Post by sagona » Wed Feb 13, 2013 9:31 pm

Hej allihopa på denna forum
Jag är ny på denna form och har en fråga angående en funktion eller modul om någon vett hoppas att de tipsar om det.
Jag söker efter en modul som till Ex.
Jag har återförsäljare och minna återförsäljare har rabatterade priser. Alltid på minna varor tjänster mm.
Finns det någon modul man kal lägga till OpenCart att mina återförsäljare skal ha rabatterade priser direkt ifrån webbutiken.
Det skal vara att privat kunderna har ett pris och minna återförsäljare har en annan pris i samma webbutik. Finns det denna möjlighet.

Newbie

Posts

Joined
Fri Feb 01, 2013 3:17 am

Post by rokdazone » Wed Feb 13, 2013 10:32 pm

Förutsatt att du lagt upp återförsäljare som en kundgrupp så kan du redan idag med den inbyggda
funktionen "Mängdrabatt" sätta ett viss pris kopplat till en viss kundgrupp.
Dock så måste du sätta ett fast pris enskilt på varje produkt.

Vill du hellre sätta t.ex. 20% rabatt (för en viss kundgrupp) rakt av på alla produkter så får du nog ladda hem någon extension. Exempelvis denna: http://www.opencart.com/index.php?route ... on_id=5978
sagona wrote:Hej allihopa på denna forum
Jag är ny på denna form och har en fråga angående en funktion eller modul om någon vett hoppas att de tipsar om det.
Jag söker efter en modul som till Ex.
Jag har återförsäljare och minna återförsäljare har rabatterade priser. Alltid på minna varor tjänster mm.
Finns det någon modul man kal lägga till OpenCart att mina återförsäljare skal ha rabatterade priser direkt ifrån webbutiken.
Det skal vara att privat kunderna har ett pris och minna återförsäljare har en annan pris i samma webbutik. Finns det denna möjlighet.

OpenCart extension and templates developer. Working for Shine Webb AB in Sweden. Feel free to PM/contact me if you are in need of an extension or a template.


User avatar
Active Member

Posts

Joined
Mon Jan 02, 2012 3:24 pm
Location - Sweden

Post by sagona » Wed Feb 13, 2013 11:28 pm

rokdazone wrote:Förutsatt att du lagt upp återförsäljare som en kundgrupp så kan du redan idag med den inbyggda
funktionen "Mängdrabatt" sätta ett viss pris kopplat till en viss kundgrupp.
Dock så måste du sätta ett fast pris enskilt på varje produkt.

Vill du hellre sätta t.ex. 20% rabatt (för en viss kundgrupp) rakt av på alla produkter så får du nog ladda hem någon extension. Exempelvis denna: http://www.opencart.com/index.php?route ... on_id=5978
sagona wrote:Hej allihopa på denna forum
Jag är ny på denna form och har en fråga angående en funktion eller modul om någon vett hoppas att de tipsar om det.
Jag söker efter en modul som till Ex.
Jag har återförsäljare och minna återförsäljare har rabatterade priser. Alltid på minna varor tjänster mm.
Finns det någon modul man kal lägga till OpenCart att mina återförsäljare skal ha rabatterade priser direkt ifrån webbutiken.
Det skal vara att privat kunderna har ett pris och minna återförsäljare har en annan pris i samma webbutik. Finns det denna möjlighet.

Jag tackar för din hjälp och tips.
Jag har provat den versionen som finns i webbutiken.
Den verkar fungera perfekt funderar även för att testa modulen som du tipsade mej om det det kan vara lättare att ställa in rabatterade priser till mina återförsäljare.
Tackar för hjälpen en gång till

Newbie

Posts

Joined
Fri Feb 01, 2013 3:17 am
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 54 guests