Post by Willem » Thu Sep 08, 2016 8:37 pm

Goedemiddag dames en heren,

Voor een stukje software ben ik een nieuwe website aan het maken. Omdat het tooltje ook verkocht moet worden en ik bekend ben met Opencart ben ik hier weer mee aan de gang gegaan. Ik zit alleen met de volgende vraag.

Op de site moet ook wat handleidingen komen over hoe je een bepaald account moet instellen, wat en hoe je een .CSV bestand moet downloaden en uiteindelijk hoe je deze met de tool moet/kunt bewerken. Deze handleiding en nog wat andere info wil ik in het menu opnemen. Het maken van deze pagina's is wel mogelijk door het toevoegen van informatie pagina's e.d. Ook wel extensies gevonden waarmee ik ze in het menu kan krijgen alleen dan als afzonderlijke "categorie" of als dropdown, alleen wordt de titel dan informatie.

Kunnen jullie mij misschien vertellen of ik een extensie over het hoofd heb gezien of dat ik dit beter in de code kan gaan aanpassen? Graag jullie advies.

New member

Post by artcore » Thu Sep 08, 2016 9:42 pm

Er zijn genoeg gratis modules om custom menu items toe te voegen, ook op basis van informatiepagina's.
http://www.opencart.com/index.php?route ... ion%20menu

Of je kunt gewoon wat list-items toevoegen in de header.tpl
Dat laatste vergt een klein stukje html kennis.

Attn: I no longer provide OpenCart extensions, nor future support - this includes forum posts.
Reason: OpenCart version 3+ ;D

Thanks!

Active Member

Location - The Netherlands

Post by Willem » Thu Sep 08, 2016 10:09 pm

Hoi Artcore,

Die extensies had ik ook al gevonden. Ik heb er ook al een aantal geprobeerd. Punt daarmee is dat je er geen aparte menu items van kan maken. En dat is nu juist wat ik wil.
En html kennis e.d. is wel aanwezig aan deze kant, dat is het probleem niet. Ik heb alleen geen zin om dat bij een update of verandering van template weer te gaan doen, vandaar!

New member

Post by artcore » Thu Sep 08, 2016 11:03 pm

Geen aparte items? Je bedoelt het is 1 dropdown met alle info pagina's. Goed punt. Er is echter ook een aantal extenties voor custom menu items. Niet persee information pages.

Als antwoord op de laatste opmerking. Het is vrij eenvoudig om de eigen html via ocmod toe te voegen waarmee het een update overleeft.

Attn: I no longer provide OpenCart extensions, nor future support - this includes forum posts.
Reason: OpenCart version 3+ ;D

Thanks!

Active Member

Location - The Netherlands

Post by Willem » Thu Sep 08, 2016 11:25 pm

Maar de website is niet voor mezelf. Wil het wel netjes achterlaten als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar ik heb deze extensie gevonden, lost al mijn vragen op!

New member