Post by neetjedem » Thu Dec 04, 2014 7:07 pm

Hallo,

Een vraagje: Ik heb een Opencart Multi store set up. Nu kan ik artikelen in meerdere shops en categorieën laten zien (multiple categories). Maar kan ik ook beïnvloeden in wélke shop het artikel uiteindelijk wordt getoond?
Ik heb het vermoeden dat het product nu getoond wordt in de langst bestaande (oudste) shop... klopt dat?

Bijvoorbeeld, ik heb:

Shop 1: product A
Shop 2: product A (oudste shop)
Shop 3: product A
Shop 4: product A (nieuwste shop)

Ik wil graag dat ongeacht of men in shop 1, 2 of 3 op het artikel klik, het wordt getoond in Shop 4 (de nieuwste) maar de artikelen linken allemaal naar Shop 2, omdat die het langst bestaat (of laagste store ID heeft).

Kan ik hier iets aan veranderen? Of is de store ID aan te passen in MySQL?

New member

Posts

Joined
Wed Jan 30, 2013 8:10 am

Post by pprmkr » Thu Dec 04, 2014 8:05 pm

Catalogus - Producten : Bewerk een product
Op tabblad Links vind je:
Winkel(s):
In welke winkel(s) moet het product zichtbaar zijn.
Spreekt voor zich.

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sat Jan 08, 2011 11:05 pm
Location - Netherlands

Post by neetjedem » Thu Dec 04, 2014 10:41 pm

Hoi,

Ja dat is duidelijk, maar ik bedoel eigenlijk iets anders. Als je een product in 4 shops zichtbaar hebt en je klikt er op dan wordt het product maar in 1 shop getoond. De andere zijn linkjes. Goh hoe leg ik het nou goed uit....

Om het voorbeeld van hieronder aan te halen. Als ik op product A in shop 4 klik wordt ik gestuurd naar shop 2 waar het arikel wordt getoond. Zo ook vanuit shop 1 en shop 3. De shop waar het artikel wordt getoond is de oudste shop. Maar ik wil dat graag zelf in de hand hebben. Ik heb geprobeerd om de shop ID in MySQL aan te passen maar dat werkte niet.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Dus niet alleen in welke shops zichtbaar, maar op welke shop je uiteindelijk terecht komt om het product te bekijken en te bestellen, die wil ik zelf bepalen als dat kan.

Groet,

René

New member

Posts

Joined
Wed Jan 30, 2013 8:10 am

Post by pprmkr » Thu Dec 04, 2014 11:21 pm

Zijn de winkel-urls goed ingesteld? Dus iedere winkel zijn eigen url.
Is er in .htaccess ingesteld naar 1 specifiek adres te gaan als aan bepaalde voorwaarden niet wordt voldaan?

Anders zou iedere link in welke dan ook zijn eigen basis adres moeten hebben. Kijk eens in de bron van een pagina bij elke winkel. Wat is de 'base href' ?
Elke link op elke pagina hoort daar mee te beginnen.

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sat Jan 08, 2011 11:05 pm
Location - Netherlands

Post by neetjedem » Thu Dec 04, 2014 11:44 pm

Ik zal het waarschijnlijk ongelofelijk stom uitleggen, maar dat is ook niet wat ik bedoel.
Ik probeer het nog een keer maar dan met echte shops.

Ik heb een shop wasmachine-onderdelen.nl (shop ID 11)

en ik heb een shop vaatwasser-onderdelen.nl (shop ID 15)

Ik heb een product dat is ontkalker voor wasmachines en vaatwassers. Deze is zichtbaar in beide shops. Maar als op het product klik in vaatwasser-onderdelen.nl dan opent het artikel in wasmachine-onderdelen.nl/ (wasmachine-onderdelen.nl/product-ontkalker/).

Dus de ontkalker staat in beide shops maar het artikel op vaatwasser-onderdelen.nl is slechts een link naar het product op wasmachine-onderdelen.nl. Het product is gekoppeld aan wasmachine-onderdelen.nl omdat dit de oudste shop is (hoogst in rang/ID).

Wat ik nu graag zou willen is dat het product opent in vaatwasser-onderdelen.nl ten alle tijde. Als vaatwasser-onderdelen.nl een shop ID van 10 zou hebben zou dit het geval zijn, maar dit is volgens mij niet meer te veranderen in MySQL.

Hoe zou ik het voor elkaar kunnen krijgen dat het artikel opent in de shop van mijn keuze...? En niet in de shop die er het eerste was?

New member

Posts

Joined
Wed Jan 30, 2013 8:10 am

Post by neetjedem » Fri Dec 05, 2014 5:00 pm

Gevonden!!!!

Ik heb in de database (MySQL) onder "store" de store ID verandert van 39 (de laatste nieuwe shop) verandert naar 2 en onder "setting" in de database alle regels met store_id 39 verandert naar store_id 2. Nu is de laatste nieuwe shop de eerste die wordt aangesproken bij een klik op een artikel die in meerdere shops te zien is. Product wordt nu dus getoond in de shop met store_id 2. Dat is wat ik wilde :D

Bedankt voor het meedenken!!!

New member

Posts

Joined
Wed Jan 30, 2013 8:10 am

Post by seagull » Wed Dec 17, 2014 5:14 am

Op het gevaar af, dat mijn suggestie geen toegevoegde waarde meer heeft. Met de extensie: multistore manager kun je een heleboel in een multistore regelen. Juist als je ook de producten per shop wilt differentiëren is het een geweldig hulpmiddel.

OpenCart 1.5.4.1 in a multishop configuration (as theme Shoppica2) with a lot of vqmods and further improvements . The last months I am busy with an OC 3.0.3.2 configuration (and now without the Stoppica 2 theme).


User avatar
New member

Posts

Joined
Mon Feb 20, 2012 10:32 pm
Location - Zuid Nederland
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 102 guests