Post by timmieboy » Wed Apr 13, 2011 1:49 am

Hallo,

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om twee shops in 1 database te draaien. Ik zou namelijk graag naast mijn huidige shop een andere shop onder een subdomein willen draaien maar ik wil dan niet al mijn producten tonen. Ik weet dat het multiconcept hier niet geschikt voor is aangezien je dan met de vaste modules moet werken anders gaat het niet. Aangezien ik sommige dingen per shop anders wil gaat dit niet met het multi concept.

Thx
T.

Active Member

Posts

Joined
Thu Jun 10, 2010 2:56 am

Post by i2Paq » Wed Apr 13, 2011 2:44 am

Ja ;D

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by timmieboy » Wed Apr 13, 2011 3:30 am

Hi,

Bedankt voor je snelle reactie. Zou je mij misschien op weg kunnen helpen door aan te geven hoe ik dit het beste kan opbouwen.

Thx
T.

Active Member

Posts

Joined
Thu Jun 10, 2010 2:56 am

Post by i2Paq » Wed Apr 13, 2011 4:52 am

Hoe is je Engels?

Leesvoer

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by timmieboy » Wed Apr 13, 2011 6:17 pm

Hi Norman,

Engels is goed dus ik heb alles eens gelezen maar ik kom er toch niet helemaal uit.

Ik wil eigen hetzelfde idee als deze jongen (http://scorpio.rlink.com/ en http://rlink.com/store/index.php?route= ... ry&path=35) , als ik het goed zie heeft hij 2 verschillende winkels, 1 op een subdomein en 1 op het hoofddomein. Hij heeft ook per winkel verschillende producten en modules aanstaan zoals featured en special. Hoe zet ik dit nu op, moet ik OC installeren op het subdomein en dan verwijzen naar de database ofzo. Ik heb geen internet techneut dus ik begrijp niet altijd welke files ze bedoelen. Is het verder zo dat ik dan per shop apart producten moet invoeren of kan ik dat in 1 admin doen.

Ik heb wel een multistore opgezet maardie shop verwijst naar een domein alias en ik kan hierbij geen modules aanpassen of toevoegen.

Groeten,
T.

Active Member

Posts

Joined
Thu Jun 10, 2010 2:56 am

Post by i2Paq » Thu Apr 14, 2011 2:45 am

Domain-alias of 2 domains met een .htaccess redirect naar subfolders van 1 domain?

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by timmieboy » Thu Apr 14, 2011 3:42 pm

Sorry maar wat je nu neerzet snap ik niet.

Active Member

Posts

Joined
Thu Jun 10, 2010 2:56 am

Post by funt » Fri Apr 15, 2011 1:49 pm

Beste Opencarters,

hoe ik een subdomein bij mijn provider aan moet maken weet ik en hoe ik in de admin van OC een tweede shop kan maken weet ik ook. Probleem zit het hem in het weergeven van de 2e shop.

Ik heb de installatie van OC in www.mijndomein.nl/shop maar ik wil de 2e shop weergeven in shop2.mijndomein.nl.

Welke file zit ik in shop2.mijndomein.nl en wat moet er in die file staan. Bij de Engelse uitleg wel een .htaccess file gevonden maar deze werkte niet.

Graag hulp in deze.

User avatar
New member

Posts

Joined
Thu Feb 03, 2011 10:23 pm

Post by Johnny23 » Sat Apr 16, 2011 3:19 am

Ik wil hetzelfde doen, maar dan spannender, namelijk met twee shops op verschillende domeinen, bij verschillende providers>

Heeft iemand een idee hoe ik dat voor elkaar ga breien?

Newbie

Posts

Joined
Sat Apr 16, 2011 3:18 am

Post by zrxraver » Sat Apr 16, 2011 10:37 pm

Een van de 2 hosters zou een externe verbinding tot de database moeten toestaan. Dan kan shop 2 de database van shop 1 gebruiken of vice-versa.

Active Member

Posts

Joined
Fri Oct 30, 2009 5:36 am

Post by Johnny23 » Sun Apr 17, 2011 7:59 pm

@zxraver

Dat is op zich geen probleem, mijn ene provider staat dat wel toe, alleen heb je daarmee nog geen 2 shops. Als je uit 1 database tapt heb je in die ene database ook alle klantgegevens staan. Eigenlijk maak je dan 1 shops op 2 verschillende domeinen.

Bovendien loop je dan tegen een juridisch probleem aan. Iemand die zich namelijk aanmeldt voor shop1, kan er wel problemen mee hebben om te worden aangemeld bij shop2, en omdat je in dezelfde database werkt gebeurd dat wel. Dat zul je dus expliciet moeten melden.

Grootste probleem is dat alle artikelen ook op beide shops zichtbaar worden, en er geen prijsdifferentiatie toegepast kan worden, iets wat juist bij een multistore-systeem wel de bedoeling is.

Newbie

Posts

Joined
Sat Apr 16, 2011 3:18 am

Post by zrxraver » Mon Apr 18, 2011 6:56 am

@Johnny

Je kaapt dit topic met je eigen vraag, dit had je beter in een eigen topic kunnen doen.
Leg daarbij goed uit wat je wilt en waarom je dat zo wilt.
Nu word het wat obscuur´.

Active Member

Posts

Joined
Fri Oct 30, 2009 5:36 am

Post by funt » Mon Apr 18, 2011 2:03 pm

@Johnny @zxraver

Volgens mij moet met OC dit gewoon kunnen. Sterker nog je kunt wel aangeven welke producten je wilt laten zien in shop 1 en welke in shop 2 of beide. Wat je inderdaad niet kunt is andere prijzen en dergelijke.

Wat betreft aansprakelijkheid vind ik dit geen topic voor mij. Ik gebruik in de beide shops exact dezelfde voorwaarden. Mocht je dit anders willen regelen dan kun je inderdaad beter twee keer OC installeren.

Hopelijk heeft iemand het verlossende antwoord op de vraag hoe werk je met 1 database op twee of meer domeinen of deze nou twee aparte domeinen zijn of een hoofd- en subdomein? Ik werk wel met 1 hostingpartij.

User avatar
New member

Posts

Joined
Thu Feb 03, 2011 10:23 pm

Post by zrxraver » Mon Apr 18, 2011 5:45 pm

Je kan heel veel dingen doen met meerdere shops op 1 database, je kan tabellen delen of juiste niet enz. Maar ik heb al eerder aangegeven dat de diverse posters hun eigen vragen in eigen topics moeten plaatsen. Nu is de strekking van dit topic eruit, waardoor andere lezers er niks meer mee kunnen.

Active Member

Posts

Joined
Fri Oct 30, 2009 5:36 am

Post by timmieboy » Tue Apr 19, 2011 3:05 pm

Helemaal mee eens want ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Engels is goed dus ik heb alles eens gelezen maar ik kom er toch niet helemaal uit.

Ik wil eigen hetzelfde idee als deze jongen (http://scorpio.rlink.com/ en http://rlink.com/store/index.php?route= ... ry&path=35) , als ik het goed zie heeft hij 2 verschillende winkels, 1 op een subdomein en 1 op het hoofddomein. Hij heeft ook per winkel verschillende producten en modules aanstaan zoals featured en special. Hoe zet ik dit nu op, moet ik OC installeren op het subdomein en dan verwijzen naar de database ofzo. Ik heb geen internet techneut dus ik begrijp niet altijd welke files ze bedoelen. Is het verder zo dat ik dan per shop apart producten moet invoeren of kan ik dat in 1 admin doen.

Ik heb wel een multistore opgezet maardie shop verwijst naar een domein alias en ik kan hierbij geen modules aanpassen of toevoegen.
T.

Active Member

Posts

Joined
Thu Jun 10, 2010 2:56 am
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests