Post by Tobbeb » Sat Jan 12, 2013 5:17 am

Hej!

Finns det någon modul för kundnummer? Har letat i extensions men hittar inget lämpligt. Jag vill kunna tilldela kunderna kundnummer, eller ännu bättre att det sker automatiskt på kundens telefonnummer.

Sedan bör man ju kunna söka fram kunduppgifterna med hjälp av detta. Jag vill alltså ha kundnr/telefonnr som sökbegrepp i kundregistret i OC. Går det att få till på något sätt? Och gärna / eller går det att fixa så man kan söka på företagsnamn?

Det är minst sagt osmidigt när man bara har företagskunder och det inte går att söka på företagsnamn/orgnr/telefonnr.

// Tobbe

New member

Post by thbr02 » Tue Feb 12, 2013 12:24 am

Sök bland Opencarts extensions. Jag har för mig att jag sett en modul som lägger till extrafält vid registrering av ny kund. Borde gå att använda som kundnummer.

Active Member

Location - Sweden

Post by Tobbeb » Fri Feb 22, 2013 5:34 pm

Har sökt som en tok efter kundnummer-modul, men hittar inget. Dessutom måste det vara sökbart i admindelens kundregister - det går ju bara att söka på kundens personnamn (inte företagsnamn) ordernummer, e-postadress och ip-adress.

Bäst hade ju varit om det gick att ha org.nr sökbart i kund/orderregistret.

// Tobbe

New member

Post by rokdazone » Mon Aug 12, 2013 7:30 pm

Jag har en färdig vQmod som lägger till fältet Kundnr i admin om någon är intresserad.

OpenCart extension and templates developer. Working for Shine Webb AB in Sweden. Feel free to PM/contact me if you are in need of an extension or a template.

Active Member

Location - Sweden