Post by jeffer » Sun Jan 02, 2011 12:10 am

hallo

gelukkig nieuwjaar allemaal :)

ik ben een nieuwe gebruiker, even een account aangemaakt om deze vraag te stellen.
ik hoop dat ik via deze weg een duidelijk antwoord krijg zodat ik niet eerst van alles hoef te testen om er vervolgens na een heleboel tijd in te steken achterkom of het wel of niet mogelijk is.

ik wil een website bouwen waar mensen moeten betalen om een account aan te maken.
vervolgens krijgen ze als gebruiker een aantal opties die ze alleen krijgen als ze betaald hebben.
ook wil ik dan een soort aanbod van produkten en diensten maken waarvoor ze dan alsnog de optie moeten krijgen om voor die produkten te betalen...sommige produkten zijn gratis.

de vraag is dus eigenlijk.
is het mogelijk om gebruikers te laten betalen om een account aan te maken...hoe ongeveer?
betere benaming is misschien lid worden (subscription) etc...

mocht dit mogelijk zijn...ben ik dan ook in staat om als ingelogde gebruiker een soort winkel te hebben waar ze dan dingen alsnog kunnen kopen.
de bedoeling is dat gebruikers een betaald bedrag per jaar betalen, maar dus als betalend gebruiker nog extra dingen kunnen kopen.
guests mogen natuurlijk gewoon de content van de website bekijken....maar pas na inloggen zou je de winkel moeten kunnen zien.

alles moet geheel via ideal lopen, maar zover ik rondlees schijnt dit geen problemen te geven.
alle tips zijn welkom....ik ben op e-shopping nog een leek ;)

tips voor andere programma's of optie's zijn dus ook meer dan welkom.

alvast bedankt!

mvg
jeffrey

Newbie