Post by i2Paq » Fri Jul 02, 2010 8:56 pm

Ik lees met enige verbazing het volgende:
Nadat er in de afgelopen dagen bij Assure Pay wat akkefietjes waren voorgevallen omtrent de uitbetaling en over het ongevraagd verhogen van het uitbetalingstarief, heb ik vanmiddag 3 kwartier aan de telefoon gezeten met iemand van Currence die de 'audits' uitvoert m.b.t. certificering van CPSP's zoals dat officieel heet (Collecting Payment Service Provider).

Het lijkt erop dat Assure Pay de zaakjes nog niet helemaal voor elkaar heeft. Links en rechts wordt dan wel (voornamelijk door henzelf) beweerd dat men volledig gecertificeerd zou zijn. Dat is niet waar. Er bestaan op dit moment zo'n 25 CPSP's die (nog) niet gecertificeerd zijn maar een tijdelijke ontheffing hebben gekregen tot aan het moment dat men wel/niet in aanmerking komt voor goedkeuring door Currence.

In het gesprek kwamen de volgende punten naar voren:

1. Het aanmaken van een account geschiedt zonder enige controle. Pas achteraf worden gegevens zoals KvK en bankrelatie gecontroleerd. Volgens Currence zou een account pas actief mogen worden nadat e.e.a. is gecontroleerd. Dit heeft ermee te maken dat alleen bedrijven gebruik mogen maken van iDEAL. Je moet dus een geldig KvK-nummer hebben om iDEAL te mogen gebruiken. In de huidige situatie kunnen ook particulieren zich bij Assure Pay aanmelden, al dan niet met een zelfverzonnen KvK-nummer. Controle gebeurt immers pas achteraf en voor die tijd kunnen er al transacties plaatsvinden, zo claimt men althans op de website. Het is niet duidelijk wat er met dat soort 'illegale' transacties gebeurt.

2. Op geen enkele manier vindt er een technische keuring plaats van de interface tussen webshop en Assure Pay. Dit acht Currence wel wenselijk om te zien of de gebruikte plugin (aantoonbaar) goed functioneert. Denk aan de 7 testbestellingen bij 'idealm'. Die moeten succesvol zijn om iDEAL te gebruiken.

3. Volgens Currence is een CPSP verplicht om bij transacties de merchant-ID te tonen (de naam van de winkel). In tegenstelling tot hetgeen mij aanvankelijk door Assure Pay werd verteld, gebeurt dit volgens Currence bij vrijwel alle CPSP's. In het betaalscherm van de bank en op het bankafschrift moet voor de klant te allen tijde duidelijk zijn aan wie wordt betaald. Toch wordt bij transacties via Assure Pay steevast The Accompany BV als begunstigde vermeld en vraagt men 75 euro voor deze service terwijl het gratis (en standaard) zou moeten zijn.

4. Er is geen contract, er staat niets zwart-op-wit. Currence was uiterst verbaasd dat er na het aanmaken van een account bij Assure Pay op geen enkele manier iets 'op papier' komt te staan. Je maakt even snel online een account aan en that's it. Geen algemene voorwaarden, geen handtekening, geen goedkeuring. Assure Pay vindt dat het zo makkelijk mogelijk moet zijn en heel laagdrempelig. Mij best, maar bij eventuele problemen of conflicten heb je geen poot om op te staan. Dan geldt: Wie betaalt, die bepaalt, zal ik maar zeggen.

Als aanvulling op punt 4 moet me van het hart dat we een reseller-account bij Assure Pay hadden afgesloten. Daartoe moest vreemd genoeg wel een contract van 2 pagina's worden ondertekend en per post geretourneerd. En dat voor een paar cent per 'verworven' transactie terwijl het bij onze eigen transacties om honderden of duizenden euro's per transactie kan gaan.

Om kort te gaan: We hebben Assure Pay op een zijspoor gezet en wachten het verdere traject van de certificering rustig af.
en:
Laatste nieuws: Als tegenprestatie voor de aangereikte verbeterpunten zijn zojuist onze beider accounts door Assure Pay geblokkeerd of ontoegankelijk gemaakt. Ik vrees dat ik morgen een ernstige klacht bij Currence moet deponeren en aangifte zal gaan doen jegens The Accompany BV inzake oplichting indien de openstaande transacties (een kleine 2000 euro) niet terstond worden voldaan.

bron

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by OCyvon2 » Sat Jul 03, 2010 7:09 pm

Nou daar ben je dan mooi klaar mee zeg.

OpenCartstore
Gebruikersgids (admin handleiding)


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sun Jan 31, 2010 8:00 pm
Location - Zaandam, The Netherlands

Post by yvalni » Sun Jul 11, 2010 7:28 pm

Dank voor de waarschuwing!

Alex

New member

Posts

Joined
Wed Jan 20, 2010 3:04 am
Location - Rijswijk Zuid Holland
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 199 guests