Post by eselpee » Wed Aug 15, 2012 3:53 pm

Even een vraag naar hoe jullie straks omgaan met de omzetting naar het nieuwe tarief.
Uiteraard kun je gewoon een nieuw btw tarief aanmaken maar als je dat toepast zijn de bedragen incl bwt niet meer "afgerond" op mooie/commerciele bedragen.

Artikelen van € 9,95 zullen nu € 10,12 gaan kosten.

Hoe lossen jullie dit op?

OC 1.5.1.3
Vqmod 2.1.5


New member

Posts

Joined
Mon Oct 03, 2011 5:37 am

Post by OpencartHulp » Wed Aug 15, 2012 5:07 pm

Op kleine bedragen zullen wij bij onze webshops niets doen. Zoals in het voorbeeld 9,95 wordt 10,12 die 17 cent halen we dan van onze marge af. Van hogere bedragen waar het verschil meer dan 3 euro is zullen wij nieuwe prijzen maken. Die wel mooi afgerond zijn.

Newbie

Posts

Joined
Tue Aug 14, 2012 7:12 am

Post by victorj » Thu Aug 16, 2012 3:23 am

de btw verhoging is een mooie gelegenheid om de consument prijzen iets te laten stijgen daar deze al 5 jaar op hetzelfde niveau zitten, maar de inkoop al wel is gestegen.

alle producten zijn geexporteerd via de product import export module en kunnen dus op de lokale pc aangepast worden, zodat er weer mooie commeciele bedragen ontstaan.

op het moment dat de btw naar 21% gaat, wordt de btw aangepast en de xml geimporteerd, en in een paar seconden staan alle prijzen correct.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by BMWMaX » Thu Aug 16, 2012 5:25 am

Je kan toch gewoon de BTW instelling van 19 naar 21 zetten of zie ik dat verkeerd.

Active Member

Posts

Joined
Sat May 21, 2011 3:24 am
Location - Grootebroek

Post by eselpee » Thu Aug 16, 2012 6:46 am

Bij de kleine bedragen neem ik het " verlies" inderaad ook voor een bepaalde periode.
Binnen mijn branche komen eigenlijk alle wijzigingen in prijs/collectie na Oktober door.

Tijdens het opschonen van de collectie en aanpassen van de prijzen rond ik deze dan weer af naar mooie prijzen.

Ik vroeg mij alleen af of er wellicht al een module was maar de import/export module is uiteraard een prima hulpmiddel.

@bmwmax je kunt hem inderdaad gewoon omzetten maar aangezien opencart vanaf de excl btw prijzen rekent krijg je " rare" incl btw prijzen.

@opencarthulp aangezien de prijs vanaf excl btw wordt berekend krijg je na omzetting van de bwt tarieven toch deze verschillen, werk je deze ook bij met de import/export tool?

OC 1.5.1.3
Vqmod 2.1.5


New member

Posts

Joined
Mon Oct 03, 2011 5:37 am

Post by BMWMaX » Thu Aug 16, 2012 6:19 pm

Ik had het nog niet bekeken maar het levert inderdaad een hoop werk op zie ik nu in de testomgeving. ZE willen bezuinigen door ons op te zadelen metr extra werk en bijbehorende (onzin)kosten.

Nou ja, we leven nu eenmaal in een zieke tijd en wereld dus we doen het er maar weer mee ;)

Active Member

Posts

Joined
Sat May 21, 2011 3:24 am
Location - Grootebroek

Post by eselpee » Thu Aug 16, 2012 6:46 pm

Ik had toch nog niets te doen :-)

De hoop is gevestigd op iemand die een module kan maken om dit redelijk simpel op te lossen, mag uiteraard nog geld kosten ook als het makkelijker si.

OC 1.5.1.3
Vqmod 2.1.5


New member

Posts

Joined
Mon Oct 03, 2011 5:37 am

Post by BMWMaX » Sat Aug 18, 2012 12:21 am

Aangezien de leverdatum van belang is, wordt het veel rompslomp om alles zo voordelig mogelijk te regelen. Zie artikel:
http://twinklemagazine.nl/achtergronden ... /index.xml

In het geval van onze webwinkel (wellicht ook anderen) en gezien onze verzenddagen zal de winkel een aantal dagen op onderhoud gaan. Op 27 september al, omdat alles wat vanaf deze datum gekocht is niet meer vóór 1 oktober geleverd wordt.

Producten gekocht vóór het weekend op donderdag en vrijdag worden pas maandag 1 oktober geleverd. Op woensdag gekocht en betaald is geen probleem.

Active Member

Posts

Joined
Sat May 21, 2011 3:24 am
Location - Grootebroek

Post by eselpee » Sat Aug 18, 2012 1:18 am

Dat kan ik mij niet permitteren en ben ik ook niet van plan, zal een nachtje doortrekken worden maar zal zorgen dat het per 1 Oktober geregeld is.

Maar stuit toch op wat problemen, Opencart rekent vanaf excl btw en als ik daar het nieuwe btw percentage op loslaat krijg je dus die " rare" prijzen.

Export en bewerken in bijvoorbeeld excel is natuurlijk wel een optie maar de de verschillende opties en meerprijzen wordt wat lastiger.

Nu heb ik al wat gekeken bij de extensies maar geen van allen bied een handige oplossing voor prijzen incl btw of zie ik iets over het hoofd?

OC 1.5.1.3
Vqmod 2.1.5


New member

Posts

Joined
Mon Oct 03, 2011 5:37 am

Post by victorj » Sat Aug 18, 2012 2:34 am

eselpee wrote: Export en bewerken in bijvoorbeeld excel is natuurlijk wel een optie maar de de verschillende opties en meerprijzen wordt wat lastiger.

