Post by bertjan » Thu Jul 17, 2014 11:24 pm

Wij hebben een klant die zowel via zijn OpenCart webshop als Ebay producten verkoopt. Hoe mooi zou het zijn als je beiden kan combineren? Dit schijnt mogelijk te zijn met Openbay Pro. Openbay Pro zit vanaf versie 1.5.6 standaard aan boord van OpenCart. Met Openbay Pro kun je producten uit je OpenCart shop plaatsen op Ebay en kun je bestellingen via Ebay inlezen in Opencart. Klink allemaal zeer veelbelovend (mag ook wel, want je moet er of maandelijks of via een prepaid tegoed voor betalen). Zijn er hier mensen op het forum die ervaring hebben met deze oplossing?

Scorende OpenCart webshops (https://www.comercia.nl)


User avatar
New member

Posts

Joined
Wed Aug 07, 2013 7:06 pm
Location - Twello

Post by psxgamer » Fri Jul 18, 2014 3:14 am

Ik heb deze uitgetest maar ben er nooit toe gekomen om deze te gebruiken. Ondertussen verkoop ik niet meer via Ebay. Dus zal die ook niet nodig hebben.

Om te beginnen Openbay pro doet echt wat die beloofd. Zet iets op Ebay, pas uw vooraad aan en deze wordt quasi onmiddellijk aangepast.

Ik vind Openbay Pro enkel geschikt als je nieuwe items verkoopt die je constant kan bijbestellen bij uw leverancier en die je via "Geldig tot geannuleerd" op Ebay kan zetten.

In mijn geval verkoop ik 2dehands items. Van het merendeel heb ik er maar 1 of 2 in stock. Eens verkocht kan het weken/maanden duren voor ik die terug in stock heb. Ik zette alles voor 30 dagen op Ebay gezien de extra zichtbaarheid als uw item - indien onverkocht - na 30 dagen opnieuw op Ebay gezet wordt.

Probleem dat ik had:
* Na 30 dagen moest ik manuel terug de link met het item leggen. Vrij vervelend als je meer dan 1000 items op Ebay staan hebt
* Je moet in OC de listing creëren om op Ebay te zetten. Die wordt echter niet bewaard. Dus als ik na een paar weken dat items terug in stock had zou ik de aanbieding opnieuw moeten maken hebben

Ik weet dat een collega Ebayverkoper die Openbay pro gebruikt. Werkt daar perfect. Maar die verkoopt nieuwe items en geldig tot geannuleerd.

Active Member

Posts

Joined
Tue Apr 13, 2010 4:14 am

Post by bertjan » Mon Jul 21, 2014 10:18 pm

Dank voor je uitgebreide reactie. Zou je kunnen zeggen welke collega eBay verkoper dit nu actief gebruikt i.c.m. zijn OC webshop? (via PB). Ik ben erg benieuwd naar zijn ervaringen.

Scorende OpenCart webshops (https://www.comercia.nl)


User avatar
New member

Posts

Joined
Wed Aug 07, 2013 7:06 pm
Location - Twello

Post by bertjan » Wed Jul 23, 2014 3:43 pm

Hoi psxgamer,

Weet jij of het mogelijk is om producten uit je shop enkel op Ebay te tonen en niet in de shop zichtbaar te hebben?

Groet,
Bertjan

Scorende OpenCart webshops (https://www.comercia.nl)


User avatar
New member

Posts

Joined
Wed Aug 07, 2013 7:06 pm
Location - Twello

Post by psxgamer » Thu Jul 24, 2014 3:17 am

Om op uw vraag te antwoorden. Ik ken die persoon niet persoonijk. Is gewoon iets dat maanden geleden op het Ebayforum gepost werd.

Antwoord op uw 2de vraag. Nee, is volgens mij niet mogelijk. Logisch want dat is niet de bedoeling van Openbay Pro.

Wat je wel kan doen is de aanbieding op de site maken, de aanbieding op non-actief zetten maar de code kopiëren naar Turbolister of verkoopformulier van Ebay. Dan krijg je een kopie van uw aanbieding op de site. Werkt perfect, heb ik zelf al gedaan.

Ik raad echter ten stelligste af om nog op Ebay te verkopen. Je kan gewoonweg niet meer op Ebay vertrouwen. Constant veranderingen, constant nieuwe regels die enkel als doel hebben u als verkoper af te straffen. Vanaf 20 augustus gaat er een nieuw feedbacksysteem van kracht. De nieuwe regels gaan met tot 1 jaar terugwerkende kracht van kracht. Dus op 20 augustus kan je gestraft worden voor een feedback die je een jaar eerder ontvangen hebt. Beter nog gestraft voor iets wat en jaar geleden nog geen probleem was omdat er toen andere regels waren. Erger nog, de gegevens op basis van dewelke je geëvalueerd wordt kloppen niet.

Ik had er mijn buik van vol en ben op Ebay gestopt en ben absoluut niet de enige.

Tot een paar jaar geleden was Ebay België een bloeiende site. Ik verdiende mijn boterham met enkel mijn Ebayverkoop. Nu is de site op sterven na dood. Prijzen hebben nooit lager gelegen. Er wordt bijna niets meer verkocht. Ik kan me niet inbeelden dat de situatie in Nederland beter is gezien Ebay daar nooit zo populair geweest is als in België.

Terwijl ik een spectaculaire stijging gezien heb van de verkoop op mijn eigen website stelde Ebay op het einde niets meer voor. Omzet met 70% gedaald. De laatste maand 25% niet betalende bieders. En op 1 maand meer problemen dan de 2 voorgaande jaren samen.

Sorry, als ik wat negatief klik. Maar ik kan daar met de beste wil van de wereld niets positief meer over zeggen. Je moet het forum van Ebay UK maar eens gaan lezen.

Ik verdien nu mijn boterham met de verkoop via mijn website en een ander kanaal. Dezelfde items die ik ook via Ebay verkocht en vaak zelfs aan lagere prijzen wegens de grote concurrentie. De site groeit en blijft groeien. Op Ebay kreeg ik niets meer verkocht. Ben ik dan het probleem of Ebay? Voor mij was wel duidelijk waar het probleem lag.

Active Member

Posts

Joined
Tue Apr 13, 2010 4:14 am

Post by bertjan » Fri Aug 01, 2014 7:27 pm

Dank voor je zeer uitgebreide reactie. Ik denk dat het wel groot verschil maakt wat voor producten je verkoopt. Ebay is lang niet voor alle producten interessant.

Scorende OpenCart webshops (https://www.comercia.nl)


User avatar
New member

Posts

Joined
Wed Aug 07, 2013 7:06 pm
Location - Twello
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 41 guests