Post by NietMachine » Wed Mar 26, 2014 5:52 am

Ik loop al enige tijd tegen het probleem aan m.b.t. creditfacturen.
Op het forum kan ik er e.e.a. over vinden maar dat gaat allemaal over verouderde versie's en het lijkt mij dat meer webshop eigenaren hier tegen aan lopen.

Momenteel houden wij het huidige proces aan zodra een klant het artikel retour stuurt:
1. Wij maken een nieuwe order aan in de backend. Hiervoor gebruiken wij de Backend Order Entry extensie van ncdad2five. In het commentaarveld maak ik een verwijzing naar de orginele factuur.

2. Wij openen de factuurpagina. Met Firebug zet ik op alle regels een - teken voor de bedrag.

3. Ik print de factuur naar .pdf.

Onze omzetstatistieken binnen OpenCart kloppen hierdoor niet meer maar dat is voor ons geen probleem.
De creditfactuur heeft een nieuw nummer en verwerken wij binnen Snelstart, boekhoudkundig klopt dat.

Ik wil mij zelf op korte termijn gaan verdiepen in de routering van de pagina's in OpenCart. Dan kan ik een 2e factuurbutton maken waarin alle regels standaard een - hebben. Dan hoef ik dit niet meer via FireBug te doen.

Het is mij duidelijk dat wij redelijk omslachtig werken, maar het werkt prima voor de weinige creditfacturen die wij moeten aanmaken.

Mijn vraag aan jullie:
Hoe doen jullie dit?

Newbie

Posts

Joined
Tue Mar 25, 2014 3:38 am

Post by burley » Thu Apr 10, 2014 3:24 am

De ontwikkelaar van de extensie die je gebruikt is ook bezig met een credit functionaliteit in die extensie (onder andere op mijn aandringen). Het idee is dat er per klant, per order credit facturen aangemaakt kunnen worden van de op die order verkochte producten. Geen idee hoe ver hij er nu mee is. Daar zou je eens naar kunnen vragen, ben ik gelijk niet meer de enige die het nodig heeft....

Maar je kunt in deze extensie ook product prijzen opgeven, ook negatieve waardes. Als je zou willen kun je dus een negatieve order maken van product X waarbij het bedrag dus uitgekeerd wordt. Als opmerking kun je dan verwijzen naar de factuur. Enige nadeel is dat de module geen btw berekend over negatieve bedragen, dus dit moet je toevoegen via het toevoegen van een fee/discount.

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sun Oct 09, 2011 3:30 pm

Post by takahashi1973 » Thu Apr 24, 2014 12:25 am

We gebruiken een module die we opmaat hebben gemaakt en die het mogelijk maakt een nieuwe order in te schieten.
EN die het ook mogelijk maakt om een negatieve order in te schieten.
je kan er dan ook een referentie aan toevoegen: het originele factuurnummer/ordernummer bijv.
en printen van de factuur klopt dan ook incl. btw, omzetbedragen e.d.

Active Member

Posts

Joined
Thu Oct 13, 2011 11:41 pm

Post by bekatron » Fri Aug 22, 2014 6:36 pm

takahashi1973 wrote:We gebruiken een module die we opmaat hebben gemaakt en die het mogelijk maakt een nieuwe order in te schieten.
EN die het ook mogelijk maakt om een negatieve order in te schieten.
je kan er dan ook een referentie aan toevoegen: het originele factuurnummer/ordernummer bijv.
en printen van de factuur klopt dan ook incl. btw, omzetbedragen e.d.
Late reactie, maar mag ik weten welke module u aangepast heeft?

http://www.bekatron.nl Alles voor electronica en beveiliging
http://www.letopjehuis.nl Alles voor beveiliging
http://www.lichtkeuze.nl Alles voor ledverlichting


New member

Posts

Joined
Thu Jan 02, 2014 5:10 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 109 guests