Post by bertjebel » Tue Jan 03, 2012 8:17 am

Hoi,

wie kan mij met het volgende helpen. Ik heb opencart forum flink doorzocht maar kan nergens vinden hoe de factuur bij de klant komt. Het besteloverzicht zie ik wel bij proefbestellingen. De pdf modificatie van iPac heb ik wel gevonden.

Moet je handmatig elke factuur in een apart e-mailprogramma naar de klant sturen? Ik doel hiermee vooral op de directe bestellingen. Ik stuur geen papierenfactuur maar digitaal. De enkele uitzondering waar ik zelf uit voorraad verzend kan ik de factuur printen en bij de bestelling doen. Het zou handig zijn dat vanuit de bestelling een knop zit 'factuur verzenden'. Bestaat daar een modificatie voor?

Wat mij ook opviel is dat er in het bestellingen overzicht geen onderscheid is tussen 'direct' en 'klant' bestellingen. Weet iemand hier een tip voor of een modificatie?

Gr

My shops running Opencart Multistore:
Koptelefoon, audio kabels en speakers kopen
Led lampen en verlichting
Alle kabels- audiokabel, computerkabel, stroomkabel
Koptelefoon en In ear oordopjes / oortjes Apple iPhone, Samsung Smartphone
Smartphone hoesjes en oordopjes Apple iPhone en Samsung
Online Aanbiedingen en Sales
Hoesjes, Covers en accessoires Tablet en smartphone

Active Member

Post by markman-b » Fri Jan 06, 2012 10:55 pm

Je kunt OC momenteel niet goed gebruiken voor je facturen. Je gaat problemen krijgen met de opeenvolgende factuurnummers zodra klanten de bestelling niet betalen.

Om die reden gebruik ik OC zelf alleen voor bestelbevestigingen en heb ik het factuurnummer uitgeschakeld.
Factureren doe ik buiten OC om.

In OC 1.5.2 zal de mogelijkheid verschijnen om je bestellingen te wijzigen/terug te draaien. Dikke kans dat je OC dan ook kunt gebruiken om te factureren. i2Paq kan je vast meer vertellen over deze mogelijkheden.

OC version 1.5.4.1

Active Member

Post by MM1972 » Tue Jan 28, 2014 4:15 am

Ik wil graag op de bestelbevestigig het volgend. in de product regel. komt de prijs en het totaal vd prijs incl. btw die wil ik er uit hebben. Welke bestandjes moet ik hiervoor aanpassen? overal hebben we dit gefixt maar hier lukt het niet. Want in de shop hebben we wel prijs excl. en een prijs incl. maar op de factuur mag de btw pas na het subtotaal opgeteld worden aan het totaal. Wie kan me hierbij helpen? welke php en tpl files moet ik hiervoor hebben? En dan zou ik graag willen dat de admin mail (de bevestiging die wij krijgen als winkeleigenaar) hetzelfde word als de bevestigingsmail.
Please help ik zoek me wezenloos.. :)

Newbie