Post by sanshay » Thu Jun 28, 2018 10:47 pm

Hallo iedereen
Vandaag word een dicreet goedgekeurd aangaande de extra kosten bij bancontact, visa, paypal, etc..., online betalingen.
Dus vanaf morgen mag er geen extra kost meer aangerekend worden aan de consument die betaald met kaart of online van onze geliefde overheid.
Echter is het wel zo dat Atos , Paypal, Mollie, Multisafepay wel kosten blijven rekenen aan ons (handelaar) tot 3,4% a 5%
Ik heb dus mijn betaalde module voor extra kosten per soort betaling maar al uitgeschakeld.
Als er klant een 10000€ besteld en betaald met paypal of visa is het al snel een +340€ dat ik dan zelf moet betalen.

Iemand al op de hoogte hiervan trouwens?
Momenteel heb ik een adminstratiekost ingevoerd van 3.5€ maar brengt niet op tegen grote bedragen?
Enkel de kleine bedragen en straf je hier de andere weer mee.
Hoe is dit op te lossen?

Active Member

Posts

Joined
Fri Jan 25, 2013 8:49 pm

Post by psxgamer » Thu Jul 05, 2018 6:24 am

Bij de start van mijn webshop heb ik dat ook gedaan. Bood toen PayPal aan. Rekende die kosten ook door. Ben daar echter vlug vanaf gestapt. Dat geeft een totaal verkeerde indruk aan uw klanten. Komen ze bij de checkout en moeten ze plots een extra kost betalen. Voor mij persoonlijk als shopper een totale afknapper. Hetzelfde geldt voor die administratiekost.

Ik vind net dat dit bij kleine bedragen een probleem. Bv. PayPal 3,4% + € 0,35 vooral omdat het niet enkel op de verkoopprijs berekend wordt maar op gans het bedrag. Bv. verkoop iets voor € 10 aan iemand aan het buitenland en er komen € 8 verzendkosten bij: € 18 * 3,4% + € 0,35 = € 0,96. Dus op dat item van € 10 heb ik in totaal bijna 10% betaalkosten.

In spé als je voor € 10.000 verkoopt of je dan die € 10.000 ontvangt of € 9660 zou niet veel verschil mogen maken op zo'n groot bedrag.

Je kan 2 dingen doen:
* Kosten zelf absorberen, dus iets minder winst
* Als uw marges dat niet toelaten uw prijzen met bv. 5% verhogen

Of totaal andere route: verhoog uw prijzen om de betaalkosten te absorberen maar bied iemand die met overschrijving betaalt een korting.

Ga je moeten zien wat voor uzelf en in uw sector het beste werkt.

Active Member

Posts

Joined
Tue Apr 13, 2010 4:14 am

Post by sanshay » Tue Jul 31, 2018 4:02 am

Hallo
Kosten absorberen op een computer waar je maar amper 5 a 10% op verdiend is absurd.
Heb met boekhouder gesproken en de beslissing is dat we paypal en visa niet meer gaan aanvaarden.
Enkel via overschrijving, bancontact en ideal nu.

Active Member

Posts

Joined
Fri Jan 25, 2013 8:49 pm

Post by psxgamer » Tue Jul 31, 2018 5:03 am

Zo doe ik het ook. PayPal enkel voor buitenlandse klanten (excl. de buurlanden). Visa bied ik totaal niet aan. Heb in spé een grondige hekel aan PayPal maar heb internationaal wel een betaalmogelijkheid nodig.

Active Member

Posts

Joined
Tue Apr 13, 2010 4:14 am
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 95 guests