Post by neufke » Wed Sep 30, 2020 5:56 pm

Ik lees hier nu al een poosje mee en heb al een tijd geleden besloten eigenlijk niet te reageren, net nadat ik iemand als antwoord zag aan een gebruiker dat ie zijn database en shop maar moest gaan "opkleien", notabene met de badge "expert member. Ik haak dan af...

Toch kom ik bij installaties steeds weer opencart tegen en opnieuw, nu weer een projectje, met een installatie en de huidige versie 3.0.3.6. Wat schetst mijn verbazing?
  • Bootstrap 3.3.5 - laatste update 22-7-2015 - Huidige versie 4.5.2
  • jQuery 2.1.1 - release date 1-5-2014 - Huidige versie 3.5.1
De huidige twig is... nou ja... ik vond het zelf wel amusant om eens door pull requests van OC te scrollen, ik heb letterlijk nog nooit eerder meegemaakt dat iemand een pull request doet en er vervolgens een comment aan toevoegd met een scheldkannonade. Een bijzondere ervaring...

Dit alles aan het begin van een onderwerp wat ik eigenlijk positief wil houden want dat er veel, heel veel fout is, aan de code en aan templates dat weet de expert membert die aan het "opkleien" is ook wel vermoed ik.

Wanneer gaat opencart eigenlijk naar dit decennium, is er al zicht op aanpassing.?

En voor ik daarover opmerkingen krijg: Ja, ik weet dat ik templates en extensies kan kopen, ik kan ze ook zelf maken, mét bootstrap 4.5.2 en jquery 3.5.1 en FontAwesome Pro en.. en... maar elk beetje pakket is tegenwoordig al een heel stuk verder dan bovengenoemde versies. Het is ook de reden waarom ik zo absurd veel vreemde dingen tegenkom en waarom ik het ook écht niet snap. Er is zo'n grote community, vallen dingen dan niet op (sinds 2015) en wordt er niet eerder aan de bel getrokken?

New member

Posts

Joined
Sun Sep 14, 2014 9:19 pm

Post by wrick0 » Wed Sep 30, 2020 8:09 pm

Bootstrap en jquery zijn natuurlijk onderdeel van de geinstalleerde theme en niet van opencart zelf, je kan dit allemaal naar je eigen wens aanpassen in je theme :)

Active Member

Posts

Joined
Fri Jan 18, 2019 10:00 pm
Location - 127.0.0.1 @ The Netherlands

Post by neufke » Thu Oct 01, 2020 12:56 am

wrick0 wrote:
Wed Sep 30, 2020 8:09 pm
Bootstrap en jquery zijn natuurlijk onderdeel van de geinstalleerde theme en niet van opencart zelf
Ik weet niet zo goed wat ik met deze reply aan moet.

Ik stel voor dat je eens een standaard 3.0.3.6 download en die uitpakt op je bureaublad. Blader dan eens naar catalog -> view -> javacript -> jquery en bekijk daar de versie jQuery eens
screen.jpg

screen.jpg (17.61 KiB) Viewed 3788 times

niet eens in de theme dir, wel standaard onderdeel van opencart, overigens, dezelfde jquery die gebruikt wordt in admin -> view -> javascript -> jquery (waarom 2x ?).

1 voorbeeldje, overigens, terugkijkend niet de eerste keer dat ik er iets over opmerk.

New member

Posts

Joined
Sun Sep 14, 2014 9:19 pm

Post by i2Paq » Tue Oct 06, 2020 4:55 pm

Ik begrijp dat updaten naar de "nieuwste" versie niet een oplossing kan zijn die men nodig heeft.

Lees anders eens hier over de versie OC v.1.5.6.5: viewtopic.php?p=798375#p798375

Klinkt misschien niet logisch om een "oude" versie te gebruiken, tot je dat verhaal leest.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by neufke » Wed Oct 07, 2020 5:27 am

Nou ja, er zijn voldoende reddenen om wel te updaten. Neem eens een serieuze koppeling met Molllie, DHL of PostNL en hun PRO extensies en je bent snel uitgefietst met een oude versie. Daar tgegenover staat, ik zei het al eerder, dat ik op zoek ben geweest naar mijn oude pull-requests, die zijn verdwenen, maar de bugs van 5 jaar geleden zijn in de code van 3.0.3.6 nog steeds aanwezig. Overigens, naast exact dezelfde versie jQuery, dus dat klopt ook wel...

Ik snap de liefde van de auteur om bij die 1.5.x te blijven... (int) is een raadsel maar het moet ergens bij want... security. Maar een string, dec of float (int)-en kan toch wel vervelend worden...

Ik heb nog een paar grote projecten die aflopen. Ik denk er daarna aan om toch eens zelf te beginnen aan "iets" modulairs...

New member

Posts

Joined
Sun Sep 14, 2014 9:19 pm

Post by i2Paq » Thu Oct 15, 2020 6:00 pm

Ik zou nooit ergens zelf aan beginnen, tenzij je weet wat je doet (nofi).
Het probleem met zelf iets bouwen is dat jij de enige bent en dus er in je eentje voorstaat.
Ik zou dat nooit willen, stel er zijn problemen.

Ik zou eerder kijken naar een andere oplossing, bv. PS. Die zijn inmiddels veel verder dan OC ooit gaat komen. Terwijl OC jaren geleden echt wel op de goede weg was. Tis een osCommerce geworden qua project.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests