Post by wetronic » Mon Feb 22, 2016 7:09 am

Aangezien het er naar uit ziet dat er in een paar maanden een winkelpand aan zit te komen voor mijn bedrijfs activiteiten ben ik op zoek naar een goed kassa systeem. Aangezien opencart alle informatie al reeds bevat is dit verreweg de voorkeur om te blijven gebruiken.

Nu staan er in de store genoeg apps die het kunnen. Maar allemaal zijn ze erg onduidelijk over de mogelijkheden op technisch aspect met de hardware.

wat ik veelal mis bijvoorbeeld is of het mogelijk is een tweede scherm te gebruiken om aan de klant te tonen. Iets wat voor mij gewoon een eis is. Aangezien ik het niet netjes vind om de klant pas aan het eind de totaal prijs op te geven en het graag gewoon wil kunnen toen inclusief de prijzen van de artikelen. dit mag zowel een numeriek display als een klein 7 / 10 " scherm zijn. Maar bij voorkeur niet hetzelfde scherm als dat ik gebruik om het in te voeren. Dit moeten 2 aparte vensters zijn.

welke systemen kunnen hier goed mee overweg en kosten niet de hoofdprijs? de nederlandse oplossingen komen veelal met eigen hardware wat het gelijk erg duur maakt.

Newbie

Post by bertjan » Tue Feb 23, 2016 5:38 pm

Wellicht is POS4OpenCart handig?

http://www.pos4opencart.com/shop/

Scorende OpenCart webshops (https://www.comercia.nl)

New member

Location - Twello

Post by wetronic » Wed Feb 24, 2016 6:36 am

Daar heb ik naar gekeken maar nergens haal ik boven water of dat deze met een 2de display kan werken.
EN of / hoe de koppeling met een pin automaat mogelijk is?

Newbie

Post by bertjan » Wed Feb 24, 2016 4:45 pm

Stuur mij even een PB met je mailadres - dan stuur ik je de contactgegevens van een klant die succesvol gebruik maakt van POS4OpenCart.

Scorende OpenCart webshops (https://www.comercia.nl)

New member

Location - Twello

Post by Marc0 » Wed Feb 24, 2016 7:06 pm

Hi, ik gebruik het zelf ook in de winkel. Heb aangesloten een; touchscreen, pinautomaat, kassalade, bonprinter en barcodescanner. Alleen geen tweede scherm, deze zijn wel los te krijgen en hoeft volgens mij geen probleem te zijn..

Volgens mij, als ik het goed lees, kan je zoiets tussen de bonprinter en computer aansluiten; http://www.posdata.eu/epson-klantendisp ... 10-ba.html

New member

Post by wetronic » Wed Feb 24, 2016 8:24 pm

Hallo Marc,

Gebruik je het hier boven genoemde POS systeem of een ander systeem?
En hoe heb je de koppeling met betaal automaat gedaan?
Want daar vind ik ook weinig informatie over.

Pay.nl geeft aan dit te kunnen op de site, bij navraag blijkt dit nog in ontwikkeling en pas in april beschikbaar te komen.

Voor het 2de display heb ik ook al zitten kijken naar een extra scherm die het eerste kopieert maar slechts een deel laat zien van het scherm.

Newbie

Post by Marc0 » Wed Feb 24, 2016 8:47 pm

Ja die gebruik ik! Alleen in 1.5.6. de versie hiervoor.

Hoe bedoel je een koppeling met een pinautomaat? In de winkel heb ik een zakelijk contract afgesloten met een provider (kpn) voor internet, pinnen en bellen. Vervolgens pinautomaat aangeschaft en een contract met CCV.

Als je afrekent met de POS kan je als laatst selecteren cash, creditcard of pin. Als ze willen pinnen druk je gewoon het bedrag in op de pinautomaat en het bedrag staat de volgende werkdag op dezelfde rekening. De pin staat dus volledig los van de POS maar werkt gewoon zoals het hoort.

Als je in de buurt woont mag je wel eens langskomen om te kijken. Wij zitten in Ede.

New member

Post by wetronic » Wed Feb 24, 2016 8:52 pm

Hallo Marc,

Ik ging inderdaad uit van een koppeling met pin automaat zodat ik op de kassa alleen nog op pin hoef te drukken.
Mede omdat mijn boekhouding gekoppeld zit aan opencart (acumulus).

Los invullen zou kunnen, maar met de bedragen die je kwijt bent aan pin automaat huur en dergelijke had ik toch eigenlijk wel een betere koppeling verwacht.

Welke versie gebruik je van pos4opencart? die van 299,-?
Want zag dat de 25 en gratis versie geen ondersteuning bieden voor barcode scanners met ean13.

Newbie

Post by Marc0 » Wed Feb 24, 2016 8:59 pm

Oke zo. Pinautomaten heb ik 2e hands gekocht maar begrijp je wel.

Ja klopt die van 299,-! De POS correspondeert alleen met de UPC... en bij de UPC kan je 12 cijfers invullen dus zou je even moeten veranderen naar 13. Vervolgens heb ik de EAN codes in beide velden ingevuld voor het geval dat! ;)

New member

Post by wetronic » Wed Feb 24, 2016 9:09 pm

overigens staat het nog los van het 2de display verhaal.
Ik probeer daar een alternatieve oplossing in te vinden. Maar dit valt nog niet mee.
Feitelijk zou ik het totaal overzicht willen kopieeren naar een 2de scherm.
Als dat lukt ben ik er ook en gebruik ik een 2de monitor om dat te realiseren.

Newbie