Post by djbosanac » Sun Sep 16, 2012 11:56 pm

help me, nadat vqmod geinstalleerd is, kreeg ik het volgende te zien.

foutcode:

Code: Select all

Warning: file_put_contents(/home//weshop4yaa.nl/public_html/vqmod/vqcache/vq2-system_startup.php) [function.file-put-contents]: failed to open stream: Permission denied in /home/user/domein/weshop4yaa.nl/public_html/vqmod/vqmod.php on line 100

Warning: require_once(/home/user/domein/weshop4yaa.nl/public_html/vqmod/vqcache/vq2-system_startup.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/user/domein/weshop4yaa.nl/public_html/index.php on line 19

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/home/user/domein/weshop4yaa.nl/public_html/vqmod/vqcache/vq2-system_startup.php' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/user/domein/weshop4yaa.nl/public_html/index.php on line 19
Wat heb ik fout gedaan ?, enige wat ik heb gedaan is het mapje vqmod in me root gedaan, en daarna /vqmod/install gedaan. Kreeg een bericht, dat het met succes ingebouwd is. Wanneer ik me website inlade , kreeg ik het bovenste probleem te zien.

gebruikte links:
http://code.google.com/p/vqmod/
http://forum.opencart.com/viewtopic.php ... 37#p332037

....Only God Can Judge Me....

Active Member

Location - Saarland, Germany

Post by Michel » Mon Sep 17, 2012 12:03 am

De bovenste foutmelding doet me vermoeden dat je de tekst hieronder niet helemaal hebt uitgevoerd. Check de permission van alle genoemde mappen eens.
Be sure the vqmod folder and the vqmod/vqcache folders are writable (either 755 or 777).

Also be sure index.php and admin/index.php are writable.
If not sure which you need, first try 755.
If you get errors about permissions, then try 777.

Vriendelijke groet,

Michel

New member

Location - Utrecht, The Netherlands

Post by djbosanac » Mon Sep 17, 2012 12:10 am

ik dacht dat ik het had opgeslagen, hij stond op 777 heb ik het gedaan voor de zekerheid.
Wat nu? , vergat een back-up te maken ...

Active Member

Post by Michel » Mon Sep 17, 2012 12:19 am

hij stond op 777
Er worden in de beschrijving 4 mappen genoemd, staan deze allemaal op 777?

En sorry dat ik het zeg, maar een backupje maken moet echt standaard zijn bij modificaties aan bestanden op de server... ;-)
Je kan eventueel de mappen index.php en admin/index.php opnieuw naar de server uploaden, als ik even snel kijk in de handmatige installatiebeschrijving zouden dat de enige 2 mappen zijn waarin vQmod wijzingingen aanbrengt.

Vriendelijke groet,

Michel

New member

Post by djbosanac » Mon Sep 17, 2012 12:25 am

ik heb alles na gekeken, er bleken wat files op 655 te staan, die heb ik omgezet naar 777.
En nu is de shop weer online, alleen hoe weet ik of alles goed is ? zou ik nu dus die manager, wat jij me aanbefeelde , gewoon kunnen installeren ??? of wanneer dit gedaan is die vqmod moet je dan nog extra dingen in de instellingen doen ??

Active Member

Post by Michel » Mon Sep 17, 2012 3:05 am

Uit de release notes heb ik begrepen dat je zonder problemen de installer nogmaals kan laten lopen. Zou dus het volgende doen:

1. back-up maken!
2. punt 4 t/m 8 van de "How to install de Autoinstaller" (van de vQmod wiki op google) uitvoeren

Daarna de XML van de manager via ftp in de xml map van vqmod uploaden en deze benaderen via je shop admin kopje "modules".

Vriendelijke groet,

Michel

New member