Post by Aamu » Wed Apr 30, 2014 1:56 am

Olisiko joku ystävällinen, joka laittaisi selkeät ohjeet, miten kassalta asiakkaan tiedoista saa ylimääräiset kentät pois. Siis fax ja alue (geozone).

Jostain syystä uusimman version (1.5.6.4) päivityksessä tuli paljon ylimääräistä ongelmaa, eikä aiemmin hyvin tähän asiaan toimineet vqmodit enää uusimmista versioistaan huolimatta toimi - kuten ei pari ostettua extensioniakaan. Lisäksi admin-paneelin järjestelmän asetuksissa tehdyt tallennukset eivät tallennu - eli siellä en pysty tekemään mitään muutoksia...

Ilmeisesti joudun siis poistamaan ylimääräiset tietokentät manuaalisesti, jos ei jollakulla ole tähän muuta hyvää ehdotusta. Se paras ehdotus on toki idea siitä, MIKSI uusin OC:n uusin versio tökkii pahasti, ja MITEN asiat saa korjattua ilman enempiä harmaita hiuksia ;-) Enkkulaksi tuntuu bugilistauksia olevan satojen viestien verran, mutta taito ei riitä sieltä oleellisimman korjausvinkin löytämiseen.

Newbie

Posts

Joined
Thu Aug 22, 2013 9:25 pm

Post by Mi_Kaheli » Thu May 01, 2014 2:29 pm

Käytän tosin oc 1.5.6. mutta..
Itse oon käyttänyt tuon geozonen poistamiseen tätä
https://www.opencart.com/index.php?rout ... _id=435204

Tuon tekijä näyttää sen päivittäneen tai testanneen sopivan 1.5.6.3 versioon, joten kannattaa sinne kommentteihin huudella, että toimiiko uusimmassa jo


Noita eri kenttiä oon itse poistellut näkyvistä editoimalla noita teeman .tpl tiedostoja
Eli haluamani rivin ympärille laitan kommenttimerkinnän <!-- koodi -->
En sitten tiedä, että mikä on oikea tapa...

Noi checkoutissa olevat kentät löytyy hakemistosta
catalog/view/theme/omateema/template/checkout, siinä on noita .tpl päätteisiä tiedostoja checkoutin eri vaiheista.


Käytännössähän tuo lisäosa tekee melkein saman geozone:lle, tosin se ei vain piilota sitä noin, vaan muokkaa sitä koodia ja se saattaa olla jopa tarpeenkin, kun tuohon geozone kenttäänhän liittyy myös se, että se on pakollinen kenttä, pelkkä rivin hukkaaminen ei siis välttämättä riitä..
mutta fax kenttä varmasti poistuukin ihan vaan käsin muokkaamalla.


Kaikki muokkaaminen noihin kannattaa tehdä vqmodilla
Itse käytän siihen aputyökaluna tätä http://www.opencart.com/index.php?route ... qmoderator
ja on tuntunut tosi hyvältä.

New member

Posts

Joined
Sun Nov 03, 2013 2:39 am

Post by Mi_Kaheli » Thu May 01, 2014 2:36 pm

Tuo ostoskorijuttu korjaantui, kun teeman tekijä korjasi koko teemapakettinsa.

Uusi kysymys.

Mulla on n. 150 000 tuotetta nyt kaupassa.
Sivusto oli kokonaisuudessaan aika hidas, muutaman pikkukikan avulla sain monesta paikkaa n. 4-7 sekunin latausajan pudostettua 1 sekunin paikkeille.
Nyt ongelma on vielä latest product

Kun tuo moduli on etusivulle, niin etusivulle palaaminen kestää 7-8 sekuntia
Kun tuon ottaa pois, niin aikaa kuluu n. 1 sekunti.

Tarkoittanee siis sitä, että tuo latest product moduli on häjysti tehty..
Jos joka latauskerralla sen pitää käydä koko tietokanta läpi, niin ei oikein hyvin mene, tuollaisellehan riittäisi että se tekisi vaikka logitiedoston kerran tunnissa, josta viimeisimmät tuotteet ladattaisiin.... tai jotain.

En mä tiedä vielä, että haluankokaan tuota modulia loppuviimein käyttää, mutta tällähetkellä se nyt on tuossa etusivua jumittamassa :)

Osaako joku sanoa, että onko jossain päin jollakin ollut samaa ongelmaa ja siihen ratkaisua, kokeilen googlella pyöriä sielä sun täälä internetissä, mutta tuohon liittyvää vastaavaa ongelmaa en löytänyt.

New member

Posts

Joined
Sun Nov 03, 2013 2:39 am

Post by pm-netti » Thu May 01, 2014 6:45 pm

Mi_Kaheli wrote: Noita eri kenttiä oon itse poistellut näkyvistä editoimalla noita teeman .tpl tiedostoja
Eli haluamani rivin ympärille laitan kommenttimerkinnän <!-- koodi -->
En sitten tiedä, että mikä on oikea tapa...
Kätevä lisäkonsti, jos noita tpl-tiedostoja muokkaa suoraan, on se että luo hakemistoon catalog/view/theme hakemiston, jonka nimi on vaikka default-2 ja kopioi sinne kaiken sisällön default - hakemistosta (jos käytät sitä) ja tekee ne tpl-tiedostojen muutokset teemaan default-2.
Sen jälkeen ottaa tämän teeman käyttöön kaupan asetuksista. Tämän etuna on se, ettei vahingossa turmele muutoksia päivityksen yhteydessä.

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sat Apr 07, 2012 11:22 pm
Location - Kittilä, Finland

Post by DarkWarder » Fri May 02, 2014 1:50 am

Moi, Olen laittanut tuotteen kuvat ja tiedot mutta siltikään ne ei näy index sivulla mistä johtuu moinen ja miten korjattavissa?

New member

Posts

Joined
Fri Mar 02, 2012 5:41 am

Post by Mi_Kaheli » Fri May 02, 2014 2:18 am

Joudut kyllä aika runsaasti selittämään lisää ongelmastasi, tuosta ei oikein pääse kiinni.

missä tuotteen pitäisi mielestäsi näkyä?
http://demo.opencart.com/

Mikäli kauppasi on defaultin näköinen, eli olet sen juuri asentanut, etkä muokannur sitä mitenkään, niin tuo featured moduli tuossa etusivulla vaatii sen, että sinne asetetaan modulin asetuksista tuotteet erikseen, jotka siinä näkyy.


Tuotteen tilana täytyy olla Enbled, kuva täytyy asettaa tuotetta lisättäessä Data -välilehdellä
Mikäli haluat, että tuote löytyy jostain kategoriasta, täytyy halutut kategoriat lisätä tuotteen lisäämisen -Links -välilehdellä.
jne.

New member

Posts

Joined
Sun Nov 03, 2013 2:39 am

Post by DarkWarder » Fri May 02, 2014 2:22 am

olen tehnyt kategoriat mutta en tosin löytänyt paikkaa mistä lisätä tuote oikeaan kategoriaan. Ja ne on enable tilassa
tuotteen pitäisi näkyä tuossa index sivulla missä tuossa demo sivustollakin on noi missä on hinnat.
En näe mitään lisää kphtaa tuolla Featured välilehdellä miten lisätä se sinne.

New member

Posts

Joined
Fri Mar 02, 2012 5:41 am

Post by M4ketech » Fri May 02, 2014 3:24 am

Terve, itse pähkäilin hetken samojen ongelmien kanssa. Suomenkielisessä etusivun tuotteet laitetaan Liitännäiset -> Moduulit -> "uutuudet" ja lisäät vain kirjoittamalla nimen ja valitsemalla valikosta. Varmista että asettelu on "Home".

Tuotteet lisätään kategorioihin kun menet muokkaamaan tuotetta -> "Linkit" välilehdessä on toisena kategoriat, kirjoita kategoria tai alku ja valitse listasta oikea.

New member

Posts

Joined
Fri May 02, 2014 3:20 am

Post by Mi_Kaheli » Fri May 02, 2014 3:45 am

Tuo kohta sielä demosivulla, jossa lukee Featured ja sen alapuolella niitä tuotteita
Se on erillinen lisämoduli, jonka asetuksista täytyy määrittää tuotteet, jotka sinne tulee näkyviin.

Sielä admin puolelle mennään extensions -> modules -> featured (edit)
Sieltä saat määrittää tuotteet, jotka näkyvät tuossa modulissa.

Jos klikkaat tuolta extensions -> modules -> latest (install) ja sen jälkeen siitä latest modulista (edit)
ja määrität sinne esim.
Limit: 6 , Image (W x H) and Resize Type: 80 X 80 , Layout: Home , Position: Content Top , Status: enabled , Sort order: 2

Saat etusivulle näkyviin modulin, joka näyttää viimeksi lisätyt tuotteet.


Kannattaa rohkeasti kokeilla kaikkea ja vaikka lueskella tätä ohjetta http://docs.opencart.com/display/openca ... t+1.5+Home

Niin pääsee kärryille, että miten opencart suurinpiirtein toimii.

Itse oon tässä todennut, että tuli melkein mitä vain mieleen, että jotain ominaisuutta tarvisi, niin lähes poikkeuksetta sellainen lisäosa löytyy täältä http://www.opencart.com/index.php?route ... /extension
Eli oon todella tyytyväinen opencartin ominaisuuksiin ja laajennettavuuteen.
Kunhan ensin pääsee sinuiksi sen toimintojen rakenteen ja toimintaperiaatteen kanssa, niin sitä on helppo käyttää ja muokata omaan käyttöön.

New member

Posts

Joined
Sun Nov 03, 2013 2:39 am

Post by DarkWarder » Fri May 02, 2014 5:22 am

Joo sain laitettua ne sinne pikkusen miettimisen jälkeen ja kiitos neuvoista molemmille.

New member

Posts

Joined
Fri Mar 02, 2012 5:41 am

Post by DarkWarder » Sat May 03, 2014 3:24 am

Eli kyseinen polku ja siellä kun on toi tuotteen malli, niin kun siihen laittaa esimerkiksi suomeksi vaikka lentävä lautanen ja sitten laittaa englanniksi saman, niin sepä ei sitten näykkään englanniksi vaan suomeksi molemmissa suomenkielisenä, niin kuin pitääkin mutta se näkyy myös englannin kielen puolella myöskin suomeksi eli miten tuon saa korjattua että näkyy sekä suomeksi ja englanniksi?

Sitten toinen kysymys että kun tuolla Featured lehdellä lisää tuotteen että näkyis etusivulla, niin se ei lisää sitä sinne enään joutuu kirjautuun ulos, ja sitten takasin sisälle niin sitten vasta suostuu lisäämään sen sinne, ja on tehny muutaman kerran että ei ole siltikään lisänny sitä sinne eli mistä tämä voisi johtua?

New member

Posts

Joined
Fri Mar 02, 2012 5:41 am

Post by DarkWarder » Sat May 03, 2014 4:46 pm

Niin tietäskö joku vikaa tähän hommaan?

New member

Posts

Joined
Fri Mar 02, 2012 5:41 am

Post by DarkWarder » Mon May 05, 2014 1:22 am

Eli ei voi arvostella vaikka se on päällä mutta tähdet ei muutu harmaasta mihinkään missä vika?

New member

Posts

Joined
Fri Mar 02, 2012 5:41 am

Post by jokernippe » Wed May 07, 2014 1:24 pm

... missä on Ehdot??

Moi,

En löydä sitä mistään... Mitä pitää tehdä??

Kiitos

Active Member

Posts

Joined
Fri Aug 02, 2013 1:44 am

Post by Mi_Kaheli » Sat May 10, 2014 10:00 pm

Nehän ulostuu tuolta teeman tiedostosta
/catalog/view/theme/TEEMA/template/common/footer.tpl

Tuolta tiedostosta oon itse noita poistanut, mitä en halua tulostuvan sivulle.

New member

Posts

Joined
Sun Nov 03, 2013 2:39 am

Post by DarkWarder » Sun May 11, 2014 12:34 am

Hello eikö löydy tietäjää täältä?

New member

Posts

Joined
Fri Mar 02, 2012 5:41 am

Post by Mi_Kaheli » Sun May 11, 2014 1:42 am

En ole käyttänyt tai testannut kyseistä toimintoa.. itseasiassa en ole edes koko toimintoa bongannut mistään vielä :D
Epäilisin, että ennen arvostelua, on kyseinen tuote täytynyt ostaa ja ehkä jopa sisään kirjautuneena?

New member

Posts

Joined
Sun Nov 03, 2013 2:39 am

Post by M4ketech » Mon May 12, 2014 1:38 am

Terve,

Nyt on kohta kaikki muu korjattu ja fiksattu. Nyt vihdoin sain myös uudella ulkoasulla tuon kaupan vihdoin pystyyn.

Tosin nyt välilehden otsikko on "sivua ei löydy" ja etusivun keskelle ilmestyy "sivua ei löydy".

Mistä mahtaa johtua?

http://tarviketepi.fi/index.php
Last edited by M4ketech on Thu May 15, 2014 8:16 pm, edited 1 time in total.

New member

Posts

Joined
Fri May 02, 2014 3:20 am

Post by Mi_Kaheli » Mon May 12, 2014 3:14 am

Kun ei oikein tunne kyseistä teemaa, mutta varmaan sinne pitäisi sisältöä luoda johonkin, josta se nyt puuttuu...
Oot varmaan teeman ohjeen lukenut? Josko sieltä löytyisi to do lista, jonka läpikäymällä saa tuollaisenkin toimimaan.

New member

Posts

Joined
Sun Nov 03, 2013 2:39 am

Post by M4ketech » Mon May 12, 2014 4:11 am

Sitä itsekkin koitin tässä etsiä. Outoa myös tuossa on se että tuotteita on mutta niitäkään ei löydy kun koittaa katsoa tuotteita :choke:

Myöskin moduulit hajoavat ajallaan. Eli laitan moduulin ohjeiden mukaan footer osioon, niin se toimii noin muutaman minuutin kunnes katoaa ja hallintapaneelista näkyy tyhjänä.

To do - ohjeet luin läpi ja tein kaikki ohjeiden mukaan. Sen takia epäilykset heräsikin että mitä hittoa kun moduulit ym häviävät.

New member

Posts

Joined
Fri May 02, 2014 3:20 am
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests