Post by vanheerde » Sun Jul 27, 2014 6:27 pm

Hallo,

Onderstaande melding krijg ik wanneer ik in de backend een menu wil aanpassen. Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos? of.., wat ik fout doe?

PHP Warning: mysqli::query(): (21000/1242): Subquery returns more than 1 row in /home1/tim1979/public_html/airsoft-marktplaats.nl/system/database/mysqli.php on line 17

Groetjes


Active Member

Posts

Joined
Thu May 24, 2012 2:23 pm

Post by victorj » Sun Jul 27, 2014 8:14 pm

waarschijnlijk tijdens de installatie gekozen voor mysqli ip mysql.
tijdens de installatie heb je een keuze.
het kan zijn dat je php persie mysqli nog niet ondersteund.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by vanheerde » Sun Jul 27, 2014 8:19 pm

Hoi Victor!

Bedankt voor je reactie! helaas was dat het ook niet. (denk ik) ik had php 5.4 en nu 5.5, de error is nu:

Warning: mysqli::query(): (21000/1242): Subquery returns more than 1 row in /home1/tim1979/public_html/airsoft-marktplaats.nl/system/database/mysqli.php on line 17
Fatal error: Uncaught exception 'ErrorException' with message 'Error: Subquery returns more than 1 row<br />Error No: 1242<br />SELECT DISTINCT *, (SELECT GROUP_CONCAT(cd1.name ORDER BY level SEPARATOR ' > ') FROM oc_category_path cp LEFT JOIN oc_category_description cd1 ON (cp.path_id = cd1.category_id AND cp.category_id != cp.path_id) WHERE cp.category_id = c.category_id AND cd1.language_id = '4' GROUP BY cp.category_id) AS path, (SELECT keyword FROM oc_url_alias WHERE query = 'category_id=67') AS keyword FROM oc_category c LEFT JOIN oc_category_description cd2 ON (c.category_id = cd2.category_id) WHERE c.category_id = '67' AND cd2.language_id = '4'' in /home1/tim1979/public_html/airsoft-marktplaats.nl/system/database/mysqli.php:41 Stack trace: #0 /home1/tim1979/public_html/airsoft-marktplaats.nl/vqmod/vqcache/vq2-system_library_db.php(20): DBMySQLi->query('SELECT DISTINCT...') #1 /home1/tim1979/public_html/airsoft-marktplaats.nl/admin/model/catalog/category.php(202): DB->query('SELECT DISTINCT...') #2 /home1/tim1979 in /home1/tim1979/public_html/airsoft-marktplaats.nl/system/database/mysqli.php on line 41

Groetjes


Active Member

Posts

Joined
Thu May 24, 2012 2:23 pm

Post by victorj » Sun Jul 27, 2014 8:40 pm

vraag, hoe heb je het in elkaar gezet, eerst een install gedaan, en toen de database geimporteerd ?

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by vanheerde » Sun Jul 27, 2014 9:18 pm

volgens mij wel, maar dat zou ik zo niet zeker meer weten... Overigens werkt mn seo instellingen ook niet, zie mn eerdere post van vandaag

Groetjes


Active Member

Posts

Joined
Thu May 24, 2012 2:23 pm

Post by victorj » Sun Jul 27, 2014 11:04 pm

Gewoon een domme poging
pas de beide config.ph files eens aan en verander de regel in:

Code: Select all

define('DB_DRIVER', 'mysql'); 
Zit me nog even te verdiepen in het geheel, hoe het nu zet met beide drivers, op mijn server is mysqli al actief, maar zat net bij iemand anders, wel php 5.4 maar mysqli niet aktief althans als ik php info moet geloven

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by vanheerde » Mon Jul 28, 2014 2:42 am

Nee dat is het ook niet, dan krijg ik deze error:

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home1/tim1979/public_html/airsoft-marktplaats.nl/system/database/mysql.php on line 6
Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home1/tim1979/public_html/airsoft-marktplaats.nl/system/database/mysql.php:6) in /home1/tim1979/public_html/airsoft-marktplaats.nl/system/library/session.php on line 12

Maar..., heel eerlijk gezegd maak ik me meer zorgen over het seo gebeuren... :(

Groetjes


Active Member

Posts

Joined
Thu May 24, 2012 2:23 pm

Post by victorj » Mon Jul 28, 2014 3:15 am

ik ga eens even testen met dat mysqli gebeuren, effe test sitje opzetten

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by vanheerde » Mon Jul 28, 2014 3:17 am

oke ben benieuwd!

Groetjes


Active Member

Posts

Joined
Thu May 24, 2012 2:23 pm

Post by victorj » Mon Jul 28, 2014 3:35 am

nou dus net even gedaan, voor wat ik heb uitgevonden, is mysqli alleen een manier waarop de php met de database babbelt, de database zelf blijft hetzelfde.
een install met mysqli werkt dus gewoon.

goed dus even de proef op de som genomen en een van mijn oudere sites de config files van mysql naar mysqli gezet.
op het oog werkt de site gewoon, na in de admin diverse zaken te hebben veranderd, en opgeslagen geen error meldingen ook niet in de server log.

conclusie zou gewoon moeten werken.

Het lijkt er dus op dat je een database probleem hebt, afgelopen week ook zoiets bij de hand gehad, iemand had eerst ook engels gebruikt, daarna uit de admin verwijderd en allerlei fout meldingen tijdens het editen, seo urls van de rel.
hele avond bezig geweest de niet gebruikte velden uit de database te halen en toen waren de error weg en werkte alles weer.

wellicht bij jouw ook een optie kijken bij welke bewerking de error optreed en dan een door de database velden heen vlooien

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by vanheerde » Mon Jul 28, 2014 3:40 am

Oei... Daar heb ik dus echt geen verstand van... Is daar niet een andere oplossing voor?

Groetjes


Active Member

Posts

Joined
Thu May 24, 2012 2:23 pm

Post by victorj » Mon Jul 28, 2014 3:52 am

wellicht even terug zetten naar de situatie voordat de error optrad, en dan uitzoeken wat er is gewijzigd dat de error veroorzaakt

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by mkbopencart » Mon Jul 28, 2014 4:01 am

Je moet uitzoeken op welke MySQL query de fout optreed. Vervolgens moet je de subqueries binnen deze query 1 voor uit 1 voeren tot er meer dan 1 resultaat uitkomt. Daar gaat het namelijk fout. Subqueries mogen max. 1 resultaat hebben en door een fout in je database gebeurd dit niet.

Wouter Gelderblom
MKB Open Cart - Professioneel full service Open Cart beheer


Newbie

Posts

Joined
Thu May 15, 2014 1:50 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 41 guests