Post by KenHas » Tue Jun 26, 2012 11:50 pm

Er zijn een paar kleine dingetjes die ik niet echt handig vind in de huidige admin. Maar iedereen zal zo wel zijn dingetjes hebben die hij/zij liever anders ziet :D

Het gaat vooral om de opties. Ik verkoop custom notebooks en bij iedere optie (processor, hdd, ram, ...) heb je veel opties.

Eerste "probleem" is dat de omschrijving van de verschillende waarden binnen een optie eigenlijk te klein is voor mij en dat de afbeelding kolom overbodig is voor mij. Ik heb dit opgelost door manueel de breedte van het tekstveld aan te passen en door de kolom van de afbeelding op display: none te zetten.
Maar bij de volgende update wordt dit natuurlijk overschreven (hoewel dat kan opgevangen worden door eerste de veranderingen te bekijken).
Maar ik ben van plan om het iets "netter" op te lossen. Ik zou proberen om dat bestand aan te passen via vqmod. Nu is deze vraag redelijk simpel. Kan je met vqmod ook de admin bestanden aanpassen? Ik veronderstel van wel maar voor ik er uren werk in steek, wil ik het even zeker weten.

Twee probleem is de sorteervolgorde. De lijst met de verschillende opties kan je sorteren door op de kolomkop te klikken. Maar bij een optie zelf kan je de waarden van die optie niet sorteren en die staan altijd door mekaar wat wel verwarrend is. Ik had deze graag op de "sorteervolgorde" gesorteerd maar hier kan je dus niet op de kolomkop klikken. Ik veronderstel dat dit moet gebeuren via het aanpassen van de query string.
Nochtans zie ik in het bestand \admin\model\catalog\option.php op lijn 124 (function getOptionValues) het volgende staan: ... ORDER BY ov.sort_order ASC
Ben ik helemaal verkeerd aan het kijken of klopt er gewoon iets niet?

Newbie

Post by Dutch_guy » Wed Jun 27, 2012 5:39 pm

Ja hoor je kan prima admin bestanden via VQMOD wijzigen.

Image

Free & Paid extensions from Think Twice | Opencart | Hulpmiddelen voor ouderen

Active Member

Post by KenHas » Thu Jun 28, 2012 12:20 am

En is dit de beste oplossing om met vqmod dat specifiek bestand aan te passen? Op die manier moet ik geen bestanden "hacken" en wordt het ook niet overschreven volgende keer. Enigste dat zou kunnen zijn, is dat de structuur van de php aanpast maar denk dat de kans daartoe zeer klein is. Dus een nadeel zie ik er niet direct aan. Was aan het denken dat er misschien iets kon mislopen bij het bewaren van gegevens maar aangezien ik niets verwijderd heb maar enkel niet zichtbaar gezet heb, zal dat waarschijnlijk geen problemen geven

Misschien iemand een idee voor het tweede probleem van de sorteervolgorde ?

Newbie