Post by nathalie » Sun Mar 07, 2010 9:07 pm

Goedenmiddag,

Momenteel ben ik nog bezig met het ontwikkelen van een webshop en heb een vraagje over de artikelen.
Misschien heb ik het over het hoofd gezien maar is het mogelijk om de artikelen, die out of stock raken, meteen uit de catalogus worden verwijderd?
Momenteel moeten we dat steeds handmatig aanpassen.

Nu krijg je ook de melding:
Artikelen met een *** zijn niet beschikbaar in de door u gewenste hoeveelheid!
Ik weet dat je deze optie kan uitzetten, maar als mensen alsnog dit product gaan bestellen en wij hebben ze niet meer in stock, kan het product niet meer geleverd worden.

Bestaat hier een plugin voor of is er ergens een optie in Opencart zelf, dat de artikelen die out of stock zijn meteen verwijderd worden?

Groetjes,
Nathalie

New member

Posts

Joined
Tue Feb 23, 2010 12:19 am

Post by i2Paq » Mon Mar 08, 2010 12:05 am

Ja, dat is mogelijk, maar niet standaard.

Wat je nodig hebt is dit: [MOD] Out of stock status change automatic?.

Succes!

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by 24-7-open » Mon Mar 08, 2010 1:29 am

Zit de 'Out of Stock' status ook ergens in de (Nederlandse) language files? Ik heb het in het bijzonder over versie 1.4.0. Ik zou daar liever van maken 'uitverkocht' of '(momenteel) niet op voorraad'.
maar als mensen alsnog dit product gaan bestellen en wij hebben ze niet meer in stock, kan het product niet meer geleverd worden.
uitverkochte producten trekken wel bezoekers via zoekmachines, je kunt deze toch gewoon niet meer te koop aanbieden of leveren? Je weet nooit of je nog weer opnieuw een artikel kunt inkopen.

Groet,

24-7-open

New member

Posts

Joined
Tue Feb 23, 2010 6:45 pm

Post by i2Paq » Mon Mar 08, 2010 3:47 am

Installeer Agent Ransack en doorzoek je Nederlandse bestanden op "Out of stock".

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by nathalie » Mon Mar 08, 2010 3:48 am

Dankjewel voor de link!
Het werkt prima!
uitverkochte producten trekken wel bezoekers via zoekmachines, je kunt deze toch gewoon niet meer te koop aanbieden of leveren? Je weet nooit of je nog weer opnieuw een artikel kunt inkopen.
Dat zal ik zeker in mn achterhoofd houden, dat wist ik namelijk niet. Momenteel kopen wij een aantal producten in en stappen meteen over naar de volgende collectie.

Nogmaal bedankt! :)

New member

Posts

Joined
Tue Feb 23, 2010 12:19 am

Post by i2Paq » Mon Mar 08, 2010 4:22 am

Een betere oplossing zou zijn dat de Koop Nu button zou verdwijnen als een product niet meer op voorraad zou zijn.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by nathalie » Wed Mar 10, 2010 4:12 am

i2Paq wrote:Een betere oplossing zou zijn dat de Koop Nu button zou verdwijnen als een product niet meer op voorraad zou zijn.
Ja inderdaad! We hebben ons ook namelijk bedacht en ik heb het weer terug gezet.
Is dat mogelijk om producten die dan 'out of stock' zijn, alleen het woord uitverkocht te laten zien? Met als mogelijkheid nog een vergroting van de afbeelding te kunnen zien in een lightbox? Dat zou helemaal mooi zijn natuurlijk.

Heeft iemand een idee?

New member

Posts

Joined
Tue Feb 23, 2010 12:19 am

Post by i2Paq » Wed Mar 10, 2010 5:43 am

nathalie wrote:
i2Paq wrote:Een betere oplossing zou zijn dat de Koop Nu button zou verdwijnen als een product niet meer op voorraad zou zijn.
Ja inderdaad! We hebben ons ook namelijk bedacht en ik heb het weer terug gezet.
Is dat mogelijk om producten die dan 'out of stock' zijn, alleen het woord uitverkocht te laten zien? Met als mogelijkheid nog een vergroting van de afbeelding te kunnen zien in een lightbox? Dat zou helemaal mooi zijn natuurlijk.

Heeft iemand een idee?
Ik zou die vraag even stellen in het eerder genoemde topic..., ow, haha, dat heb ik al gedaan.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 43 guests