Post by Weiqunw » Mon Jan 18, 2016 11:13 pm

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een modificatie waarbij, als ik vanuit de admin een bestelling aanpas (bijv. product toevoegen) er een e-mail naar de klant gaat met daarin een overzicht van zijn aangepaste bestelling. Eigenlijk zoals de bevestigings-email die naar de klant gaat bij elke bestelling.

Alvast bedankt
Weiqun

Active Member

Location - Arnhem, the Netherlands

Post by bonifan88 » Thu Jan 21, 2016 4:41 pm

Daarvoor zou je eerst de controller moeten vinden die ervoor zorgt dat er een mail wordt gestuurd na een bestelling.
Dan zou je die code gedeeltelijk moeten kopiëren en plakken in de controller van de bestelling die wordt aangepast.
En met een beetje hocus pocus en rondzoeken op het internet zou die code ervoor moeten zorgen dat je de waarden van de nieuwe bestelling uitleest en zendt via een mail.

Mijn excuses voor dit rare antwoord, maar ik ben nog maar een leek in Opencart programmatie en dat Opencart's documentatie is zo slecht in elkaar gestoken dat ik nergens wijzer uit kan worden.

Zou je me kunnen zeggen hoe ik kan controleren dat een bevestigingsmail wordt gestuurd na het plaatsen van een bestelling? Op mijn website worden bestelling gelijk aangeduid als "completed", terwijl de klant daar niet van op de hoogte wordt gehouden via mail.

Hopelijk vind je wat je zoekt.

Newbie

Post by Weiqunw » Thu Jan 21, 2016 5:24 pm

Bedankt, ik heb ernaar gezocht en volgens mij is er inderdaad geen module voor. Dan probeer ik het wel zelf te maken.

Over jouw vraag, als ik het goed begrijp wil je dus controleren of er een (bevestigings) e-mail wordt verzonden naar de klant na het plaatsen van een bestelling. Welke status heeft de bestelling dan (pending of completed?).

Ik weet niet wat voor webhosting jij hebt, maar je zou via de webhost manager (dus niet cpanel oid) de mailserver kunnen benaderen en daarin kijken of er op het moment van het plaatsen van bestelling een e-mail naar de klant is gegaan.

Of je plaatst zelf een test-bestelling op een eigen e-mailadres.

Active Member

Post by Weiqunw » Thu Jan 21, 2016 6:17 pm

Ik heb voor mijn toepassing de volgende module gevonden: http://www.opencart.com/index.php?route ... n_id=13243

Hiermee moet het wel lukken lijkt mij, vanmiddag even uittesten!

Active Member

Post by bonifan88 » Sun Jan 24, 2016 10:50 pm

Mijn bestellingen zijn dan "completed", maar als ik naar de bestelling kijk zie ik "notify user" als "no" staan.
Ik ga proberen om de logs van mijn webserver te vinden. Ik gebruik Directadmin dus ik zal kijken of ik het kan vinden.

Is het gelukt met de module?

Newbie