Post by Davideri » Sun Nov 20, 2011 7:15 pm

Jag har precis börjat med postens varubrev och använder Pacsoft för att skriva ut frakthandlingar som jag sedan klistrar på paketen.

Nu så kör jag "klipp & klistra"-metoden från ordern i Opencart backend till Pacsoft. Oerhört tidsödande och tråkigt :)

Hur gör ni? Finns det någon annan lösning för att göra detta enklare?

New member

Posts

Joined
Fri Sep 23, 2011 1:02 am

Post by dgraves » Thu Feb 14, 2013 3:11 pm

Hade hoppats att något skulle ha hänt på den här fronten, men det ser inte ut så.

Hade velat få tag i Pacsofts API så jag kunde anlita någon som kunde göra en modul men hittar ingenting. Ska försöka ringa Pacsoft i veckan och se vad det finns för alternativ.

New member

Posts

Joined
Fri Jul 20, 2012 12:34 pm

Post by aylik » Fri Feb 15, 2013 2:42 am

Jag har klurat på detta åt en kund, och det jag kom fram till var att export till fil -> ftp -> läs av med mjukvara från Pacsoft var den enklaste lösningen. Har inte länkar eller ett specifikt namn på mjukvaran tillgänglig just nu, men kan återkomma när jag har.

Detta kräver ju dock att ni har en burk eller server ståendes för att läsa av de exporterade filerna med jämna mellanrum.

dgraves, nyfiken på vad de har att säga, så återkom gärna :-)

A.

Newbie

Posts

Joined
Mon Jul 16, 2012 8:47 pm

Post by dgraves » Thu Apr 11, 2013 7:14 am

Ledsen för sen återkoppling i tråden.

Jag har talat med Unifaun som utvecklat Pacsoft och de har ett par tjänster som erbjuder det som aylik skrev tidigare. Man för alltså över xml eller csv-filer till en av deras servrar och den ordnar då alla frakthandlingar åt dig. De tar 2500 i startavgift för detta och sedan 2000 per år.

Jag lyckades dock lösa problemet genom att läsa en guide som ni finner här: http://davidwigg.se/guide-exportera-adr ... t-unifaun/

Detta har gjort att jag nu sparar cirka 1-1,5 timme per dag vilket blir MASSOR med pengar på ett år samtidigt som det besparar mig det absolut tråkigaste som finns att göra som e-handlare, nänligen att fylla i frakthandlingar.

New member

Posts

Joined
Fri Jul 20, 2012 12:34 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 53 guests