Post by Noa Cohen » Sun May 24, 2020 7:40 pm

sinds een week krijg ik meldingen dat klanten geen orderbevestging meer krijgen.
ik heb verder niks gedaan of veranderd aan opencart enz.
iemand enige idee wat ik kan doen of wat de reden kan zijn?

alvast bedankt
groetjes noa

Newbie

Posts

Joined
Sun Apr 16, 2017 1:41 am

Post by Top Supplies » Sun May 24, 2020 8:40 pm

Dat zouden wij ook wel eens willen weten aangezien wij dit ook hebben sinds vorige week.

Wie heeft hier ook last van en wie weet wat probleem kan zijn?

Newbie

Posts

Joined
Sat Jun 09, 2018 6:48 am

Post by Dutch_guy » Wed May 27, 2020 4:30 pm

Heb je dat ook zelf getest met een bestelling? Wellicht komen ze in de spam map terecht? Ontvang je wel zelf mail vanuit de shop?

Image

Free & Paid extensions from Think Twice | Opencart | Hulpmiddelen voor ouderen


Active Member

Posts

Joined
Tue Feb 21, 2012 5:56 pm


Post by wrick0 » Fri May 29, 2020 3:28 pm

maak eens een account aan met een email adres van mail-tester.com en check vervolgens je score daar (als de mail daar wel binnen komt :P) waarschijnlijk is er iets niet correct bij de dns records vna je domein en word de mail geblockt door spamfilters (of er is iets mis met je server)

ik kan je trouwens aanraden om in de toekomst vragen te stellen in deze facebook groep, daar zitten veel developers en die kunnen je vaak direct even helpen (en de communicatie is een stuk sneller)

https://www.facebook.com/groups/ocdev

Active Member

Posts

Joined
Fri Jan 18, 2019 10:00 pm
Location - 127.0.0.1 @ The Netherlands

Post by eldiva » Mon May 10, 2021 7:04 pm

Is dit probleem al opgelost bij jullie , want ik heb het ook en ik zit bij KPN misschien dat het aan hun ligt?
maar komt niet in mijn spam en ook niet bij de klanten

Newbie

Posts

Joined
Mon May 10, 2021 6:50 pm

Post by psxgamer » Tue May 11, 2021 6:14 am

Ik ondervind al kei lang problemen met mails die de spam in gaan (spamscore 0/10). Vooral hotmail en andere MS emailservices. Onlangs begon Gmail ook embetant te doen. Mails volledig geblokkeerd, zelfs niet in de spam. Lijkt nu terug opgelost te zijn. Heb zelf niets gedaan.

Heb een paar jaar geleden wel hetzelfde probleem gehad. Bleek toen aan de server te liggen. Verouderde server. Hosting heeft mijn site naar een nieuwere server verplaatst en het probleem was opgelost.

Active Member

Posts

Joined
Tue Apr 13, 2010 4:14 am

Post by wrick0 » Mon May 17, 2021 6:19 pm

account maken met mailer-tester.com email adres kan je precies helpen vinden wat dit veroorzaakt :)

Active Member

Posts

Joined
Fri Jan 18, 2019 10:00 pm
Location - 127.0.0.1 @ The Netherlands
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 37 guests