Nu heb ik al wat gekeken bij de extensies maar geen van allen bied een handige oplossing voor prijzen incl btw of zie ik iets over het hoofd?
Zoals al aangegeven is er een product export import module (gratis) voor alle versies.
deze module exporteerd een exel bestand.
dit bestand bevat de volgende velden.
catergorieen
producten
opties
speciaal
korting.

alle velden die met de producten te maken hebben.
je kunt heel eenvoudig prijzen zowel van producten opties kortinge enz bewerken, of zolas ik het soms doe een rij kopieren, pasten in een nieuwe sheet, formule op loslaten en het resultaat terug plakken.
na opslaan kun je de file weer importeren.

ik pas dus alle prijzen hierin aan, alle tijd, kan het van te voren doen, en als de tijd daar is dan doe ik een import.
alle product prijzen staan dan ineens weer goed ( in mijn geval zoals ik ze hebben wil)

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by eselpee » Sat Aug 18, 2012 4:08 am

Dat is inderdaad wat ik al verwachtte qua werk, ik maak nu (nog) geen gebruik van import/export modules dus heb er geen ervaring mee.
Is er een tje die je aan kan raden aangezien ik bij de extensies vaak lees dat de import verkeerd gaat of dat bepaalde opties verloren gaan?
Dank voor je reply overigens!

OC 1.5.1.3
Vqmod 2.1.5


New member

Posts

Joined
Mon Oct 03, 2011 5:37 am

Post by victorj » Sat Aug 18, 2012 4:48 am

hoi elselpee

ik heb deze module in al mijn shops, van 1.4.x tot 1.5.3.1
exporteren en importeren gaat gewoon goed.
wel maak ik altijd een backup van de database voordat ik een restore doe met de module, maar dat komt omdat ik een tijdje geleden een internet hikup had waardoor het fout ging.

vanavond een xls sheet gemaakt om de prijzen aan te passen en tegelijk te kijken of de prijzen commercieel correct zijn.

zit als bijlage erbij de rijen zijn niet volledig doorgekopieerd maar het geeft een idee
kolom a
uit de export gekopieerde kolom verkoop prijs ex btw
kolom c en d berekende verkoop prijs incl btw resp 19 en 21 %
kolom f de verkoop prijs ex 21% btw uitgaande van de huidige verkoop prijs met 19% dus je marge verlies

kolom h invul veld verkoop prijs incl 21% waarbij de productprijs ex btw wordt weergegeven in kolom j.

zogauw ik alles klaar heb, dan paste ik kolom J in de backup van de producten en dan upload ik hem

Attachments

xls rekensheet voor 21% btw


Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by eselpee » Sat Aug 18, 2012 5:05 am

Duidelijk, dank je!

Maar welke import/export extensie gebruik je?
Ik heb de csv import/export (gratis extensie) momenteel in de shop staan maar daar lees ik wat gebruikerservaringen die niet echt grandioos zijn.

Deze dus:

http://www.opencart.com/index.php?route ... search=csv

OC 1.5.1.3
Vqmod 2.1.5


New member

Posts

Joined
Mon Oct 03, 2011 5:37 am

Post by victorj » Sat Aug 18, 2012 6:15 pm

dacht dat ik de link erbij had gepost, maar blijkbaar nog niet, dus bij deze

http://www.opencart.com/index.php?route ... t%20import

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by eselpee » Sun Aug 19, 2012 5:22 am

Dank je!
Ga eens wat proberen met deze extensie.

OC 1.5.1.3
Vqmod 2.1.5


New member

Posts

Joined
Mon Oct 03, 2011 5:37 am

Post by just-a-user » Thu Sep 06, 2012 6:21 am

Of probeer deze, berekend het automatich voor je.

http://www.opencart.com/index.php?route ... on_id=8041

Newbie

Posts

Joined
Sun Aug 19, 2012 9:21 pm
Location - Belgium

Post by takahashi1973 » Sun Sep 09, 2012 9:07 pm

Beste,

We zijn bezig een module te maken die na een wijziging naar 21% de productprijs netto omrekent en weer netjes afrond op 5 of 0. MAW: voor shopowners die de 2% nog niet doorrekenen en liever hun huidige brutoprijs blijven hanteren.
Update post ik hier.

Active Member

Posts

Joined
Thu Oct 13, 2011 11:41 pm

Post by victorj » Mon Sep 10, 2012 4:10 am

Net nog even bezig geweest met de nieuwe btw regels.
Als webwinkel moeten we toch het een en ander in de gaten houden, aangezien de btw moet worden gerekend op het moment van levering aan de klant.
1 oktober valt op een maandag dus goederen besteld op vrijdag kunnen heel goed op maandag worden geleverd, en dan moet je 21% gaan berekenen.
dus voor de veiligheid, moet je eigenlijk op 28 of uiterlijk 29 september de btw al naar 21% gaan zetten.
Typisch weer een beslissing van de nederlandse regering onder het motto leuker kunnen we het niet maken moeilijker wel.
denk dat ik de shop op donderdag en vrijdag dicht gooi en omzet verlies voor lief neem alleen om problemen te voorkomen

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by eselpee » Mon Sep 10, 2012 1:33 pm

@just-a-user zo'n module heb ik momenteel ook maar zou inhouden dat je nog handmatig alle prijzen/producten moet nalopen.
@takahashi1973 ben zeker geinteresseerd in de module.

OC 1.5.1.3
Vqmod 2.1.5


New member

Posts

Joined
Mon Oct 03, 2011 5:37 am

Post by takahashi1973 » Wed Sep 12, 2012 9:46 pm

We testen morgen de module; lijkt mij dat de module (toch tamelijk generiek/optioneel opgezet) uiterlijk maandag beschikbaar komt.

Active Member

Posts

Joined
Thu Oct 13, 2011 11:41 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests