Post by Marqasa » Sun Sep 30, 2018 1:44 pm

Goedemorgen
Ik heb een nieuwe theme aangemaakt voor mijn website, hierin zou ik graag het een en ander willen aanpassen.
Nu ben ik al bezig geweest in stylesheet.css om de kleuren aan te passen van menu's en kleuren van de text.
Daar ben ik tevreden over alleen kan ik de kleur niet vinden van de product naam deze blijft blauw en de links van bijv. merken.
Als ik door de site scrol kom ik nog wel op meer plekken de kleur blauw tegen in text, maar binnen stylesheet.css kan ik de kleur blauw niet meer vinden het is net of ik nog een ander css bestand moet veranderen ?
De tweede vraag waar ik echt niet uitkom, als ik de carrousel wil veranderen in de layout dus ik wil rechts en centraal iets hebben staan dan geld dat meteen voor de hele pagina, ik zou graag dit willen bepalen per module toevoeging dus in lagen 1ste de carrousel met iets daarnaast maar de tweede deel gewoon de nieuwe producten over de volle breedte.
Wie kan mijn helpen met deze Theme aanpassingen ?
Alvast bedankt.
www.marqasa.nl

New member

Posts

Joined
Sat Feb 03, 2018 12:33 pm

Post by pprmkr » Sun Sep 30, 2018 4:13 pm

Gebruik Firefox en klik dan rechts op het onderdeel en kies voor "Element inspecteren"
Dan zie je links welke html elementen er gebruikt zijn en rechts zie je de opmaak daarvan.

Als bijvoorbeeld voor product naam geen andere opmaak te vinden is, maak er dan een voor:

Code: Select all

.product-thumb h4 a {
	color: darkgreen;
}

User avatar
Active Member
Online

Posts

Joined
Sat Jan 08, 2011 11:05 pm
Location - Netherlands

Post by Rob Assink » Sun Sep 30, 2018 4:24 pm

De blauwe kleur staat volgens mij in deze stylesheet,
https://www.marqasa.nl/catalog/view/jav ... ap.min.css
color: #337ab7;

Het antwoord op je tweede vraag kan ik je helaas niet geven.

New member

Posts

Joined
Wed Dec 17, 2014 11:00 pm

Post by Marqasa » Sun Sep 30, 2018 5:08 pm

Rob Assink wrote:
Sun Sep 30, 2018 4:24 pm
De blauwe kleur staat volgens mij in deze stylesheet,
https://www.marqasa.nl/catalog/view/jav ... ap.min.css
color: #337ab7;


Het aanpassen wan deze bestand heeft mijn hele layout om zeep geholpen heb een backup terug moeten zetten.
Geen idee waarom maar na de aanpassing van de kleurnr kreeg ik de pagina niet meer goed geladen.
Heb een backup terug gezet en het staat weer goed.
In de eerste bericht is darkgreen juist goed dat is ook de kleur die ik wil hebben daar.
Het gaat om de product naam in thumnail en hier en daar komen nog blauwe naar voren.
Waar haalt opencart zijn color instelling vandaan.

New member

Posts

Joined
Sat Feb 03, 2018 12:33 pm

Post by Marqasa » Sun Sep 30, 2018 5:45 pm

pprmkr wrote:
Sun Sep 30, 2018 4:13 pm
Gebruik Firefox en klik dan rechts op het onderdeel en kies voor "Element inspecteren"
Dan zie je links welke html elementen er gebruikt zijn en rechts zie je de opmaak daarvan.

Als bijvoorbeeld voor product naam geen andere opmaak te vinden is, maak er dan een voor:

Code: Select all

.product-thumb h4 a {
	color: darkgreen;
}
Ik heb firefox gedowload en inderdaad als ik op de text ga staan dan zie ik de kleur in bootstrap.min.css staan maar zodra ik die kleur in de bestand aanpas loopt de hele layout van mijn website in de soep. Ik upload dan gewoon een backup van bootstrap.min.css en alles staat weer goed.
Dus darkgreen is goed het gaat om alles wat blauw is.
Mvg

New member

Posts

Joined
Sat Feb 03, 2018 12:33 pm

Post by Marqasa » Sun Sep 30, 2018 10:27 pm

Marqasa wrote:
Sun Sep 30, 2018 5:45 pm
pprmkr wrote:
Sun Sep 30, 2018 4:13 pm
Gebruik Firefox en klik dan rechts op het onderdeel en kies voor "Element inspecteren"
Dan zie je links welke html elementen er gebruikt zijn en rechts zie je de opmaak daarvan.

Als bijvoorbeeld voor product naam geen andere opmaak te vinden is, maak er dan een voor:

Code: Select all

.product-thumb h4 a {
	color: darkgreen;
}
Ik heb firefox gedowload en inderdaad als ik op de text ga staan dan zie ik de kleur in bootstrap.min.css staan maar zodra ik die kleur in de bestand aanpas loopt de hele layout van mijn website in de soep. Ik upload dan gewoon een backup van bootstrap.min.css en alles staat weer goed.
Dus darkgreen is goed het gaat om alles wat blauw is.
Mvg
Oke de eerste probleem is opgelost.
Ik was iets te ijverig geweest in Stylesheet.css met de kleur aanpassing , had bij
}
a {
color: linear-gradient( to bottom, #4E6800, #1F90BB);

Dit verandert naar color; #006600; gewoon een kleur gezien dit natuurlijk alleen text is , lijkt simpel maar dan moet je wel weten dat die regel text is.

Ik moet alleen nu nog uitzoeken hoe ik de layout kan veranderen.

New member

Posts

Joined
Sat Feb 03, 2018 12:33 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests