Post by den0070 » Mon Apr 11, 2016 3:27 pm

Hallo allemaal,

Aangezien mijn vorige probleem is opgelost via dit forum leek het een goed idee mijn vraag weer hier te stellen aan jullie.

Ik heb een probleem met het instellen van SEO vriendelijke URL's van een aantal pagina's. Het gaat om de volgende:

/index.php?route=checkout/cart
/index.php?route=checkout/checkout
/index.php?route=account/login
/index.php?route=account/register

Ik had een bestand gevonden die geplaatst kon worden in de vqmod -> xml map, maar na deze toegevoegd te hebben gebeurde er jammer genoeg niets. Hebben jullie hier een oplossing voor? (bestand staat in de bijlage)

Alvast bedankt,

Attachments

Newbie

Post by Jaap » Mon Apr 11, 2016 9:55 pm

Ik kan je probleem niet oplossen.
Maar ben benieuwd waarom je deze pagina's wil optimaliseren.

Active Member

Location - the Netherlands

Post by den0070 » Tue Apr 12, 2016 2:33 am

Jaap wrote:Ik kan je probleem niet oplossen.
Maar ben benieuwd waarom je deze pagina's wil optimaliseren.
Hoi Jaap, het is zeker geen noodzaak om deze pagina's te optimaliseren. Deze aanpassing wil ik voornamelijk doen voor de uitstraling.

Newbie

Post by Opencartleerling » Sun Apr 24, 2016 9:45 pm

Net als jou wou ik dit dus ook aanpassen tot verbazing van de meeste mensen hier ;) Voor indexatie maakt het niet uit, maar ik ben het meet je eens dat dit zorgt voor een meer professionele uitstraling.

Als ik me niet vergis kan dit ook door rewrite rules aan te maken in je .htacces bestand, bijvoorbeeld;

RewriteRule ^contact/?$ index.php?route=information/contact [L] #Contact Pagina

Op deze manier is de contact pagina ook bereikbaar onder joudomeinnaam.nl/contact
In de footer wordt dan nog wel gelinkt naar joudomeinnaam.nl/index.php?route=information/contact

De links welke je anders wil zien moet je dan bijvoorbeeld ook aanpassen in footer.tpl en header.tpl want hier wordt naar de oorspronkelijke url gelinkt.

Zelf heb ik er een extensie voor gekocht om tijd te besparen, niet duur en zo kan je het in de back-end aanpassen. Zal je veel tijd schelen, ik probeerde het ook eerst zelf op te lossen.

De extensie welke ik gekocht heb is
Seo Account Menu Urls (custom defined) OpenCart - 2.0 van Voldemaras

Let er wel op dat wanneer je de url van bijvoorbeeld de winkelwagen of wishlist aanpast hiervoor ook een aanpassing gemaakt moet worden in het common.js bestand. Indien dit niet gedaan wordt zal de pagina niet automatisch herladen na het verwijderen van een product. Welke aanpassing dit exact is durf ik zo niet te zeggen. De maker van de extensie heeft dit voor mij opgelost. Communicatie van zijn kant was nogal kortaf, maar de urls's werken wel zoals het moet.

New member