Post by Boodschappenonline » Fri Sep 18, 2020 4:54 pm

Ik ben al een tijdje op zoek, naar de oplossing voor mijn onderstaande probleem.

Sinds enige tijd werkt de zoekfunctie van mijn webwinkel niet meer. Als ik bv Appel invul, dan laat hij wel de suggesties zien. Klik ik dan op enter, dan verschijnt er een pagina met de volgende melding:

Deze pagina werkt niet
bestel.boodschappenonline.nl kan dit verzoek momenteel niet verwerken.
HTTP ERROR 500

Ik de map Admin van een schone installatie versie vervangen, maar dat mocht niet baten. Ik heb ook alle vqmods uitgeschakeld, maar dat gaf ook geen oplossing. Het theme (Journal 2) omgezet naar standaard, maar ook dat gaf niet het gewenste resultaat.

Opencart versie: 2.3.0.2
Theme: Journal 2
URL: https://bestel.boodschappenonline.nl/

New member

Posts

Joined
Fri Mar 31, 2017 7:07 pm

Post by wrick0 » Mon Sep 21, 2020 2:38 pm

check je error logs eens, waarschijnlijk moet je het memory limit van php verhogen

Active Member

Posts

Joined
Fri Jan 18, 2019 10:00 pm
Location - 127.0.0.1 @ The Netherlands

Post by Boodschappenonline » Mon Sep 21, 2020 3:10 pm

wrick0 wrote:
Mon Sep 21, 2020 2:38 pm
check je error logs eens, waarschijnlijk moet je het memory limit van php verhogen
Bedankt voor het meedenken, Wrick0.

Ik kom echter geen memory meldingen tegen in de error logs, heb je nog andere suggesties?

New member

Posts

Joined
Fri Mar 31, 2017 7:07 pm

Post by i2Paq » Mon Sep 21, 2020 4:13 pm

Net als mijn vraag bij je topic over je blog; wat is er veranderd?

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by Boodschappenonline » Mon Sep 21, 2020 4:49 pm

i2Paq wrote:
Mon Sep 21, 2020 4:13 pm
Net als mijn vraag bij je topic over je blog; wat is er veranderd?
Beste i2Paq,

Als ik dat wist, dan had ik het waarschijnlijk kunnen terugdraaien.

Zodra ik bezig ben met het ontwerpen, dan vergeet ik de tijd en heb ik in de tussentijd ook geen backups gemaakt. En dan ga je na een tijdje weer testen en dan werken bepaalde zaken niet meer.

New member

Posts

Joined
Fri Mar 31, 2017 7:07 pm

Post by patjuh » Mon Sep 21, 2020 5:01 pm

staat er niks in de log file van opencart en zou je eventueel eens in de log file van je ftp client kunnen kijken (filezilla o.i.d ) meestal staat daar wel het probleem in

New member

Posts

Joined
Sat Feb 11, 2017 7:22 pm

Post by i2Paq » Mon Sep 21, 2020 5:27 pm

patjuh wrote:
Mon Sep 21, 2020 5:01 pm
staat er niks in de log file van opencart en zou je eventueel eens in de log file van je ftp client kunnen kijken (filezilla o.i.d ) meestal staat daar wel het probleem in
Wat doet je FTP-client dan met OC zodat deze in zijn logs meldingen opslaat die betrekking hebben op een "probleem" binnen de website?

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by i2Paq » Mon Sep 21, 2020 5:30 pm

Boodschappenonline wrote:
Mon Sep 21, 2020 4:49 pm
i2Paq wrote:
Mon Sep 21, 2020 4:13 pm
Net als mijn vraag bij je topic over je blog; wat is er veranderd?
Beste i2Paq,

Als ik dat wist, dan had ik het waarschijnlijk kunnen terugdraaien.

Zodra ik bezig ben met het ontwerpen, dan vergeet ik de tijd en heb ik in de tussentijd ook geen backups gemaakt. En dan ga je na een tijdje weer testen en dan werken bepaalde zaken niet meer.
"Leermomentje" :clown:

Als je gedegen te werk wil gaan wijzig / install je maar 1 ding per keer. Werkt dat dan maak je een backup van zowel files als database.

Hoe oud is je laatste backup die nog wel werkt?

Anders zou ik daar naar terug gaan, de kans dat je dit 1-2-3 gaat fixen lijkt mij klein.

