Okej, ingen fullständig hjälp, men det som är felet är att databasen genomgått en stor ändring. För den som är intresserad, kan detta hjälpa att konvertera en backup fil så den går in i systemet.
Vad som ställde till mycket problem för mig var att jag i den förra butiken ENDAST hade svenska som språk. (beskriver även det nedan)
Restore produkter från v1.4.x
jag har en ny installation v1.5.1.3
Kör Restor
ERROR!
Gick in i backupfillen (backup.sql) och tog "sök och ersätt"
meta_keywords --> meta_keyword (utan 's')
-----------
nytt försök, nya error
"cuopon_description" tabellen togs helt bort då den inte verkar finns längre
-----------
nytt försök, nya error
i table "extension" bytte jag för hand alla
key --> code
-----------
nytt försök, nya error
Error: Unknown column 'invoice_id' in 'field list'
Error No: 1054
INSERT INTO 'order' (........
Väljer att ta bort dom kundordrar (ur table 'order') jag har i systemet.
Nu kommer jag inte in på sidan och in på Admin och får upp följande
/store/
Notice: Undefined index: en in /home/a/axplockcom/axplockcom/mariasfyndbod.se/www/store/index.php on line 178Notice: Undefined index: en in/home/a/axplockcom/axplockcom/mariasfyndbod.se/www/store/index.php on line 179Notice: Undefined index: en in/home/a/axplockcom/axplockcom/mariasfyndbod.se/www/store/index.php on line 182Notice: Undefined index: en in/home/a/axplockcom/axplockcom/mariasfyndbod.se/www/store/index.php on line 183Notice: Error: Could not load language ! in/home/a/axplockcom/axplockcom/mariasfyndbod.se/www/store/system/library/language.php on line 26
/store/admin/
Notice: Undefined index: en in /home/a/axplockcom/axplockcom/mariasfyndbod.se/www/store/admin/index.php on line 118Notice: Undefined index: en in/home/a/axplockcom/axplockcom/mariasfyndbod.se/www/store/admin/index.php on line 121Notice: Undefined index: en in/home/a/axplockcom/axplockcom/mariasfyndbod.se/www/store/admin/index.php on line 122Notice: Error: Could not load language ! in/home/a/axplockcom/axplockcom/mariasfyndbod.se/www/store/system/library/language.php on line 26
FEL SPRÅK !!!!
Ladda hem Svenska för ADMIN
http://www.opencart.com/index.php?route ... on_id=4797
(lägg in sverige mapparna under "/admin/language/" och "/catalog/language/". Det sista fattade jag inte då jag sedan kopierar över dom med svenska mappen

Men det verkar ju funka.)
Laddade hem Svenska för butiken v1.1.5.1.3
http://www.opencart.com/index.php?route ... e=0&page=2
(Koppiera in alla mappar och filer rakt över)
Fick lägga in svenska i admin katalogen och fick sedan gå direkt in i databasen och lägga in engelska (då det bytts mot svenska, som tidigare var ENDA språket i systemet)
I backup filen (om du tänkt som jag försöka köra den filen flera gånger och inte vill ha problemet ovan igen) måste du se till att raden nedan finns inlagd under language
INSERT INTO `language` (`language_id`, `name`, `code`, `locale`, `image`, `directory`, `filename`, `sort_order`, `status`) VALUES ('1', 'English', 'en', 'en_US.UTF-8,en_US,en-gb,english', 'gb.png', 'english', 'english', '1', '1');
Inga produkter har kommit in än !!
Butiken är på svenska nu. Jag kan se kategorierna om jag försöker söka på sidan men inga produkter
Efter att ändrat butiks språket till "svenska" kan jag se dom admin läget.
-----------
nytt försök, nya error
Notice: Error: Unknown column 'cost' in 'field list'
INSERT INTO `product` (`
"cost" fältet måste bort
Sök och ersätt
`subtract`, `minimum`, `cost`) VALUES
mot
`subtract`, `minimum`) VALUES
Ta också bort värdet för detta fältet. Tur för mig var det inte ifyllt så jag kunde göra
Sök och ersätt
, '0.0000');
mot
);
-----------
nytt försök, nya error
Notice: Error: Table 'xxxx.product_featured' doesn't exist
tog bort raden
TRUNCATE TABLE `product_featured`;
-----------
nytt försök, nya error
Notice: Error: Table 'xxxx.product_option_description' doesn't exist
Error No: 1146
tog bort raden
TRUNCATE TABLE `product_option_description`;
-----------
nytt försök, nya error
Notice: Error: Table 'xxxxx.product_option_value_description' doesn't exist
tog bort raden
TRUNCATE TABLE `product_option_value_description `;
-----------
nytt försök, nya error
Notice: Error: Table 'xxxx.product_tags' doesn't exist
bytte namn från
product_tags --> product_tag
-----------
nytt försök, nya error
Notice: Error: Table 'xxxx.store_description' doesn't exist
tog bort raden
TRUNCATE TABLE `store_description `;
-----------
nytt försök, nya error
Notice: Error: Unknown column 'tax_class_id' in 'field list'
INSERT INTO `tax_rate` (`
Tog bort fälten
`tax_class_id`, `priority` och `description` från raden
INSERT INTO `tax_rate` (`tax_rate_id`, `geo_zone_id`, `tax_class_id`, `priority`, `rate`, `description`, `date_modified`, `date_added`) VALUES ('82', '3', '9', '1', '17.5000', 'VAT 17.5%', '0000-00-00 00:00:00', '2010-02-26 22:08:04');
blev
INSERT INTO `tax_rate` (`tax_rate_id`, `geo_zone_id`, `rate`, `date_modified`, `date_added`) VALUES ('82', '3', '17.5000', '0000-00-00 00:00:00', '2010-02-26 22:08:04');
-----------
ÄNTLIGEN INGA ERRROR !!!