Post by zrxraver » Mon May 09, 2011 6:47 am

Ik volg en gebruik OC al 'enige' tijd, en ik moet echt toegeven dat het goed in elkaar zit. Natuurlijk zitten er ook haken aan, maar als ik het vergelijk met andere carts scoort OC voor mij heel goed. Ik baseer dat niet alleen op gebruik maar ook als iemand die klantgerichte OC modules ontwikkelt.
De vraag achter dit topic is, welke versie van OC vinden jullie de beste, en waarom.

Zelf vind ik de 140 de beste, eventueel met een aantal dingen uit de 1494. De hele multi-shop had wat mij betreft nooit in de core moeten zitten maar een extensie moeten wezen, de url class had er nooit uitgehaald moeten worden, en ook de template manier van de latere versie's is een misser. En ik vind dat de reduntante code eens aangepakt moet worden in komende versies. Verder mis ik nog steeds een seo url door de hele shop heen, ik heb hiervoor al een aantal aanpassingen gemaakt en dat geeft veel mooiere url's maar is wel een toer om te doen, tevens moeten eigenlijk alle GET's in POST's worden omgezet om mooiere url's te krijgen. Dit zou tevens de veiligheid vergroten.

Active Member

Posts

Joined
Fri Oct 30, 2009 5:36 am

Post by i2Paq » Mon May 09, 2011 12:59 pm

Ik ben geen coder dus verstand van hoe de code in elkaar zit heb ik niet.

Wat ik lees en begrijp van anderen is dat de code inderdaad heel "clean" is.
Ook het verlies url class is voor velen een onbegrijpelijk iets, de discussie om dit weer terug te krijgen wordt nog steeds gevoerd. Ik weet niet of jij Daniel's commentaar op het verlies hebt gelezen?

Qphoris is druk doende om de redundant code aan te pakken, ook dit kost tijd mede omdat Daniel "overtuigd" moet worden.
Ik persoonlijk denk dat als 1.5.0 stable er is en Qphoria zich meer met deze versie kan en zal gaan bezighouden dit laatste als eerste op de rol staat.

Ook ik vindt de MultiStore een onnodig iets, juist omdat het eigenlijk niet helemaal Multistore is. Fido-X heeft een echte Multistore gemaakt zodat ook modules per winkel gebruikt kunnen worden etc.

Ik denk dat als 1.5.x een tijdje op de rit staat deze mijn favoriet wordt.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 110 guests