                $this->session->data['comment'] = '';
                $this->response->redirect(HTTPS_SERVER . 'index.php?route=checkout/confirm');

}

}

Dit heeft zo zijn nadelen, je onthoudt de klant om commentaar bij te voegen in zijn order.

For modelcars cars see my OC 3.0.2.0 shop: http://www.gbcars.nl/
For Wooden Toys see my 2.3.0.2 shop: https://www.dehoutentreinenwinkel.nl/

Active Member

Post by Gerrit » Wed May 26, 2010 3:59 pm

i2Paq wrote:Voor de rembours-kosten (let op: Rembours is een betaalmethode) is er de COD (Cash On Delivery) fee for opencart.
Als ik in de TNT module de verzendoptie Rembours opneem met zijn kosten dan zou je in principe meteen door kunnen gaan zonder de COD (Cash On Delivery) te gebruiken. De kosten zijn bekend en gelijk in zicht. De COD optie moet je dan wel installeren.

Ga hier even over na denken.

For modelcars cars see my OC 3.0.2.0 shop: http://www.gbcars.nl/
For Wooden Toys see my 2.3.0.2 shop: https://www.dehoutentreinenwinkel.nl/

Active Member