Post by Ontrial » Sat Nov 19, 2011 5:59 am

Jag har PHP 5.2.17 och har satt
error_reporting = E_ALL & ~E_NOTICE & ~E_DEPRECATED
men samma visa händer i firefox... inget successmeddelande.... story continues

New member

Posts

Joined
Tue Sep 13, 2011 7:13 pm

Post by Solan » Sat Nov 19, 2011 8:34 am

Jag sitter på 5.2.17 oxå så jag antar att jag får samma meddelande..

Skall höra med webhotellet om php 5.3 men jag antar att det inte räcker att jag säger att jag önskar en uppgradering till 5.3 :crazy:

Active Member

Posts

Joined
Sat Feb 19, 2011 7:34 pm

Post by Solan » Sat Nov 19, 2011 9:46 pm

Mitt webhotell har servrar med php 5.3 så jag kan flytta mina filer dit när jag känner mig redo.

Active Member

Posts

Joined
Sat Feb 19, 2011 7:34 pm

Post by Davideri » Sun Nov 20, 2011 7:10 pm

Hmm, mitt webbhotell kör faktiskt PHP 5.3.2 men kunder har ändå problem med att gå vidare om de betalar med Klarna och kör IE eller Firefox.

New member

Posts

Joined
Fri Sep 23, 2011 1:02 am

Post by Solan » Sun Nov 20, 2011 8:34 pm

Tack för ditt inlägg, det är jättebra att veta för då kan det ju inte bero på det utan något annat.

Hoppas Klarna löser detta inom en snar framtid. :)

Active Member

Posts

Joined
Sat Feb 19, 2011 7:34 pm

Post by Ontrial » Mon Nov 21, 2011 6:30 am

Borde inte faktureringsavgiften stå med i step 6 confirm order? Visst det står i fakturavillkoren att det tillkommer avgift, men det kanske borde tydliggöras med rubriken Faktureringsavgift bland de övriga summorna? Varorna som man nyss köpt ligger kvar i kundkorgen så den borde kanske också rensas?

New member

Posts

Joined
Tue Sep 13, 2011 7:13 pm

Post by klarnafredrik » Mon Nov 21, 2011 11:59 pm

Hej!
Här kommer senaste nytt från våra utvecklare.

Vi har släppt en ny version med följande release notes:

Over-written comments
The issue where the customers' order comments would be overwritten by the Klarna module has been fixed. The customers' order comments are now left untouched and the module adds two more comments to the order; one with the Klarna order number (visible to the customer) and one saying whether the order was approved by Klarna or not (invisible to the customer).

KNOWN ISSUES
Error messages break checkout
There is a known issue where an error message will prevent a successful checkout. The error message is never displayed but nevertheless causes the checkout process to fail. This failure manifests itself either by an ever-spinning loading indicator or by a sudden redirect to the e-store's front page. One possible solution is to update the server's PHP version to 5.3.0 or later, but you can also disable the OpenCart error messages: In the OpenCart back-end, select "Settings" from the "System" menu and choose to edit the applicable store. Then, select the "Server" tab and change the "Display Errors" setting to "No". This will prevent PHP errors from showing and possibly disrupting the checkout process.

Another known issue concerns the use of a function called fwrite in system/library/klarna/api/Klarna.php. This error manifests itself in the same way as the previous error in that it breaks the checkout. If you see an error related to this problem in your error logs, please contact a Klarna support agent for instructions on how to solve the problem.

Jag hoppas detta ska hjälpa er att hitta lösningar på era problem.

mvh Fredrik

Newbie

Posts

Joined
Mon Sep 26, 2011 10:49 pm

Post by Ontrial » Tue Nov 22, 2011 8:33 am

Verkar funka fint nu. Bra jobbat klarna.

Men jag har en annan fråga - när jag använder mig av gästutcheckningen så finns inte faktueringsavgiften medtagen bland de andra siffrorna, däremot när en registrerad användare gör ett köp. Alltså innan confirm.
Fixas?

New member

Posts

Joined
Tue Sep 13, 2011 7:13 pm

Post by Solan » Tue Nov 22, 2011 8:06 pm

Nu fungerar Firefox för mig men det hänger sig forfarande i IE..

Hur är det med dig Ontrial, har du testat IE?

Active Member

Posts

Joined
Sat Feb 19, 2011 7:34 pm

Post by Ontrial » Tue Nov 22, 2011 8:13 pm

Solan wrote:Nu fungerar Firefox för mig men det hänger sig forfarande i IE..

Hur är det med dig Ontrial, har du testat IE?
Nej, jag provar IE... återkommer här inom kort.

EDIT
IE9 hänger sig med registrerad användare men ordern registreras i OC och klarna.
IE9 hänger sig med gästutcheckning men ingen order registreras. När jag sedan provar göra en order igen med registrerad användare hänger sig IE9 men order registreras i OC och klarna (jag gjorde två försök med gästutcheckning utan att lyckas - däremot har ordernumret ökat med två försök). Firefox verkar fungera, har iofs inte provat gästutcheckning där. Får återkomma

EDIT
Varken firefox 8.0 eller IE9 fungerar vid gästutcheckningen... som det är nu så fungerar bara Firefox med registrerad kund... det här är märkligt.

New member

Posts

Joined
Tue Sep 13, 2011 7:13 pm

Post by Solan » Tue Nov 22, 2011 8:51 pm

Ok tack, då får vi rapportera detta vidare..

Supertack för dina bra beskrivningar. :)

Active Member

Posts

Joined
Sat Feb 19, 2011 7:34 pm

Post by Ontrial » Tue Nov 22, 2011 9:10 pm

solan, om du skriver ut en faktura - får du med klarnas info då? inte jag, men det kanske man inte skall göra när kunden handlar med klarnaalternativet...

New member

Posts

Joined
Tue Sep 13, 2011 7:13 pm

Post by Solan » Tue Nov 22, 2011 9:35 pm

Nu är ju jag helt grön på faktura med klarna i opencart men fakturan skriver du ut hos klarna och inte i opencart.

Menar du något annat?

Edit:
Det är snarare ett kvitto du kan skriva ut från opencart.. (personligen skall jag även fixa så jag kan skriva ut en följesedel till klarnas ordrar)

Active Member

Posts

Joined
Sat Feb 19, 2011 7:34 pm

Post by Ontrial » Tue Nov 22, 2011 9:44 pm

Jo, jag vet att jag skriver ut fakturan via klarna, men jag undrar lite granna hur man skall hantera det här med klarna i opencart. Jag menar, när du i opencart sätter statusen skickad på beställningen så borde man ju klicka på skapa faktura och så registrerar opencart att ordern har blivit en faktura i systemet. Alternativet är ju att bara sätta statusen skickad på ordern och låta den vara - alltså inte skapa en faktura. Men är det korrekt skattelagsmässigt. Lite riktlinjer skulle vara bra att få kring själva fakturahanteringen här. Optimala vore ju att klarnas fakturanummer står med på fakturan som skapas i opencart. Sedan skickar man klarnas egna faktura till kunden.

Hur gör ni som har klarna?

New member

Posts

Joined
Tue Sep 13, 2011 7:13 pm

Post by Solan » Wed Nov 23, 2011 5:22 am

Jag skulle vilja prova att ta bort alla klarna tabeller för att göra en ominstallation men hittar bara en tabell och det är klarna pclasses..

Finns det något fler som tillhör klarna?

Active Member

Posts

Joined
Sat Feb 19, 2011 7:34 pm

Post by Solan » Thu Nov 24, 2011 9:03 am

Så där... Jag kan säga att jag nu provat en helt ren opencart version 1.5.1.3
med Klarnas modul på en server med PHP version 5.3.8

Och det fungerar ändå inte..

Jag har tagit skärmdumpar och skrivit ner alla steg jag gjort samt dokumenterat alla felmeddelanden, detta är gjort med både IE och Firefox.

Jag kommer nu att maila sammanställningen till Klarna och vi får hålla tummarna att de hittar en lösning så fort som möjligt!

Active Member

Posts

Joined
Sat Feb 19, 2011 7:34 pm

Post by Davideri » Thu Nov 24, 2011 3:29 pm

Jag har också testat allt, men det fungerar inte. Firefox gick dock igenom efter att snurra på i ca: 30 sek. Men det är tvärstopp i Internet Explorer.

Själv är jag inte en fan av varken PC eller Internet Explorer och många väljer idag att lämna plattformen, men det kvarstår fortfarande att Internet Explorer är den mest använda webbläsaren, det går inte att blunda för så det måste fungera, punkt.

Detta fel resulterar i flera dubbelbeställningar i min butik då kunden inte vet om han/hon har fått sin vara beställd. Det blir en del extra jobb pga detta.

New member

Posts

Joined
Fri Sep 23, 2011 1:02 am

Post by Ontrial » Thu Nov 24, 2011 8:45 pm

Solan wrote:Så där... Jag kan säga att jag nu provat en helt ren opencart version 1.5.1.3
med Klarnas modul på en server med PHP version 5.3.8

Och det fungerar ändå inte..

Jag har tagit skärmdumpar och skrivit ner alla steg jag gjort samt dokumenterat alla felmeddelanden, detta är gjort med både IE och Firefox.

Jag kommer nu att maila sammanställningen till Klarna och vi får hålla tummarna att de hittar en lösning så fort som möjligt!
Funkar det inte med firefox där kunden har loggat in? För mig fungerar det med firefox klockrent men BARA om kunden har loggat in, inte med gästutcheckning. IE funkar inte alls, varken gäst eller reggad kundbeställning... jag har php 5.2.17.

New member

Posts

Joined
Tue Sep 13, 2011 7:13 pm

Post by Solan » Fri Nov 25, 2011 6:01 am

Ontrial

Jag har inte provat gästutcheckningen när det inte funkar att komma vidare om man inte väljer delbetalning.

Jag har mailat klarna och all information är vidarebefodrad så jag hoppas att det löser sig snart :)

Active Member

Posts

Joined
Sat Feb 19, 2011 7:34 pm

Post by Davideri » Fri Nov 25, 2011 10:20 pm

Alltså, detta felet bidrar till en hel del extra administration. Julhandeln brakar lös och en efter en dimper dubbelordrarna ner.... suck .... då inte kunden märker något är det jag som får sitta och maila kunderna och förklara...

New member

Posts

Joined
Fri Sep 23, 2011 1:02 am
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 38 guests