Kijkend naar je opmerking in je andere topic denk ik dat beide errors gerelateerd zijn, ergo: SEO.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by Boodschappenonline » Mon Sep 21, 2020 5:39 pm

i2Paq wrote:
Mon Sep 21, 2020 5:30 pm
Boodschappenonline wrote:
Mon Sep 21, 2020 4:49 pm
i2Paq wrote:
Mon Sep 21, 2020 4:13 pm
Net als mijn vraag bij je topic over je blog; wat is er veranderd?
Beste i2Paq,

Als ik dat wist, dan had ik het waarschijnlijk kunnen terugdraaien.

Zodra ik bezig ben met het ontwerpen, dan vergeet ik de tijd en heb ik in de tussentijd ook geen backups gemaakt. En dan ga je na een tijdje weer testen en dan werken bepaalde zaken niet meer.
"Leermomentje" :clown:

Als je gedegen te werk wil gaan wijzig / install je maar 1 ding per keer. Werkt dat dan maak je een backup van zowel files als database.

Hoe oud is je laatste backup die nog wel werkt?

Anders zou ik daar naar terug gaan, de kans dat je dit 1-2-3 gaat fixen lijkt mij klein.

Kijkend naar je opmerking in je andere topic denk ik dat beide errors gerelateerd zijn, ergo: SEO.
Inderdaad een leermomentje!

Tja als je eenmaal lekker bezig bent, dan vergeet je wel eens wat. Ik ben pas sinds het probleem begonnen met het maken van back-ups. Voordien maakte een extern bedrijf de back-ups maar die back-ups zijn niet oud genoeg.

Ik ga op jouw advies maar eens kijken wat er misschien fout is gegaan met SEO

New member

Posts

Joined
Fri Mar 31, 2017 7:07 pm

Post by patjuh » Tue Sep 22, 2020 3:59 pm

i2Paq wrote:
Mon Sep 21, 2020 5:27 pm
patjuh wrote:
Mon Sep 21, 2020 5:01 pm
staat er niks in de log file van opencart en zou je eventueel eens in de log file van je ftp client kunnen kijken (filezilla o.i.d ) meestal staat daar wel het probleem in
Wat doet je FTP-client dan met OC zodat deze in zijn logs meldingen opslaat die betrekking hebben op een "probleem" binnen de website?
error 500 kan ook via de server worden gevonden dus zou je in de hosting log-file kunnen kijken wat die als fout geeft doe ik ook, hoef ik niet in te loggen in de admin als ik aan het typ-miepen ben, zo daar heb je weer wat geleerd dan 8)

New member

Posts

Joined
Sat Feb 11, 2017 7:22 pm

Post by Boodschappenonline » Tue Sep 22, 2020 4:40 pm

patjuh wrote:
Tue Sep 22, 2020 3:59 pm
i2Paq wrote:
Mon Sep 21, 2020 5:27 pm
patjuh wrote:
Mon Sep 21, 2020 5:01 pm
staat er niks in de log file van opencart en zou je eventueel eens in de log file van je ftp client kunnen kijken (filezilla o.i.d ) meestal staat daar wel het probleem in
Wat doet je FTP-client dan met OC zodat deze in zijn logs meldingen opslaat die betrekking hebben op een "probleem" binnen de website?
error 500 kan ook via de server worden gevonden dus zou je in de hosting log-file kunnen kijken wat die als fout geeft doe ik ook, hoef ik niet in te loggen in de admin als ik aan het typ-miepen ben, zo daar heb je weer wat geleerd dan 8)
Intussen op jullie advies de log file opgevraagd en dit is de foutmelding:

[Tue Sep 22 10:05:22.538907 2020] [proxy_fcgi:error] [pid 29416:tid 140434560808704] [client 46.44.165.153:53015] AH01071: Got error 'PHP message: PHP Notice: Constant HTTP_SERVER already defined in /home/trilogics/domains/supermarktonline.nl/public_html/config.php on line 9\nPHP message: PHP Notice: Constant HTTPS_SERVER already defined in /home/trilogics/domains/supermarktonline.nl/public_html/config.php on line 12\n', referer: https://supermarktonline.nl/

New member

Posts

Joined
Fri Mar 31, 2017 7:07 pm

Post by patjuh » Sat Sep 26, 2020 2:48 am

heb je het inmiddels opgelost of snap je de foutmelding niet?

New member

Posts

Joined
Sat Feb 11, 2017 7:22 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 37 guests