Post by timstudio » Thu Dec 17, 2015 3:10 am

Ik heb deze vraag ook gesteld in het engelstalig forum, maar krijg daar helaas geen antwoord. Wellicht weet iemand het hier.

Opencart 2.0.3.1 Journal 2 Theme.

Als ik mijn afbeeldingen bekijk in Safari en Chrome dan zijn deze echt onscherp. In Firefox zijn ze wel scherp. Ik gebruik dezelfde afbeeldingen op een andere shop (geen opencart) en daar worden ze in alle browsers scherp getoond.

Ik heb in de code de image quality al op 100% gezet en de afbeeldingen zijn correct wat maat betreft. Dus geen afbeeldingen van 300 x 300 pixels die getoond worden als 400 x 400 pixels.

Als ik bijv. bij een product kijk dan zie ik dat de hoofdafbeelding onscherp is. Als ik dan op de thumbnail links klik (dezelfde afbeelding als de hoofdafbeelding) dan 'herlaadt' hij de afbeelding en toont deze wel scherp. Ik hoef dan niet eens naar de galerij te gaan.

Op de een of andere manier worden dus in zowel Safari als Chrome de afbeeldingen in eerste instantie gecomprimeerd weergegeven.

Weet iemand hoe ik alle browsers kan forceren om de afbeeldingen scherp weer te geven?

New member

Posts

Joined
Sun Oct 25, 2015 3:51 pm

Post by victorj » Thu Dec 17, 2015 3:20 am

Probleem zit waarschijnlijk in de setup van opencart icm het theme.

lees de documentatie van het theme eens goed door, hier wordt in uitgelegd welke afbeeldings afmetingen je moet instellen in de configuratie van de shop.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by timstudio » Fri Dec 18, 2015 12:06 am

Deze hebben wij al aangepast naar de afmetingen die Journal voorschrijft, echter zonder resultaat. Ook zijn alle mogelijke afmetingen en bestandsformaten geprobeerd om de afbeeldingen scherp in Safari en Chrome te krijgen. Echter zonder resultaat.

Zoals gezegd zijn de afbeeldingen raar genoeg in Firefox wel direct scherp.

Bij Safari en Chrome zijn ze op bijv. de productpagina pas scherp na het aanklikken van de thumb waardoor de afbeelding naast de prijs als het ware lijkt te herladen.

New member

Posts

Joined
Sun Oct 25, 2015 3:51 pm

Post by victorj » Fri Dec 18, 2015 7:08 am

Post eens eem link naar je site, dan kunnen we eens kijken.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by timstudio » Fri Dec 18, 2015 6:52 pm

Dat is lastig omdat deze in de onderhoudsfase staat en alleen te bekijken is als je als admin ingelogd bent. Anders wordt je doorgelinked naar onze huidige shop. Ik zal je straks via pm een inlog toesturen.

New member

Posts

Joined
Sun Oct 25, 2015 3:51 pm

Post by psxgamer » Tue Dec 22, 2015 1:37 am

http://support.digital-atelier.com/

Neem eens contact op de support. Geven meer dan uitstekende support.

Waarschijnlijk zit het probleem ergens in de setup van uw thema. Ben zelf ook Journal gebruiker. Werkt als een speer, maar wel zorgen dat je de juiste set-up gebruikt.

Active Member

Posts

Joined
Tue Apr 13, 2010 4:14 am
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 47 guests