Post by bolscher » Fri Nov 11, 2011 12:17 am

vraag over toegang, zie post 4.

-----------------------------------------

dames en heren,

Ik ben bezig met een OC om te zetten naar een ander design, nu heb ik redelijk ervaring in css en php en html enz, maar ik heb toch een vraagje,

zie http://www.all-in-shop.nl/alleskoel

daar wil ik het menu "information" in de bovenbalk verwerken.
Dat krijg ik wel voor elkaar met blote code, maar dan kan men die later niet toevoegen wijzigen enz, in het beheer.

ik krijg de melding:
Notice: Undefined variable: informations in /home/allinshop/domains/all-in-shop.nl/public_html/alleskoel/catalog/view/theme/default/template/common/header.tpl on line 93Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/allinshop/domains/all-in-shop.nl/public_html/alleskoel/catalog/view/theme/default/template/common/header.tpl on line 93
Dit heb ik van de footer, maar blijkbaar wordend e variabele anders gevuld in de header, als ik namelijk het linkje home in de footer zet, dan wil hij die ook niet lezen. Dus er moet wel iets zijn met betrekking tot het uitlezen van de database. Kan zijn dat de variabelen anders gevuld worden??..

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen, alvast dank.

groet Frank
Last edited by bolscher on Tue Nov 15, 2011 9:35 pm, edited 2 times in total.

Newbie

Post by wernerrenrew » Fri Nov 11, 2011 1:54 am

Hi,

Je vergeet dit in de catalog/controller/common/header.php te zetten.

Code: Select all

$this->data['text_information'] = $this->language->get('text_information');

$this->load->model('catalog/information');

$this->data['informations'] = array();

foreach ($this->model_catalog_information->getInformations() as $result) {
      	        $this->data['informations'][] = array(
        	title' => $result['title'],
	    	'href'  => $this->url->link('information/information', 'information_id=' . $result['information_id'])
      	);
}
Werner

Active Member

Location - Netherlands

Post by bolscher » Tue Nov 15, 2011 4:34 pm

Hij doet het, thanks!!! alleen moest er nog een ' bij tussen ;-) (voor de title)

Newbie

Post by bolscher » Tue Nov 15, 2011 9:34 pm

Had ik nog even een vraag, als ik nu een gebruiker aanmaak, en rechten geef, dan blijven de knoppen waar men geen toegang voor heeft toch in beeld, en geeft hij de melding dat hij geen toegang heeft.

Maar ik wil graag als iemand geen toegang heeft tot een menu item, ik deze dan ook niet zie als ik ingelogd ben als die gebruiker.

heeft iemand hier al ervaring mee?

alvast dank.

Newbie

Post by wernerrenrew » Tue Nov 15, 2011 9:54 pm

Hi,

Je vindt dit onder configuratie => medewerkers => medewerkersgroep => leesrechten.

ff een kleine opmerking je moet nooit de titel van een topic wijzigen je had voor deze vraag een nieuw topic moeten aanmaken.

Hoe kunnen andere mensen die ook met jou eerste vraag zitten bij deze topic terecht komen?

Werner

Active Member

Location - Netherlands

Post by bolscher » Wed Nov 16, 2011 8:56 pm

Werner,

Excuus je hebt gelijk, zal de volgende keer even een nieuw topic aanmaken.

betreft je oplossing, dit had ik al gevonden, maar hierdoor geeft hij aan als je inlogt als gebruiker (geen admin) geeft hij de menu item's waar men niet in mag wel weer... hij geeft wel netjes een melding toegang geweigerd, maar ik wil graag als ze geen toegang hebben, de knoppen helemaal niet weergegeven word.

hoop dat je me kunt helpen....

gr Frank

Newbie

Post by wernerrenrew » Wed Nov 16, 2011 9:04 pm

Hi,

Dit zal je moeten progammeren.

Werner

Active Member

Location - Netherlands