Post by boyke » Tue Nov 08, 2011 7:14 am

Wat is de beste oplossing om op een gebruikers vriendelijke manier een tekst te "implementeren" op de homepage.

Via de module welkom zou kunnen, maar dan moet ik aan alle overige pagina's een ander design gaan koppelen.

Newbie

Posts

Joined
Tue Jun 08, 2010 5:07 pm

Post by wernerrenrew » Wed Nov 09, 2011 3:12 am

Hi,

Wilde gisteren eigenlijk al reageren maar had geen tijd.

Wil je graag helpen maar je zult je vraag iets beter moeten omschrijven ik begrijp niet precies wat je bedoeld.

Werner

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Thu Oct 27, 2011 9:48 pm
Location - Netherlands

Post by boyke » Wed Nov 09, 2011 4:57 am

De homepage moet ook wat tekst gaan bevatten, net zoals bijvoorbeeld de pagina privacy en voorwaarden.

Newbie

Posts

Joined
Tue Jun 08, 2010 5:07 pm

Post by wernerrenrew » Wed Nov 09, 2011 5:32 am

Hi,

Dan zat je op de goede weg kun je toch gewoon doen via de welcome module je hebt daar een voledige texteditor tot je beschikking dus als de opmaak op de homepage anders moet zijn er bijvoorbeeld een div omheen zetten.
Dit kun je doen door in de teksteditor op code te drukken.

Code: Select all

<div class="text_home">
	<p>
		Welkom voorbeeld voor <span style="color:green;">boyke</span></p>
</div>
In je stylesheet zou je dan iets kunnen zetten als

Code: Select all

.text_home p {
font-size: 150%;
text-align: center;
font-weight: bold;
color: red;
padding: 40px;
}
Hier staat ie live http://demo-opencart.beoptimized.nl/

Werner

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Thu Oct 27, 2011 9:48 pm
Location - Netherlands

Post by boyke » Wed Nov 09, 2011 6:40 am

Klopt, maar dan moet ik dus een layout/design/template toevoegen, aangezien dat "welkoms bericht" anders op elke pagina er boven komt te staan.

Newbie

Posts

Joined
Tue Jun 08, 2010 5:07 pm

Post by wernerrenrew » Wed Nov 09, 2011 6:45 am

Hi,

Ik weet niet op welke versie van opencart je zit maar als je naar de demo kijkt zie je dat deze boodschap alleen op de homepage wordt weergegeven.

Gr Werner

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Thu Oct 27, 2011 9:48 pm
Location - Netherlands

Post by boyke » Thu Nov 10, 2011 5:44 am

OpenCart 1.5.1.1, maar het lijkt er op dat het is me gelukt. Ik had in eerste instantie alle layouts verwijderd behalve home, maar nu heb ik er dus 1 aangemaakt voor home en 1 voor de rest.

Nu is het alleen nog de vraag welke .tpl file die daarvoor hanteerd. Ik dacht <layout naam>.tpl, maar dat lijkt niet te werken?

Newbie

Posts

Joined
Tue Jun 08, 2010 5:07 pm

Post by wernerrenrew » Thu Nov 10, 2011 6:51 am

Hi,

Voor de homepage is dit route common/home(.tpl)
Voor een categorie is dit route product/category(.tpl)
Voor een product is dit route product/product(.tpl)
enz.

De layout in opencart is niet meer als een hook voor modules deze kun je aan een layout toewijzen.

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Thu Oct 27, 2011 9:48 pm
Location - Netherlands

Post by boyke » Thu Nov 10, 2011 6:58 am

Oke, thanks! Moet lukken zo.

Newbie

Posts

Joined
Tue Jun 08, 2010 5:07 pm

Post by Johnny23 » Wed Feb 08, 2012 5:29 pm

Kan iemand helpen? Ik ben al twee dagen bezig en zit vast ergens keihard overheen te kijken, maar ik heb een ogenschijnlijk onoplosbaar probleem.

Onder deze geleende link, http://demo-opencart.beoptimized.nl/ ,staat een keurig voorbeeld van hoe ik de Categorieën weer zou willen hebben.

Om wat te testen met de lay-out heb ik de categorieën een tijdje aan de linkerkant gehad, maar wil weer terug naar de oorspronkelijke situatie. Ik krijg de categorieën wel boven in beeld, maar de lay-out blijft verticaal, en die moet horizontaal worden. Ik heb al een theme geïnstalleerd om te kijken of het daardoor kwam, maar het probleem zit ergens in de instellingen.

Ik heb de instellingen ook al vergeleken met een andere site waar de menubalk wel horizontaal is, maar ook dat bood geen oplossing. Is er ergens iets in een file per ongeluk aangepast?

Newbie

Posts

Joined
Sat Apr 16, 2011 3:18 am
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests