Post by frisse » Wed Nov 07, 2012 3:36 am

Hej!
Snart klar med http://www.ziggio.se men vid test av köp av presentkort får jag det inte att funka. Allt fungerar som det skall fram till dess att den som fått presentkortet har handlat och har skrivit in koden och skall lösa in det i varukorgen. Då kommer felmeddelandet upp: "Fel! Presentkortskoden är antingen fel eller redan blivit använd!" Efter att ha letat förgäves efter vad som kan vara felet utan att lyckas så ställer jag mitt hopp till Forumet. Nå'n som kan tipsa?

New member

Posts

Joined
Sun Jul 01, 2012 1:14 am

Post by frisse » Thu Nov 08, 2012 4:42 am

Problemet fixat efter mycket letande.

New member

Posts

Joined
Sun Jul 01, 2012 1:14 am

Post by Salle32 » Mon Jul 22, 2013 3:08 am

Efter att ha fått hjälp med detta från Frisse, så lämnar jag ut svaret här:

Ordern måste föras som "complete" på orderhistorik och sparas, sedan kan kunden lösa ut presentkortet!

Jag kommer ihåg att det var ett väldigt experimenterande och tyvärr så kommer jag inte ihåg exakt vad jag gjorde. Är ett problem löst så kommer ju nästa man måste ta itu med, men jag har för mig att man måste gå till Försäljning/Ordrar och där klicka på ordern som gäller presentkortet. Sedan på Visa och sedan på fliken Orderhistorik. På rullgardinsmenyn ställer man in Betald och klickar på knappen längst ner till höger Lägg till orderhistorik. Då först verkar programmet registrera att presentkortet är betalt och att kunden kan utnyttja det. Väldigt omständligt var det i alla fall.
Hoppas detta är som jag kommer ihåg det.

Newbie

Posts

Joined
Fri Aug 31, 2012 5:30 am
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 88 guests