Post by ACRRkani » Tue Apr 24, 2012 2:19 am

Hallo allemaal,

Ik maak sinds kort gebruik van OpenCart en zag vandaag een raar probleempje in de admin, zie hieronder.
OpenCart-order-problem.JPG

OpenCart-order-problem.JPG (129.01 KiB) Viewed 762 times

Iemand die me kan vertellen waar dit aan kan liggen of waar ik moet beginnen met zoeken?

Alvast bedankt!

Gr. Rkani

Newbie

Posts

Joined
Tue Apr 24, 2012 12:31 am

Post by i2Paq » Tue Apr 24, 2012 2:56 am

1-2-3 zo geen idee, maar ik krijg graag even in je Admin als je dat wil.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by webdwaas » Tue Apr 24, 2012 5:46 am

Dit heb ik gister ook gehad gebruik jij de laatse versie? ik heb de bestelling verwijderd en nog eens gedaan toen deed hij het wel. snap er ook nog niet veel van!

Newbie

Posts

Joined
Fri Sep 09, 2011 5:25 am

Post by ACRRkani » Wed Apr 25, 2012 11:13 pm

Ten eerste bedankt voor de reacties.

Ik heb ondertussen het probleem kunnen oplossen.

Het verwijderen van testdata is niet helemaal goed gegaan of gebeurt niet helemaal goed. Het bleek dat de data (niet kloppende velden zoals subtotaal, btw enz.) die je in beeld ziet in de database staat terwijl het niet aan een order is gekoppeld. Volgens mij is dit een bug want bij het verwijderen van een order ga je er toch ervan uit dat alle bijhorende data word verwijderd? (Dit gebeurt bij de versie die ik heb niet)

Hiervoor heb ik uit de tabellen 'oc_order_total' en 'oc_order_product' records verwijderd die er niet meer in horen te zitten. Hierdoor was het probleem opgelost. Ik heb daarna meerdere malen een order geplaatst en alles gaat nu zoals het hoort.

Tijdens het zoeken naar een oplossing kwam ik een aantal topics/artikels tegen waar je met 1 query alle test data kunt verwijderen. Dit was voor mij niet handig omdat de shop al online staat en compleet gevuld is.

Als er mensen zijn die soortgelijke problemen hebben ben ik gereed om te helpen.

Gr. Erkan

Newbie

Posts

Joined
Tue Apr 24, 2012 12:31 am
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests