Post by Davideri » Sat Oct 06, 2012 5:36 pm

Kan man på ett enkelt sätt i sin installation lägga in så att man får bilder/ikoner på sina betalningsalternativ?

I kassan ska Klarnas logga vara bredvid Klarnas betalningsalternativ, Paysons logga bredvid Payson osv.

Jag kör inte standardkassan utan denna http://www.opencart.com/index.php?route ... 20checkout

Men det borde gå att lägga in ändå?

New member

Posts

Joined
Fri Sep 23, 2011 1:02 am

Post by Davideri » Sat Oct 06, 2012 8:57 pm

Nu hittade jag, men bara för att lägga in för Payson. Den hittade jag i språkfilen i Payments.

Men inte Klarna. Vart hittar jag texten där jag kan ändra vad som står i kassan för Klarna?

New member

Posts

Joined
Fri Sep 23, 2011 1:02 am

Post by Shopson.se » Sat Oct 06, 2012 10:52 pm

Det är lite svårare än "det borde vara" att lägg till ikoner vid frakt/betalalternativen i kassan. Om du lägger till ikonerna i språkfilen så följer ikonerna med till kontrollpanelen, i mailen till kunderna.

Det smidigaste är nog att lägga till en bakgrundsbild för området där man väljer alternativ i kassan och försöka matcha in ikonerna så de ligger rätt bredvid resp. alternativ.

Senaste butik på OpenCart: htm.se som bl.a säljer kvittorullar, kassarullar och cigarettändare


Active Member

Posts

Joined
Sun Apr 22, 2012 2:33 pm

Post by Davideri » Sat Oct 06, 2012 11:25 pm

Ahh just det, jag såg att den anropar från språkfilen i mailet som går ut nu. Tack!

Ska kika på det.

New member

Posts

Joined
Fri Sep 23, 2011 1:02 am

Post by stenstrom » Fri Nov 16, 2012 6:53 am

Har du fått det att fungera?

Jag har skapat en vqmod för simple checkout som lägger till bilder för betalningsalternativ. Har också en vq som lägger till bilder för leveransalternativen...

Skapade egna bilder för Bankgiro, Payson och Klarna samt Posten och hämtning.
Kolla på http://www.pazsmycken.se och om intresse finns, PM'a mig, så kan jag förse dig med det nödvändiga...

//F

//stenstrom


New member

Posts

Joined
Thu Apr 19, 2012 1:36 am
Location - Sweden

Post by stenstrom » Fri Nov 16, 2012 7:07 pm

Klarnas språkfil finns här...

system - library - klarna - data - language.xml

//stenstrom


New member

Posts

Joined
Thu Apr 19, 2012 1:36 am
Location - Sweden
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 41 guests