Post by Twindaddy » Sat Apr 18, 2015 4:48 pm

Hoi ik heb opencart 1.5.6.4 laatst geupdate van 1.5.4.1.
Nu krijg ik regelmatig foutmeldingen

PHP Warning: strpos(): Empty needle in /home/deb4440/domains/dekammieshop.nl/public_html/vqmod/vqcache/vq2-catalog_controller_error_not_found.php on line 62

2015-04-16 20:20:58 - PHP Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /public_html/vqmod/vqcache/vq2-system_engine_front.php:31) in /public_html/vqmod/vqcache/vq2-system_engine_controller.php on line 41
2015-04-16 20:20:58 - PHP Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /public_html/vqmod/vqcache/vq2-system_engine_front.php:31) in /public_html/vqmod/vqcache/vq2-system_engine_controller.php on line 42

Weet iemand hier een oplossing voor.
Heb gegoogled maar kon geen oplossing vinden.

Alvast bedankt

New member

Posts

Joined
Thu Jan 03, 2013 9:03 pm

Post by artcore » Sat Apr 18, 2015 10:32 pm

Dat komt zeker van een extentie, er is geen strpos() in de standaard error controller.
Je kunt de xml 'uit' te zetten per VQMod door de extentie te hernoemen naar .xml_ en kijken wat de boosdoener is.

Het tweede probleem heeft er misschien mee te maken, maar is anders eenvoudig te verhelpen hoewel lastig te vinden soms.

Post anders de inhoud van de vq2-catalog_controller_error_not_found.php dan kunnen we kijken.

Attn: I no longer provide OpenCart extensions, nor future support - this includes forum posts.
Reason: OpenCart version 3+ ;D

Thanks!


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Tue Jul 09, 2013 4:13 am
Location - The Netherlands

Post by Twindaddy » Sun Apr 19, 2015 2:03 am

Beste artcore,

bedankt voor de reactie.
Ik heb de xml bestanden uitgeschakeld die ik als laatste toegevoegd heb.
de strpos melding komt door de robot txt die toegevoegd is aan de 1.5.4.6 shop
Deze regels heb ik verwijderd uit de header.php en nu is de melding weg.
Ik heb alleen nog problemen dat ik de volgende melding krijg als ik een paar keer van taal verwissel
Fatal error: Allowed memory size of 100663296 bytes exhausted (tried to allocate 78 bytes) in Vqmod/vqcache/vq2-system_database_mysql.php on line 30
Ik heb de php ini al aangepast en ook in mijn cpanel alles op 64mb gezet.

Nog een suggestie om dit aan te pakken?

New member

Posts

Joined
Thu Jan 03, 2013 9:03 pm

Post by artcore » Sun Apr 19, 2015 4:19 am

100663296 bytes = 96MB dus de php.ini lijkt niet te worden gehonoreerd, anders was 64MB geweest in bytes.
Misschien werkt ini_set('memory_limit','128M'); aan het begin vanje index.php

Je hebt een paar zware database queries die veel geheugen vreten denk ik.
Er zijn wel mogelijkheden om deze te vinden en te veranderen/cachen maar het makkelijkst is om de hele pagina's te cachen en zo de hele php/mysql te ontzien.

Aan de andere kant, wie switched de taal een aantal keer

Attn: I no longer provide OpenCart extensions, nor future support - this includes forum posts.
Reason: OpenCart version 3+ ;D

Thanks!


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Tue Jul 09, 2013 4:13 am
Location - The Netherlands

Post by Twindaddy » Sun Apr 19, 2015 4:11 pm

Bedankt voor je hulp.
Ik heb het in de index file gezet, en het schijnt te werken.
Deze oplossing had ik nog niet gehoord.
Ik denk ook dat het veel te maken heeft met de cache module die ik gekocht heb, deze is nog niet voor 1.5.6.4 zag ik.
Heb aan de maker gevraagd of hij deze ook wil updaten.

Je hebt gelijk wie switcht er nu veel met de language, maar ik wil het meestal toch goed hebben staan :)

Nogmals bedankt voor het helpen.
Ik hoop ook dat iemand iets heeft aan deze oplossingen, er is namelijk niet veel te vinden over de foutmeldingen.

New member

Posts

Joined
Thu Jan 03, 2013 9:03 pm

Post by Twindaddy » Sun Apr 19, 2015 4:29 pm

mmm ik was te snel, als ik naar de shop ga zet hij hem nu in het engels terwijl nederlands mijn default language is.
Wil ik hem switchen dan krijg ik de foutmelding van het geheugen al.

New member

Posts

Joined
Thu Jan 03, 2013 9:03 pm

Post by artcore » Sun Apr 19, 2015 4:58 pm

Je hebt een extentie om de taal in de url te laten zien. Als je deze uitzet en dan OC gebruikt voor de taal switch, heb je dan nog steeds de foutmelding?

Zo nu en dan werkt de switch wel maar duurt het laden erg lang

Bovendien werkt de categorie-module niet:

Code: Select all

Parse error: syntax error, unexpected 'else' (T_ELSE) in /home/deb4440/domains/dekammieshop.nl/public_html/vqmod/vqcache/vq2-catalog_controller_product_category.php on line 437
Soms is het domein niet vindbaar en krijg ik een standaard pagina waar ik domeinen kan registreren. Dit gebeurt bij een 404, pagina die niet bestaat.
Ga maar eens naar: http://www.dekammieshop.nl/bestaatniet

Attn: I no longer provide OpenCart extensions, nor future support - this includes forum posts.
Reason: OpenCart version 3+ ;D

Thanks!


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Tue Jul 09, 2013 4:13 am
Location - The Netherlands

Post by Twindaddy » Sun Apr 19, 2015 5:06 pm

Dat domein niet bestaat krijg ik vaker inderdaad ik heb een 404 module geinstalleerd die dat op zou moeten vangen maar niet helemaal werkt zo te zien.
Voor de categorieen heb ik een accordionbox, zou het daar mee te maken kunnen hebben?
Voor de taal in de url te laten komen heb ik nu iets verwijderd.
Even kijken wat het doet.

New member

Posts

Joined
Thu Jan 03, 2013 9:03 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 60 guests