Hoi, ik heb een vraagje:
Is er een systeem in OC 1.5.4.1 dat verhindert dat 2 klanten hetzelfde product kopen waarvan er maar 1 op voorraad is? De meeste producten in mijn shop zijn uniek dus per definitie is er maar 1 van. Vandaag kwam ik er achter dat zo'n product door 2 klanten is besteld (1 minuut na elkaar). Hoewel het dus bijna nooit voor zal komen had ik eigenlijk verwacht dat dit op een of andere manier verhinderd zou moeten worden door de software. Of is dat niet ingebouwd?
Zeldzaam geval
product 1 op voorraad.
klant besteld, voor die klant is er 1 op voorraad
klant 2 kijk tegelijkertijd zelfde product, er is er nog 1 op voorraad.
klant 1 rekend af maar is nog bezig te betalen, nog steeds 1 op voorraad, kant 2 rekend ook af maar moet nog betalen, nog steeds 1 op voorraad, klant 1 rekend en even later klant 2 ook voordat klant 1 de bestelstatus door de betaal gateway heeft laen veranderen, is er voor klant 2 nog steeds 1 op voorraad.
het is niet echt een bug, maar de voorraad wordt verminderd met het bestelde aantal op het moment dat de order status gaat naar geactiveerde order.
de vraag is hoe vaak kan het voorkomen dat 2 klanten op precies hetzelfde moment hetzelfde product bestellen.
product 1 op voorraad.
klant besteld, voor die klant is er 1 op voorraad
klant 2 kijk tegelijkertijd zelfde product, er is er nog 1 op voorraad.
klant 1 rekend af maar is nog bezig te betalen, nog steeds 1 op voorraad, kant 2 rekend ook af maar moet nog betalen, nog steeds 1 op voorraad, klant 1 rekend en even later klant 2 ook voordat klant 1 de bestelstatus door de betaal gateway heeft laen veranderen, is er voor klant 2 nog steeds 1 op voorraad.
het is niet echt een bug, maar de voorraad wordt verminderd met het bestelde aantal op het moment dat de order status gaat naar geactiveerde order.
de vraag is hoe vaak kan het voorkomen dat 2 klanten op precies hetzelfde moment hetzelfde product bestellen.
Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com