Post by dennykb-d » Mon Aug 06, 2012 4:47 am

Ik heb een lingerie webshop (opencart v1.5.1.3.), hiervoor doe ik een aantal stappen om csv's te importeren:

1)download een csv bestand bij een erotiek winkel
2)open het bestand met excel en sorteer de categorieen en verwijder alles wat niet onder "lingerie" valt
3)splits vaak het bestand omdat het te groot is en moeite geeft met uploaden
4)importeer mbv csv import het csv bestand
5)draai een los script om de dubbele te verwijderen en om te zetten in maten (aangeleverde csv is elke maat 1 regel, oftewel je krijgt 1 produkt onderbroek S, 1tje M,etc. Door het script wordt het 1 onderbroek met maat s,m,l)
6)download een afbeeldingen bestand en upload deze weer naar mijn website mbv filezilla
7)herhaal stap 1 t/m 3 voor engels
8 )importeer dmv een los script de engelstalige csv

Nu zoek ik dus een manier/script om dit hele gedoe automatisch te maken dmv 1 knop of beter nog 1 a 2 keer per week automatisch in de nacht.

Andere stappen die ik nog erin wil hebben zijn
-meerdere talen, ik gebruik nu alleen nl en engels, ook verkrijgbaar zijn duits, frans etc
-ander soort produkt dan lingerie (dus stap 2 verwijder alles behalve xxx) voor ander soort webshop

Gelieve een vaste prijs en verwachte opleverdatum

New member

Post by justinv » Mon Aug 06, 2012 12:26 pm

http://opencart.hostjars.com/auto-import, typically one week. English only support.

Documentation: OpenCart User Guide
Mods: Total Import PRO | CSV Import PRO | Ecom Tracking | Any Feed | Autosuggest | OpenCart CDN
Image

Active Member

Post by dennykb-d » Mon Aug 06, 2012 10:38 pm

Die had ik ook gevonden, hiervan gebruik ik nu de simpelere versie.
Maar het probleem hiermee is:
1) ik vind hem veel te duur om te proberen zonder de zekerheid dat het werkt
2) splitst niet mijn csv bestanden
3) hetzelfde probleem met het invullen van de maten (waar ik nu aparte scripts voor gebruik)
4) dit vereist dat de aangeboden csv's worden aangepast naar de applicatie ipv andersom

New member

Post by justinv » Mon Aug 13, 2012 10:41 am

The Auto Import can deal with all four of those issues, it does not require a custom CSV file, it will work with the CSV you have as long as it is consistent and logical.

Documentation: OpenCart User Guide
Mods: Total Import PRO | CSV Import PRO | Ecom Tracking | Any Feed | Autosuggest | OpenCart CDN
Image

Active Member

Post by shrimantech » Sat Aug 18, 2012 7:35 pm

Hallo vriend,
Wij zijn een van de OpenCart ontwikkelaars, hebben we gedaan enkele van de automatische script om de data te laden in OpenCart winkels eerder.

We kunnen in staat om u te helpen om dit script ook doen als onderdeel van het.
Neem gerust contact met ons op. Bij voorbaat dank.

Thanks & Regards,
Shriman Technologies - Support Team
Image
E-Mail ID : support@shrimantech.com
Skype ID : shrimantech
GTalk ID : soft.technee@gmail.com

New member