Post by Tippi » Fri Aug 11, 2017 9:34 pm

In mijn opencart heb ik ingesteld dat artikelen die niet op voorraad zijn, niet besteld kunnen worden.

Als ik een voorraadstatus aanmaak met levertijd 5 werkdagen kunnen ze deze dus niet bestellen omdat de voorraad 0 is.

Hoe kan ik nu bij een artikel bij voorraadstatus zetten levertijd 5 werkdagen en dat ze dit artikel toch kunnen bestellen?

New member

Posts

Joined
Sat Apr 28, 2012 12:35 am

Post by SVN » Sat Aug 12, 2017 1:25 am

Tippi wrote:
Fri Aug 11, 2017 9:34 pm
In mijn opencart heb ik ingesteld dat artikelen die niet op voorraad zijn, niet besteld kunnen worden.

Als ik een voorraadstatus aanmaak met levertijd 5 werkdagen kunnen ze deze dus niet bestellen omdat de voorraad 0 is.

Hoe kan ik nu bij een artikel bij voorraadstatus zetten levertijd 5 werkdagen en dat ze dit artikel toch kunnen bestellen?
Dat is een interessante vraag...
Ik zou dit zelf ook wel willen weten, maar zou het wel op een andere manier gebruiken.
Bij mij kan er altijd besteld worden, ook al is iets niet in voorraad. Producten die niet meer verkrijgbaar zijn laat ik ook steeds actief staan zodat bezoekers de handleidingen nog kunnen downloaden. Bij voorraad plaatsen wij dan "niet meer verkrijgbaar" en als prijs 0,00euro. De knop "bestellen" blijft er dan staan, maar het zou leuk zijn moest deze verdwijnen als je de voorraadstatus aanpassen.

User avatar
SVN
Active Member

Posts

Joined
Mon Jan 03, 2011 11:59 pm

Post by victorj » Sun Aug 13, 2017 2:45 am


Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by GoGo OpenCart » Sun Aug 13, 2017 5:39 am

I have a module for what you want:

https://www.opencart.com/index.php?rout ... on_id=4358

With the Enabled version of the module, you can allow Pre-Orders...

If you have any questions, feel free to write me a PM...

See all my extensions: https://www.opencart.com/index.php?rout ... 20OpenCart


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Mon Nov 14, 2011 11:30 pm

Post by victorj » Sun Aug 13, 2017 9:08 pm

Over deze vraagstelling dus eens even lang nagedacht.
Even uitgaande van mijn eigen situatie, die is namenlijk best complex.
1 producten op voorraad -> geen probeem gaat goed.
2 producten op normaal op voorraad maar net even uitverkocht.
3 producten op voorraad, maar met levertijd, bijv randverwarming en deurrubbers, deze wordt voor de klant naar specificatie gemaakt
4 producten niet op voorraad, maar wel leverbaar met levertijd.
5 producten niet op voorraad, niet meer leverbaar, bijv oude modellen vervangen door nieuwe.

1 tm 4 gaat altjd goed, voorraad producten krijgen voorraad mee, voorraad 0 dan komt automatisch de ingestelde levertijd bij het product te staan.
maat producten en met levertijd hebben standaard voorraad op 0 staan.

Probleem ontstaat bij situatie 5.
Soms wil je deze producten wel op de site houden, bijv om klanten die oude modellen zoeken via dat product naar de nieuwe alternatieven leiden, of omdat het wellicht seizoens gebonden os.
Op het moment dat het is uitverkocht en dus niet meer leverbaar, wil je voorkomen dat klanten deze toch in de winkelwagen stoppen.
Hiervoor heb ik een eenvoudige oplossing gemaakt, bij alle producten kun je aangeven of deze wel of niet in de winkelwagen mogen worden gestopt.
ja alles blijft bij het oude, nee winkelwagen knop verdwijnt en product kan niet meer aan winkelwagen worden toegevoegd.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by SVN » Mon Aug 14, 2017 8:55 pm

victorj wrote:
Sun Aug 13, 2017 9:08 pm
Over deze vraagstelling dus eens even lang nagedacht.
Even uitgaande van mijn eigen situatie, die is namenlijk best complex.
1 producten op voorraad -> geen probeem gaat goed.
2 producten op normaal op voorraad maar net even uitverkocht.
3 producten op voorraad, maar met levertijd, bijv randverwarming en deurrubbers, deze wordt voor de klant naar specificatie gemaakt
4 producten niet op voorraad, maar wel leverbaar met levertijd.
5 producten niet op voorraad, niet meer leverbaar, bijv oude modellen vervangen door nieuwe.

1 tm 4 gaat altjd goed, voorraad producten krijgen voorraad mee, voorraad 0 dan komt automatisch de ingestelde levertijd bij het product te staan.
maat producten en met levertijd hebben standaard voorraad op 0 staan.

Probleem ontstaat bij situatie 5.
Soms wil je deze producten wel op de site houden, bijv om klanten die oude modellen zoeken via dat product naar de nieuwe alternatieven leiden, of omdat het wellicht seizoens gebonden os.
Op het moment dat het is uitverkocht en dus niet meer leverbaar, wil je voorkomen dat klanten deze toch in de winkelwagen stoppen.
Hiervoor heb ik een eenvoudige oplossing gemaakt, bij alle producten kun je aangeven of deze wel of niet in de winkelwagen mogen worden gestopt.
ja alles blijft bij het oude, nee winkelwagen knop verdwijnt en product kan niet meer aan winkelwagen worden toegevoegd.
Victor,
welke oplossing heb jij hiervoor gemaakt ? Het aangeven of een product al dan niet aan het winkelwagentje mag worden toegevoegd is toch geen standaard functie dacht ik ?

User avatar
SVN
Active Member

Posts

Joined
Mon Jan 03, 2011 11:59 pm

Post by victorj » Mon Aug 14, 2017 9:19 pm

Dat is zeker geen standaard oplossing, maar wel een handige toevoeging vond ik.
Neem maar eens contact op, regelen we wat.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests