Post by NickAltena » Fri Oct 18, 2013 3:57 am

Ter inleiding:
Na diverse virtuele "server"programma's te hebben uitgeprobeerd op mijn win 7 64 bit pc als ampp en vergelijkbare programm's is het me eindelijk (vrij eenvoudig) gelukt met het AMMPS (inderdaad 2 keer een letter m en 1 keer een p ! )programma ( http://www.ampps.com/ ) een OC shop op mijn pc zichtbaar te maken... das al heel wat.....(voor mij dan toch als nog redelijk beginner in deze OC én virtuele materie)

In Ammps is nu dus OC geinstalleerd en dat werkt.
Ik kan in het admin en in de (nu nog standaard) shop , dus ben al blij dat er eindelijk iets zichtbaar is.

Ik wil namelijk heel graag onze al bestaande en op een externe server staande OC site op een lokale (2de) schijf hebben om dingen uit te kunnen testen, maar kom daarbij nogal wat problemen tegen.
Hoe installeer ik nu lokaal bijvoorbeeld de op de echte site gebruikte template, de nederlandse taal aanvulling of bijvoorbeeld de vqmod met daarin de gebruikte vqmod zaken enz.enz.
Ook de artikelen en foto's handmatig allemaal weer invullen wordt een probleem (kost ook erg veel tijd ) en zou misschien veel makkelijker kunnen... maar ik weet niet hoe....

Ik wilde eerst een copy van de bestaande OC site op de externe server in die lokale schijf met/in AMMPS zetten via het ftp programma , maar ik vrees dat dat niet zomaar kan ? (hoewel uploaden vanuit ammps dus wel kan, dan zou je ook binnen moeten kunnen halen toch ? )

Mijn angst is dat dit dan op de lokale (ammp) site problemen op gaat leveren in verband met verwijzingen naar bestanden op de echte server en ik dan lokaal dus eerst het nodige aan file's aan moet passen zodat het op mijn (externe ) schijf blijft om dingen te zoeken en vinden ??
Maar welke bestanden moeten er dan aangepast ? ik weet het niet....

Ik heb uiteraard gezocht of hier ook een appart topic voor virtuele schijven/servers met OC aanwezig was met daarin dan de nodige uitleg, maar die kan ik niet vinden.
Jammer, want ik denk dat er toch veel meer OC bezitters zijn die niet rechtstreeks op hun server en al draaiende webwinkel dingen even willen testen ?

Het zou mij in ieder geval een uitkomst zijn als zo'n lijn er is of komt met wat simpele info zoals hoe je zulke zaken dan lokaal kan toevoegen als hierboven genoemd.

Wie o wie kan mij hierover enig uitleg geven ?
Of anders misschien een link naar andere al bestaande bronnen voor al deze info ?

Bij voorbaat mijn dank.
Met vriendelijke groet,
Nick

Newbie

Posts

Joined
Thu Apr 25, 2013 7:01 am

Post by victorj » Fri Oct 18, 2013 4:20 am

Heel simpel.
download je live site naar jouw pc.
heb je alles op je pc, dan hernoem je de config.php in de root en admin naar config_org.php (of zoiets, als de naam maar anders is)
hierna kopieer je alle bestanden over de bestanden van je installatie in ampps heen en ja alles wordt overschreven.

ga nu weer naar je live server en ga naar phpmyadmin.
exporteer de database.

open phpmyadmin van je ampps server op jouw computer.
ga naar de opencart database.
verwijder alle velden, zodat de database leeg is.
importeer nu de databse van de live shop.

presto een exacte copie van de webshop heb je nu lokaal op je computer draaien.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by NickAltena » Mon Nov 11, 2013 7:31 pm

@victorj
Heel erg bedankt voor dit antwoord !!
Ik kom hier niet dagelijks dus vandaar mijn late reactie, mijn excuus hiervoor.
Ondanks dat er ook door andere niet gereageerd is verder denk ik dat er wel meerdere met deze uitstekende en heldere uitleg erg blij zijn.
Niet iedereen heeft er immers zoveel kennis van en dan kan zoeken naar een oplossing om het werkzaam te krijgen een heel probleem worden.

Ik ga het een dezer dagen proberen en hoop bij eventuele problemen op een reactie van je.
Zal het uiteraard ook even laten weten als het gelukt is.
Thanks !!

Newbie

Posts

Joined
Thu Apr 25, 2013 7:01 am

Post by victorj » Mon Nov 11, 2013 10:00 pm

Hier de uitgebreide andleiding hoe een site van server a naar b te verplaatsen of copieren.

http://forum.opencart.com/viewtopic.php ... en#p371978

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by NickAltena » Mon Feb 24, 2014 5:21 am

nou...de stoute schoenen aangetrokken...maar ik trek ze maar weer ff uit...
gedaan zoals hier boven beschreven maar ik krijg een foutmelding bij het importeren van de database van de lifeshop

de volgende melding wordt getoond :

Fout
SQL-query:
-- -- Databank: `information_schema` -- CREATE DATABASE `information_schema` DEFAULT CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_general_ci;

MySQL meldt:
#1044 - Access denied for user 'root'@'localhost' to database 'information_schema'

Alle rechten nagelopen, daar kwam eerst een andere foutmelding over , maar die is nu dus veranderd in dit.

De interne "site" die eerst prima werkte op de demo zaken , werkt nu natuurlijk ook niet meer, daar komt de volgende foutmelding

Warning: require_once(/home/altena24/domains/piets-hengelsport.nl/public_html/system/startup.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in I:\Program Files (x86)\Ampps\www\public_html\index.php on line 37

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/home/altena24/domains/piets-hengelsport.nl/public_html/system/startup.php' (include_path='.;C:\php\pear') in I:\Program Files (x86)\Ampps\www\public_html\index.php on line 37

Kweet het niet meer... wat nu te doen ? maar voor ik er alles er nu weer afgooi en helemaal opnieuw begin, hoop ik toch een oplossing te mogen lezen die minder drastisch is...

Newbie

Posts

Joined
Thu Apr 25, 2013 7:01 am

Post by victorj » Mon Feb 24, 2014 5:28 am

een tijdje terug, kreeg ik een melding dat ammps geupdate kon worden, daarna werkte het niet meer.
hele rommel verwijderd en de oude versie er weer op en hup werken.

ook een update gedaan ?

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by Frens » Mon Feb 24, 2014 5:32 am

Loop alles nog eens HEEL goed na van wat je in je config bestanden hebt ingeven, een fout verwijzing is snel gemaakt.

Use OC -3.0.3.8 and 4.0.1.1 & default theme


Active Member

Posts

Joined
Sat Apr 20, 2013 10:48 pm

Post by NickAltena » Mon Feb 24, 2014 7:50 am

Beide heren alvast bedankt voor het antwoord.

@victorj
Ik heb geen update gedaan...ik heb wel de laatste versie van ammps ?
Over welke versie hebben we het die nog wel werkt , dan ga ik die ook maar proberen?

Ik heb de auto updates uitgezet, daar heb ik al slechte ervaringen mee met andere programma's dus dat is het eerste waar ik altijd naar kijk als ik iets nieuws ga doen.

Ik ben niet helemaal een leek op pc gebied, dus heb uiteraard ook eens wat zitten nadenken over mogelijke oorzaken (maar zeker weten doe ik dat dan natuurlijk niet, tis niet mijn beroep, slechts een door mezelf aangeleerde hobby door heel veel lezen en te proberen, eigenlijk ben ik koekjesbakker , maar dan geen digitale ;) )

terug naar het probleem...
Ik denk dan even helemaal terug vanaf het installeren van de hele handel:
De mogelijkheden van Ammp vond ik eigenlijk wat tegenvallen... zo kon ik bijvoorbeeld geen oudere versie van OpenCart installeren (bij de schone installatie, ik heb nog niet naar de mogelijkheid voor een downgrade gekeken)
Alleen de laatste versie wordt getoond , terwijl de site op 1.5.5.1 draait.

