Post by GameKeyZone » Thu Jan 05, 2012 3:01 am

Beste mensen,

Is er een mogelijkheid om op geplaatste, betaalde orders een automatische order update of mail te versturen met daarin het product? Momenteel moet ik, zoals gebruikelijk, elke geplaatste order handmatig afhandelen. Dit zou ik graag geautomatiseerd willen hebben. Ik kwam erachter dat een concurrent van mij (http://gamerkeys.net/Auto-Delivery.htm), die ook op OC draait, dit aan het ontwikkelen is en ik natuurlijk niet achter wil blijven ;)

Met het product bedoel ik een stuk code in tekstvorm. Deze code dient wel pér product en pér bestelling uniek te zijn, aangezien elk stukje code maar een keer te activeren is.

Is hier een toevallig een module voor of vereist dit maatwerk?

Met vriendelijke groet,

Bob Meijer

Edit: Het betreft hier OC versie 1.5.3

Newbie

Post by markman-b » Fri Jan 06, 2012 10:48 pm

Maatwerk.

OC version 1.5.4.1

Active Member

Post by GameKeyZone » Fri Jan 13, 2012 3:51 am

Zijn er evt. mensen op dit forum die handig zijn met OpenCart en weten hoe dit moet?
Zou graag in contact willen komen met handige programmeurs die dit voor mij kunnen fixen.
Natuurlijk tegen betaling.

Newbie

Post by Kartoffelz » Sun Jan 15, 2012 6:39 pm

De automatisering zal best meevallen. De status kan worden veranderd zodra er betaald is, zodat het systeem precies weet welke mail er uit de deur moet.
Daarin enkel de serial key uit het database halen en toevoegen, en voilá. U blij, klant blij.

Mag ik allereerst wel een paar dingen vragen? Gebruik je iDEAL of doe je alles via Paypal, o.i.d.?
Daarnaast, gebruik je een soort feed om serial keys binnen te halen?

New member

Location - The Netherlands

Post by markman-b » Sun Jan 15, 2012 6:52 pm

Misschien heeft ie iets aan deze extensie:
http://www.opencart.com/index.php?route ... order=DESC

OC version 1.5.4.1

Active Member

Post by Kartoffelz » Sun Jan 15, 2012 7:00 pm

markman-b wrote:Misschien heeft ie iets aan deze extensie:
http://www.opencart.com/index.php?route ... order=DESC
Stelt deze module in staat om zo'n webshop op te zetten?

New member

Post by markman-b » Sun Jan 15, 2012 7:09 pm

Deze module voegt automatisch serienummers toe aan een mail. Je kunt inloggen op het admin gedeelte (demo) en een ander bekijken.

OC version 1.5.4.1

Active Member

Post by Kartoffelz » Sun Jan 15, 2012 7:54 pm

markman-b wrote:Deze module voegt automatisch serienummers toe aan een mail. Je kunt inloggen op het admin gedeelte (demo) en een ander bekijken.
De demo lijkt het niet erg te doen.
Ik ben wel eens benieuwd naar de werking van als je een serial webshop opzet. Krijg je dan een soort feed ofzo?

New member

Post by markman-b » Sun Jan 15, 2012 7:59 pm

Ik heb het idee dat je niet helemaal begrijpt wat de bedoeling van die extensie is. Dat kan.

Als je produkten verkoopt die geactiveerd moeten worden door middel van een serienummer, kan deze extensie van nut zijn. Zodra je de status van een bestelling op Afgehandeld/Betaald zet, verstuurt OC een mail. Deze extensie voegt automatsch eens serienummer toe aan de mail. Een klant kan daarna direct zijn produkt gebruiken.

Zonder deze extensie moet je dit handmatig doen.

OC version 1.5.4.1

Active Member

Post by Kartoffelz » Sun Jan 15, 2012 8:03 pm

markman-b wrote:Ik heb het idee dat je niet helemaal begrijpt wat de bedoeling van die extensie is. Dat kan.

Als je produkten verkoopt die geactiveerd moeten worden door middel van een serienummer, kan deze extensie van nut zijn. Zodra je de status van een bestelling op Afgehandeld/Betaald zet, verstuurt OC een mail. Deze extensie voegt automatsch eens serienummer toe aan de mail. Een klant kan daarna direct zijn produkt gebruiken.

Zonder deze extensie moet je dit handmatig doen.
Oh! Nuttig! Dit is zeg maar de ultime tool om zo'n gameshop te runnen dus. :)

New member

Post by markman-b » Sun Jan 15, 2012 8:11 pm

Ik heb geen idee wat er allemaal komt kijken bij het runnen van een gameshop. Dat kan GameKeyZone denk ik het beste beoordelen. Om die reden wilde ik hem even atttent maken op deze module. Niet goedkoop, maar maatwerk laten verrichten zal een stuk duurder zijn, vermoed ik.

OC version 1.5.4.1

Active Member