Post by Xstream » Tue Apr 27, 2010 4:28 pm

Hallo OC volgers,

Ik heb al een beetje rond gesnuffeld en ben onder de indruk van OC. Echter heb ik toch een paar ??? Wellicht dat jullie me hierin wat meer beeld kunnen geven.

Voor m'n gevoel komt OC redelijk out of the blue, of heeft het in korte tijd flinke stappen gemaakt. Wat ik erg mooi vind van OC is de heldere structuur en code. Dit is essentieel voor m'n keuze van een nieuwe eComm. oplossing.

Magento heb ik lang in de gaten gehouden, maar lijkt niet de oplossing te worden waar we allemaal op hoopten. Inmiddels heb ik me gewaagd aan CubeCart. Een redelijk full featured shop voor een schappelijke prijs en open code om mee te spelen. Hier kun je een shop zien die met CC is gerealiseerd: www.mijnsieradenshop.nl

Ik zit nu echter toch te overwegen om naar een OS oplossing over te stappen, omdat ik een stukje support mis bij CC en de uitbreidingen m.b.t. modules staat ook al lange tijd een beetje stil.

OC is fraai, maar op het gebied van modules is het nog zeer karig. Dat is eigenlijk het grootste vraagteken. Ik ben geen PHP goeroe en meer dan een beetje aanpassen zit er momenteel niet in, al heb ik de Lynda.com cursussen m.b.t. PHP al klaar liggen en wil ik me er dus meer in gaan verdiepen. Zoals het er nu uitziet is dat ook essentieel als je de vrijheid wilt hebben in OC om het meer full featured te maken.

Is het mogelijk / makkelijk / hanteerbaar om modules van andere eComm shops, denk aan ZEN cart, OSC, CC, Magento etc ... om te bouwen naar OC, of is de OC structuur daar niet voor geschikt?

Ik lees overal dat OC top is qua core, maar zodra er extra modules nodig zijn dan wordt er snel gereageerd met een prijs om dit te ontwikkelen. Op zich ook prima, al ben je dan wel erg afhankelijk van de je budget en wat de gek er voor vraagt. Is dit zo, of is dit een echte OS community die snel groeit en actief bezig is met het uitbreiden van de featureset? Of te helpen / begeleiden bij het maken van een nieuwe module?

Ook lees ik dat updaten naar een nieuwe release met hangen en wurgen gaat.

Hoe is jullie ervaring met OC, en wat zijn de positieve / negatieve punten van OC? Ik zou er graag in springen als ik een iets beter beeld zou hebben van de community en potentieel van OC. En wat zijn de toekomst plannen, doelstellingen van OC voor de toekomst?

Alvast bedankt.

Mvg,
Xs.

Newbie

Posts

Joined
Tue Apr 27, 2010 4:14 pm

Post by rebirth » Tue Apr 27, 2010 4:44 pm

Persoonlijk ben ik ook al een tijdje OC in de gaten aan het houden, maar door het ontbreken van een aantal (gratis) modules, die je bij bepaalde andere carts wel kan vinden, heb ik nog steeds niet de overstap gemaakt, maar wel al een aantal keer mee getest. OC is op zich erg goed, én werkt vlot en is duidelijk. Alleen is het ontwikkelen van modules hier een echte pain in the ***. Buiten een paar mensen, zijn er hier niet echt veel aanwezig die dat kunnen/willen. En de mensen die het wel kunnen, maken af en toe wel eens wat gratis, maar als je zelf eentje wil voorstellen, dan is het direct te betalen, wat je niet bij alle andere hebt.

En toch blijft OC een énorm potentieel hebben, én blijf ik hopen dat bepaalde dingen er komen, zodat ik em effectief als shop kan gaan gebruiken.

New member

Posts

Joined
Fri Jan 15, 2010 4:36 pm
Location - .be

Post by Xstream » Tue Apr 27, 2010 4:56 pm

Bedankt voor het delen van je ervaring rebirth.

Zo te horen hik je tegen dezelfde zaken aan als ik. Misschien moet ik dan toch nog even geduld hebben, of me PHP eigen gaan maken, want dan heb je wel een goede core om mee te beginnen.

CubeCart komt overigens ook met V5 binnenkort, wellicht dat OC dan alweer overbodig is. Even afwachten dus ...

Newbie

Posts

Joined
Tue Apr 27, 2010 4:14 pm

Post by Gerrit » Tue Apr 27, 2010 5:01 pm

Ik werkte tot voor kort met CC3 en heb dit losgelaten. Ondanks dat ik er erg leuke uitbreidingen voor had gekocht.
Met CC3 zie ik problemen komen als de servers overstappen op php 5.3 of misschien wel 6. CC4 is leuk, maar Open Source?? Je hebt in ieder geval al gecodeerde bestanden. Nee, geef mij maar OC, leuke en vlotte support en goede NL community.

Gerrit

For modelcars cars see my OC 3.0.2.0 shop: http://www.gbcars.nl/
For Wooden Toys see my 2.3.0.2 shop: https://www.dehoutentreinenwinkel.nl/


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Fri Nov 27, 2009 9:06 pm

Post by yvalni » Sat May 08, 2010 8:14 pm

Ola,
dat is toch iets wat ik steeds weer terug zie komen, een uitbreiding in de vorm van een module kost geld, daarom is OC niet interessant....????

Dus even alles op een rijtje:
OC = gratis, Ondersteuning in de vorm van een forum = gratis
De vertaling in het Nederlands = gratis, Updates van OC zijn gratis....
Ideal en mollie betaalmodules en de aanpassingen en uitbreidingen van Gerrit niet te vergeten zijn gratis!

Dat houdt dus in dat je direct de beschikking hebt over een zeer uitgebreid script, hulp van OC freaks hier op het forum en je kan dus direct geld verdienen met dit script, daar is het in de eerste plaats voor opgezet.

Wanneer je dan extra functionaliteit nodig hebt en je daar niet voor wilt betalen en je zelf niet de kennis hebt.... ach dan houdt het al snel op bij ieder script....

Ikzelf ben nog steeds blij verrast met de inzet van iedereen die iets met OC doet, ik heb TQ en Readyman inmiddels financieel ondersteund en daar extra functionaliteit voor terug gekregen die niet in een standaard shop nodig zijn, en dit alles supersnel....

Ikzelf wacht op versie 1.4.8, daar zit wanneer het allemaal lukt echt alles in wat je als shopeigenaar zou wensen, het wordt dan zelfs een compleet POS, wanneer die versie gereed is zal ik ook mijn thema's beschikbaar stellen, niet eerder want ik heb een hekel aan updaten :-) En zelfs dat kan nu al voor een standaard OC geheel automatisch......

Mijn 2 centjes...

Alex

New member

Posts

Joined
Wed Jan 20, 2010 3:04 am
Location - Rijswijk Zuid Holland

Post by carpin » Thu May 13, 2010 8:07 pm

Ook ik ben onder de indruk yvalni, maar is de volgende versie ook geschikt voor pos?

Carlo

New member

Posts

Joined
Sun May 09, 2010 8:10 am
Location - Netherlands

Post by i2Paq » Thu May 13, 2010 8:13 pm

carpin wrote:Ook ik ben onder de indruk yvalni, maar is de volgende versie ook geschikt voor pos?

Carlo
Als je met POS bedoelt: Manual Order Entry en Order Edit dan: Ja!

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by carpin » Thu May 13, 2010 8:35 pm

IK dacht aan wat anders, point of sale.

Ja dat is manual input ;D

New member

Posts

Joined
Sun May 09, 2010 8:10 am
Location - Netherlands

Post by i2Paq » Thu May 13, 2010 8:43 pm

carpin wrote:IK dacht aan wat anders, point of sale.

Ja dat is manual input ;D
POS (Point Of Sale) is toch Manual Input ;)

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.


User avatar
Global Moderator

Posts

Joined
Mon Nov 09, 2009 7:00 pm
Location - Winkel - The Netherlands

Post by Gerrit » Thu May 13, 2010 8:57 pm

i2Paq wrote:
carpin wrote:IK dacht aan wat anders, point of sale.

Ja dat is manual input ;D
POS (Point Of Sale) is toch Manual Input ;)
Kassa!

For modelcars cars see my OC 3.0.2.0 shop: http://www.gbcars.nl/
For Wooden Toys see my 2.3.0.2 shop: https://www.dehoutentreinenwinkel.nl/


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Fri Nov 27, 2009 9:06 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 180 guests