Zou dat dan misschien ook een oorzaak van dit probleem kunnen wezen ? past dan die database niet in die nieuwste opencart versie ? (ik weet dat er dingen in de latere versie's van OpenCart zijn veranderd waardoor bepaalde bestanden anders opgebeouwd zijn/worden ? maar niet exact welke of vanaf welke versie van OpenCart dat is gebeurd)
De update op de server van 1.4.5 naar de laatste versie gaf in iedergeval dusdanige problemen dan ik maar tot 1.5.5.1 ben gezakt...die werkte nog wel goed met alle aanvullingen die er al instonden (oa. de oude theme/skin had er problemen mee maar die is inmiddels al vervangen)

Een 2de ding wat mij overigens ook opviel bij het installeren van de database... na alles verwijderd te hebben in dat admin scherm krijg ik een scherm met de melding dat er geen database is... ik importeer dan die ik van de site gehaald heb...en dan worden er ineens 2 neergezet ???
Op de server staan die ook beide , maar ik heb er slechts 1 aangeklikt en die ge-exporteerd naar mijn pc-schijf en die ook aangeklikt om te importeren...

Nog een vraag...werkt de door jou omschreven methode voor het importeren van de site zoals hierboven staat ook in wamp of andere vergelijkbare programma's ? ( voor als het met een oudere versie van ammp ook niet lukt ? )

Want dan ga ik gewoon een ander programma proberen als hier inderdaad meer dan een update probleem in zit.
Ik heb geen voorkeur in een of het ander programma dus , als de site maar op de pc werkt om dingen vooraf te kunnen testen /aanpassen...

@ Frens
ik had een vrije zondag en heb heel veel geduld , dus ik heb alles nu een keer of zes nagelopen... nergens een fout kunnen ontdekken (zover ik het met mijn beperkte kennis zie dan natuurlijk)
Verwijzingen in de config heb ik (nog) niet nagekeken, alleen dat wat ik gedaan had qua hernoemen en installeren.
Ik heb ook alleen precies gedaan wat victorj hierboven beschreven had (dat is (voor mij dan althans) zo eenvoudig en duidelijk beschreven dat het ook eigenlijk niet mis kan gaan...)
Ik heb de link over het verhuizen die erna door victorj gegeven is nog niet bekeken, maar dat zal ingewikkelder omschreven zijn vrees ik.

Mocht ik er niet uitkomen , ach...dan begin ik weer opnieuw.
digiknutselen houd je ook van de straat en ik vind het wel leuk om te doen.
We hebben ook geen echte haast want de site is nu nog bijzaak... het staat ook nog niet op verkopen ingesteld
Dat komt er uiteraard wel uiteindelijk van maar dan moet i eerst compleet ingevuld zijn en zonder fouten functioneren (en de kassa moet er nog op ingesteld worden ook) ) maar ik hoop het toch ooit wel werkzaam te krijgen op de pc , dat vind ik toch wel makkelijker testen....

Groeten,
Nick

Newbie

Posts

Joined
Thu Apr 25, 2013 7:01 am

Post by victorj » Mon Feb 24, 2014 5:03 pm

kijk nu komen we ergens.

wamp zal standaard 1.5.6.1 instaleren.
je site zit op 1.5.5
beide databases zijn niet compatible.

je zult dus op een andere manier dit moeten aanpakken.

download de gewenste versies hier van deze site.
en gebruik die voor de installatie.

wat betreft de rechten, deze kun je via phpmyadmin per aangemaakte database instellen.
hoe moet ik vanavond even achter wa gaan zitten.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests