Post by christiaan » Thu Sep 01, 2016 8:16 pm

Weet iemand of je met twee webshop's met verschillende domeinen, op één database en admin kan laten draaien, kon het alleen vinden van multi-store maar dan moet het op 1 domein plaatsvinden.

New member

Posts

Joined
Sat May 03, 2014 1:10 am

Post by victorj » Fri Sep 02, 2016 2:58 am

met multishop, kun je meerdere shops op 1 admin/database hebbenm en iedere shop op zijn eigen domein laten draaien.
voorwaarden zijn dat je op je hoofdomein meerdere domeinnamen kunt toevoegen en deze naar de root laten verwijzen.

in cpanel kun je addon domeinen maken, op het moment dat je een domein aanmaakt, wordt er in de root van de site een nieuwe map gemaakt met de naam van je nieuwe domein.
in het vakje basismap zie je dan de naam van de map verschijnen en die heeft dezelfde naam als je nieuwe domein.

Door tijdens het aanmaken de nieuwe basismap leeg te maken laat je het nieuwe domein verwijzen naar de root van de hoofdsite.

hierna kun je in de admin van oc een nieuwe shop met je nieuwe domein aanmaken en inrichten.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by christiaan » Fri Sep 02, 2016 5:01 pm

victorj wrote:met multishop, kun je meerdere shops op 1 admin/database hebbenm en iedere shop op zijn eigen domein laten draaien.
voorwaarden zijn dat je op je hoofdomein meerdere domeinnamen kunt toevoegen en deze naar de root laten verwijzen.

in cpanel kun je addon domeinen maken, op het moment dat je een domein aanmaakt, wordt er in de root van de site een nieuwe map gemaakt met de naam van je nieuwe domein.
in het vakje basismap zie je dan de naam van de map verschijnen en die heeft dezelfde naam als je nieuwe domein.

Door tijdens het aanmaken de nieuwe basismap leeg te maken laat je het nieuwe domein verwijzen naar de root van de hoofdsite.

hierna kun je in de admin van oc een nieuwe shop met je nieuwe domein aanmaken en inrichten.

Bedankt voor uw snelle reactie, het is nu gelukt voor het koppelen van de 2 webshops, alleen lukt het me niet om de afbeeldingen mee te sturen, de product staan er wel samen met de prijs, alleen de afbeelding blijft maar weg.

New member

Posts

Joined
Sat May 03, 2014 1:10 am

Post by Marc0 » Fri Sep 02, 2016 5:51 pm

Klinkt misschien niet als een oplossing maar... ik heb toen alle producten gekopieerd, de actieve verwijderd, en de inactieve weer op 'actief' gezet. Ben geen expert, maar dit werkte voor mij toen ik een soort gelijk probleem had..

New member

Posts

Joined
Thu Jun 19, 2014 8:54 pm

Post by christiaan » Fri Sep 02, 2016 6:06 pm

Maar elke keer als je een nieuw product toevoegt, moet je steeds bij beiden webshops de afbeelding toevoegen. dan is het idee van 1 admin een beetje weg.

New member

Posts

Joined
Sat May 03, 2014 1:10 am

Post by i2Paq » Fri Sep 02, 2016 6:53 pm

Ik meen dat Fido-X een "echte" multishop extensie heeft.

Die regelt eea. beter dan de default on IC.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 50 guests